-En tiedä olenko yksin ajatusteni kanssa, mutta jotenkin sisätilojen pienet yksityiskohdat ja esim ovipahvit tuntuvat jotenkin muovisemmilta, jos C8-koria vertaa vaikkapa C6:een.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C8 eli 4G:n seuraaja
Collapse
X
-
Uudet S6 ja S7 vain dieselinä euroopassa?
Mitäh???
https://www.evo.co.uk/audi/22537/new...diesel-engines
Comment
-
Niinhän ne väitti, vaan kuinkas ollakaan.. Uudet polttoaineet (biokama ja synteettiset) tulee jatkamaan polttomoottorien elinkaarta.
R10 voitti Lemanseissa ns kaiken ja moneen kertaan. Ei pitäisi siten olla yllätys, että performanssiversioitakin tulee diesel-versioina. Olkoonkin, että se on pieni shokki. Ehkä se jättää selvemmän hajuraon (hehe) S- ja RS-mallien väliin. Tämä sillä oletuksella, että RS tulee ja on edelleen bensakoneella.
Comment
-
En ymmärrä miksi TDi-koneita paheksutaan performance malleissa? Sama kai se on millä polttoaineella se teho tuotetaan ja nykydieseleillä ei muutenkaan ole enää mitään tekemistä ns. maamoottoreiden kanssa. Henki. koht. sitä mieltä, että mieluummin TDi, kuin vapaasti hengenahdistusta poteva bensakasi.
Comment
-
Ilman lottovoittoa en itse ole ensi vuotisen s6:n ostaja, että sinänsä asia ei minua koske. Mutta kuten tuolla toisessa ketjussa aikoinaan oli puhetta niin monelle sillä kokonaisfiiliksellä on merkitystä. Jos vähänkään sporttisuutta huokuvassa autossa on sama 4500 kiertävä moottori kuin metsäkoneyrittäjän Amarokissa joskin tehokkaampana versiona. Tai jos vaihtoehtona on 8000 kiertävä bensakasi tai kutonen niin ainakin itsellä performance autoa valitessa valinta kohdistuisi jälkimmäiseen. Saahan niitä synteettisiä ääniä toki nykypäivänä autoihin järjestettyä huijaamaan ihmisiä. Edelliset oli kärjistettyjä esimerkkejä.
Ja jäniskevennys: https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g
Comment
-
Ehkapa tassa on nyt semmoista, etta nailla perffimalleilla koitetaan saada maine palautettua / kiinnostusta aikaan diesel-gaten jalkeen. Homma on nyt ainakin rapakon talla puolen se, etta ei tarvi seuraavaan 50 vuoteen yrittaa mitaan dieselin kanssa.
IMO tama diesel-kortti on kylla katsottu VAG:ssa, tulisi tehda perffimallit bensalla, sahkolla tai hybrideina.
Comment
-
Ovat varmasti Audin markkinointiosastolla arvioineet, että nyt nimenomaan kannattaa tuoda diesel S markkinoille. Uuden mallin kehityskustannukset on kuitenkin muutamaa harrasteyksikköä enemmän ja huvikseen ei lähdetä arpomaan kannattaako tällaista mallia alkaa kehittämään.
Comment
-
Viisi vuotta sitten oli 25 years TDI jossa conceptina RS5 TDI Concept. Onhan tässä ollut varmaan pidemmän aikajakson suunnitelma tälle siirtymälle dieseleihin? Jos tolla sähköahtimella pystyy jarruttaessakin kehittämään ahtoa niin eihän se ole kuin teknistä etumatkaa, ei samaan ainakaan bensaturbolla pysty. Käytännön suorituskykyä ne ainakin tuon conceptin yhteydessä tuo esille. Toisaalta onhan tuossa uudessa ässässä yli 10% vähemmän (0-100)kiihtyvyyttä verrattuna edelliseen malliin mutta onko nämä ässät niin exclusiivisiä että tuo niiden ostajiin vaikuttaa??
Comment
-
Kyllä tuon TDI-koneen käytön ässässä täytyy liittyä EU-tason co2 -rajoituksiin valmistajille. Tai ei rajoituksiin niinkään vaan siihen, että valmistajakohtaisesti on määritelty co2 -taso mallistolle. Sen ylittäminen laukaisee jonkinlaiset sakkomaksut.
Ja onhan niitä dieseleitä ollut ennenkin S-badgea kantavissa Audeissa. SQ5 ja SQ7 ainakin.
Comment
-
Tämä toisaalta konkeretisoi tehokkaasti sen kuvan, mikä minulla on S-malleista ollut. S on paremmin varusteltu, tehokkaampi versio A-mallista. Kautta aikain V8 + mehulinko on ollut melko kaukana urheiluautosta. Olkoonkin, että V8 kovalla askilla on jo huomattavan suorituskykyinen perheauto. Momentinmuuntimella varustettu automaattiaski sen jatkeena on perinteisesti muuttanut laitteen mukavuuspainotteisesta täyssalonkikyydiksi, jolla ei ole urheilullisuuden kanssa mitään tekemistä.
Valitettavasti RS-mallit ovat olleet paikoitellen liiaksi kallellaan samaan suuntaan. Tai ainakin ne olisivat voineet olla vielä enemmän RennSport-henkisiä, vaikkei perheautosta ihan pikkujutuilla mitään urheiluautoa teekään. Ei ole välttämättä tarvekaan.
All-in-all, ei aiheuta allergiaa. Toki oma mielipiteeni nojaa nykyiseen ratsuun (8v A3), jonka diesel oli myyntihetkellään malliston vikkelin vokaali. Sopii ihan hyvin aktiiviseen ajoon tuokin.
Comment
-
Sinänsä tehdasuusien S-mallien ostajille varmaan aika se ja sama taloudellisesti, että kuluttaako auto 2-3 l/100 km vähemmän dieseliä vai enempi bensaa (pl. CO2-päästöt ja verot uutena), kun samaan aikaan auton hinnanlasku on ensimmäisinä vuosina kymmeniä kiloeuroja /v.
Suora kilpailija tällä hetkellä C8 S6:lle on BMW M550d, että ilmeisesti menekkiä isoille voimadieseleillä on olemassa. Toisekseen ilmassa on aika kovaa painetta EU:n taholta tuoda valmistajakohtaisia CO2-päästöjä alas 2020-luvun alkuun mennessä, ja 4.0 V8 TFSI-koneen kulutuksia ja päästöjä ei varmaan nyt WLTP-aikakakautena paperillakaan saa millään pienillä kikkakakkosilla alas.
Off-topic: Olen aika varma, että uudet V8-bensakoneet tulevat olemaan katoava luonnonvara kymmenen vuoden sisällä jopa suorituskykyisissä edustus- ja RS6 hintaluokan autoissa. Seuraavaksi varmaankin lopulta ahdetut 3-litraiset kutoskoneet korvautuvat jollain 2.0 nelosturbon ja sähömoottorin yhdistelmällä. Ehkäpäs saksalaisetkin säilyttävät jonkin V8-biturbo tuotantolinjan jenkki/aasia/persianlahti -akselin asiakkaille, kun euroasiakkaat ajavat samaan aikaan pienimoottorisilla hybrideillään. Toinen asia tietysti millä intohimoiset ostajat itse haluavat ajaa... Porsche Boxsterin myynti floppasi, kun siirryttiin bokserikutosesta nelosturboon --> loppupään bokserikutoset alkavat olemaan kalliimpia käytettyjen markkinoilla mitä neloskoneiset uudet seuraajansa :) Mutta en vuodattele tässä enempää ohi aiheen.Viimeksi muokannut Kraftwerk; 2.5.2019, 14:55.
Comment
-
Lisää dieseleitä
Diesel S6, S6 Avant ja S7:n rinnalle nyt parin viikon sisällä esitelty sekä diesel S5 Coupe ja S5 Sportback, että viimeisimpänä diesel S4 ja S4 Avant, alta lisätiedot linkkien uutisista ja lehdistötiedotteista:
https://www.motor1.com/news/347397/2...diesel-europe/
https://www.motor1.com/news/345042/a...sel-v6-engine/
https://www.motor1.com/news/344133/2...6-s7-revealed/
Dieselit valuvat alaspäin mallistossa, seuraavana varmaan 2.0 BiTDI Passatista jollain viritysasteella S3 keulalle...
Comment
-
Haittaako tuo, samaa on ollut Mersulla ja Bemarilla jo iät ja ajat.
Audi olisi voinut seurata edes hieman muita ja tarjota jo aikasemmin diesel Ässät bensojen rinnalla.
Ja saadaan TFSI V8 päästöt alas samalla kikalla kuin kaikkien muittenkin hybridien. Akulla ekat ~50km tiputtaa jo WLTP päästöjä huimasti. Silti se maantiellä tupruttaa kuten muutkin polttomoottorit.
Comment
-
No ennemmin olisin nähnyt vaikka sähkömoottorin ryydittämässä edes v6 konetta, tai rivivitosta. Joko kytkettynä samaan voimalinjaan, tai vaikka jaettuun. Dieselissä ei vaan ole sporttisuutta mielestäni. Jotenkin hyväksyisin vaikka täyssähköisyyden mieluummin, kuin dieselin.
Tämä nyt on vain minun mielikuvani, mutta aika usein erikoismalleja myydään niillä mielikuvilla.
Comment
-
-
Tuossa myös esittelyssä uusi RS6. Hyvältä näyttää!
https://www.youtube.com/watch?v=AL7qK5eXN68&t=1046s
Comment
-
-
Mikähän juttu on, että tuollaisen 250kW 3.0 TFSI pelin saa alle 100k rullattuna 28500€ Alv0 ruotsista? https://www.blocket.se/annons/stockh...sport/98584963
Yritin etsiä tuolle tietoa, paljonko Vero haluaa tuosta. Mutta ei löydy verrokkiautoja, hitto. Eikö tuollaisia ole tuotu/myyty Suomeen? Kiinnostais, paljonko tuohon pitää maksaa lisää, jos tuon käy hakemassa.
Iskutilavuus 2995 ja co2 vissiin 165.
Edit: kysyin autojen maahantuojalta asiaa. ALV pitää maksaa Ruotsiin, lisäksi pitää maksaa verot Suomeen, ja kulut maahantuojalle.
28500€ auton hinnan päälle tulisi siis veroja ja muita maksuja n. 26000€ edestä, käytännössä lähemmäs 100% -> hinta nousee 55000€ tasolle, jos auton pihaansa haluaa. Autoveron osuudeksi veikattiin n. 15000€. Kukaan ei noita ole Suomeen tuonut, ja ymmärrän kyllä miksi. Uuden auton kustannusrakenne on erittäin raskaasti veropainotteinen, jotta tälläkin kertaa pitää tyytyä katselemaan jotain vanhempaa menopeliä.
Mielenkiintoista, että tuolla tavalla rankaistaan verotuksella pienikulutuksisien autojen tuontia, ja ohjataan kuluttajia noin tuplasti enemmän kuluttavien ajoneuvojen suuntaan verotuksella. Tämä on sitten kyllä jo eri ketjun valituksen aihe.
Lähinnä ajattelin, että jos joku C8 3.0 TFSI:stä haaveilee, niin tässä vähän dataa sille, mitä sellaisen uittaminen maahan saattaisi maksaa.Viimeksi muokannut Ihmemies; 18.3.2022, 12:22.
Comment
-
Tuon voinee kuutioida Nettiauton tarjonnan perusteella. Sieltä vastaavat ja niiden hinnoista saa käsityksen sitten verotusarvosta. Veroprosentin taitaa saada päästön mukaan, onko se sitten Traficomilla vai verottajalla nykyään hallinnoitavana..
Comment
-
Vitsi on siinä, että nettiautossa ei ole vastaavia eli C8 3.0 TFSI. Verottajalla ei myöskään ole mitään listahintaa tälle, vaan homma menee arvioimalla, että mitä se voisi ehkä mahdollisesti maksaa, ja sitten ostamalla ja verottamalla auto katsotaan, mitä se oikeasti maksaa. Yllättävän tiukka verotus edelleen tuollaisilla vähäpäästöisillä autoillakin. Luulisi, että tuplasti enemmän vieviä bensakrematorioita kantsisi mieluummin verottaa, ja hellemmin kohdella tuollaisia. Vanhassa A6:ssa mulla oli 259g ja S8:ssa 338g.
Tuo C8 3.0 TFSI:n 165g ei ole juuri mitään niihin verrattuna. Silti maahantuonti maksaa veroina Suomen valtiolle pelkästään jo 15k.
Muutenkin C8 näyttää paljon paremmalta kuin C7, puhumattakaan C6:sta, joka on omaan henkilökohtaiseen makuuni täydellinen epäonnistuminen :D Tarvinnee vaan venata riittävän pitkään, että C8:t muuttuvat vähän halvemmiksi ajan kanssa.
C8:ssa ovat myös uskaltaneet moottoria virittää vähän enemmän. 90-luvulla Audi sai 4.2L V8:sta irti 340hp, nyt 2018 20 vuotta myöhemmin samat luvut saadaan 1,2l pienemmästä ahdetusta koneesta. Alun perinhän nuo 3.0 TFSI:t tais olla vain 300hp vanhemmissa malleissa.Viimeksi muokannut Ihmemies; 18.3.2022, 13:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiVitsi on siinä, että nettiautossa ei ole vastaavia eli C8 3.0 TFSI. Verottajalla ei myöskään ole mitään listahintaa tälle, vaan homma menee arvioimalla, että mitä se voisi ehkä mahdollisesti maksaa, ja sitten ostamalla ja verottamalla auto katsotaan, mitä se oikeasti maksaa.
Comment
Comment