Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100/200 Audien turbokoneet?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

100/200 Audien turbokoneet?

Hei kaikille, olen harkinnut vanhemman turbo quattro Audin ostoa, mutta minulle ei ole oikein selvinnyt missä malleissa on mitäkin koneita. Olen yrittänyt hakua ja autodataa, mutta ei ole löytynyt selkeitä vastauksia.
    Paljon on puhuttu 3b koneesta, mikä olisi ilmeisesti hyvä virityksen kannalta, mutta mistä lähtien ja missä malleissa tätä konetta on ollut.
    Olen katsellut lähinnä 80-luvun lopun ja 90-luvun alun 100 ja 200 malleja.
    Vanhemmissa taisi olla MC kone, joka ilmeisesti on 10venttiilinen.
    Tarkoitus minulla olisi ottaa koneesta tehoja n.350-400hp. Joten minkälaiseen Audiin minun pitäisi sijoittaa, että tämä tavoite olisi kohtuudella saavutettavissa (esim. turbon, downpipen, lastun ja suuttimien vaihdolla) . Coupe minua ei kiinnosta, pitää olla neliovinen. S4 voisi tulla kyseeseen Saksasta tuotuna, Suomessa nekin turhan kalliita.

viimeisissä 200 audeissa on käytetty 3b moottoria

olisko ollu (88-91)

Comment

Mallit Audi 200 quattro 20V ja 200 Avant quattro 20V on 3B koneella(ilmoituksissa yleensä Audi 200 20V "avainkoodi"). 100S4 hinnat näyttäisivät alkaneen rajun sukelluksen(Ruotsi,Saksa,osittain Suomikin). Joten sun on vain päätettävä kummasta korimallista pidät. Mikäli kiinnostuksesi suuntautuu enemmän herrasmieskorimalliin(200,typ44) niin vähemmän teknistä, mutta enemmän henkistä tukea löytyy myös http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/

Comment

mhilosuo:ta lainaten 10vt koneet:
        Aikasta monta.

typ44

KH 136 Hp
        JY 182 Hp
        KG 182 Hp
        MC1 165 Hp
        MC2 165 Hp
        1B 200 Hp
        2B 190 Hp

KG:hen asti tilavuus 2144cc ja siintä eteenpäin 2226cc.
        2144cc koneet kovapala säätöisillä nokilla ja 2226cc hydrauli painimilla.
        Kolme viimeisintä K24 sarjan turbolla loput K26.

Comment

Kuten epäilinkin nämä ovat niitä alkaen 8500? hintaisia kaikki (S4 & 200). Saksassa ja virossa nuo S4:set on mun selailujen mukaan ollu keskimäärin 2500? halvempia kuin suomessa (laskettuna ostohinta + vero. Muita kuluja en ole ottanut huomioon).

Mitenkähän kova homma näistä pari vuotta vanhemmista 200:sista (~88), olis saada irti toi n. 350hp. On varmaan sata kertaa kysytty tätäkin, mut en tiedä millä haulla hakisin. Tiedossa on vaan että tämä halvempi auto mitä oon kattonu on Audi 200 2.2 turbo quattro -88.
          Innostuin näistä kun tiesin kuinka kestäviä ja potentiaalisia nämä 2.2 turbo vitoset on ja kun huomasin netissä että näitähän löytyy jo ihan muutamasta tonnista alkaen. Neliveto tietty vielä lisänä, niin mitä muuta sitä enää voi toivoa. Sitten vaan meni sormi suuhun, kun huomasin että näitä on miljoona eri versiota tästä koneesta, enkä haluaisi ostaa summassa juuri sitä mallia mihin ei viritys olekkaan niin yksinkertaista. Itellä on nyt toi Nissan 200sx ja se on myös todella helppo viritettävä, mutta jo ~280hp:n jälkeen joutuu lolpakkoa avaamaan reilusti enemmän

Comment

Riippuen onko kyseessä 10valve vai 20 valve malli, niin virittäminen on aivan erilaista. 10 venasen saa pikku alipaineletkujen viilaamisella 200-250 heppaa, ja siihen jämähtää ilman muiden osien vaihtoa. 20 venaseen saa lastuje jopa 280 hevoseen asti, tiedä sitten kuinka ne toimii.

Tämän jälkeen meneekin jo harrastamisen puolelle, toisaalta tommoseen 20 venttiiliseen koneeseen on ns reseptivirityksia tonne 350 hevoseen ja jopa suurempiikin tehoihin. Eli RS2 turboa, nokkia, pakosarjaa ja softaa. joku tietävämpi lisäkköön mitä tuosta vielä uupuu. Kun taas 10 venaseen saa jo vaihtaa ton 250 jälkeen hitosti osaa, mutta ei välttämättä tarvi vahvistella. Pakosarjaa, turboa, porttausta, putkea, uutta ruiskua ja IC:tä , niin voidaan olla tuola 350 tontilla.

Comment

Näin vähän arvelinkin. Tuosta 20 venttiilisen virittämisestä olen lukenutkin, mutta nämä vanhemmat taitaa kaikki olla niitä 10 venttiilisiä, jos ymmärsin oikein noista aiemmista vastauksista. Juuri nuo mainitsemasi ruiskun vaihdot ja porttaukset menee jo vähän yli minun suunnitelmista, mutta toisaalta jos ostaa 4000?:llä vanhan 10v koneisen, niin sillä 4000? hinnan erolla 20 venttiiliseen saa jo kovasti palikkaa...
              Kertokaa toki omia mielipiteitä, mitä suosittelisitte ostamaan.
              Auto tulisi osittain harrastekäyttöön, mutta myös työmatkoja pitäisi ajaa. Matkat on sen verran lyhyitä ettei bensankulutuksella ole suurta merkitystä ja auto tulee olemaan perheen 2. auto, jonka vuoksi haluaisin pysytellä mieluummin tuolla halvemmassa hintaluokassa.
              Kiitoksia paljon hyvistä vastauksista kaikille.

Comment

Toi mun pakettiauto olis tuohon tarkoitukseen aivan mahtava pudjettipeli ;) , ainoa vika että suksipoksi ja 2 paikkanen (täh eikö aidot urheiluautotkin ole).

Kyllähän tommosella 4keur mällillä jo ihan kivasti tota palikkaa saa. Laskee ruiskuun yms sitäsuntätäsamalla ~1keur, 1keur turbo, 1keur pakosarja + muutama lisäpalikka, niin ollaan tuossa 4keur ja sillä vois mennä toi yli 300 rikki, päätäni en kyllä laita pantiksi.

edit:
                Alla yksi esimerkki "kevyesti" piristetystä 10vT koneesta :)
                http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/tekniikka.htm

Comment

sillä vois mennä toi yli 300 rikki
                  Toivon joskus vuosien myötä saavani sen rikki. Nyt olen varautunut siihen ; )

Vai oliko tuossa kyse hevosvoimista? Kävi niinkuin yleensä, en ehtinyt kovin hyvin lukea noita ylempiä kommentteja...

Comment

Working...
                  X