Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtovuoto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ahtovuoto

Puoltoista vuotta ajelin autolla tyytyväisenä eikä ahtovuotoja ollu kertaakaan ja nyt niitä ei tunnu saavan millään korjattua. Eli viimeisen kuukauden aikana oon letkuja kiristelly varmaan kymmenen kertaa ja aina parin päivän päästä kiristyksestä alkaa uudestaan vuotamaan. Viimeksi tänään aamulla alkoi taas suhisemaan, kun just eilen kiristin letkut ja matkalla töistä kotiin auto oli ihan normaali, eikä ylimääräisiä suhinoita kuulunu. Usein on ollut juuri niin että alkaa aamulla vuotamaan, kun auto on jäähtynyt.
    Klemmarit olen vaihtanu uusiin ja Forge on putsattu. Letkut jotka alkavat vuotaa on joko ahtimelta lähtevä letku tai sitten ne kaksi alipaineletkua mitkä on heti ensimmäisenä turbolta päin katsottaessa. Muutaman kerran letku on lähtenyt ahtimelta kokonaan irti.

Onko vinkkejä mikä tuon voisi aiheuttaa?

Nyt käväisin viikonloppuna radalla ja 1.5 kierroksen jälkeen auto hyytyi. Samanlaiset oireet kuin ennenkin, eli nykii heti kun painaa kaasua eikä kierroksia voi nostaa yli 2500. Varikolla otin putkia auki ja turbolta lähtevän letkun klemmari vaikutti löysältä. No kiristin sen ja yritin ajaa autolla, niin samat oireet. Siellä en keksiny sille tehdä enempää, mut kotona pisti silmään kun puskurin takana näytti niin tyhjältä ja huomasin et ennen cooleria oleva putki oli tippunu. En puskuria vielä ottanu pois et en tiedä mitä kaikkea sieltä puuttuu, mut ainakin yks kova ahtoputki sieltä puuttui...cooleri sentään oli vielä jäljellä. =)

Et onko toi tosi huonoa tuuria et ahtoputket yksitellen joko irtoaa tai menee poikki, vai voiko toi kertoa jostain muusta viasta?
    Lisäks tähän samaan syssyyn oon vaihtanu parit alipaineletkut kun ne on hapertunu poikki. Kyllähän noi muutenkin hapertuu, mut just sopivasti nekin on tässä samaan aikaan menny.

Comment

Onko moottorin kannatus kumit missä kunnossa? Ettei pääsis liikaa hyppimään?

Comment

Tuo ei kyllä tullut ees mieleen, et en tiedä missä kunnossa ne on ja miten paljon kone heiluu. Mulla on jäykempi kumi moottorin poikittaistukeen hyllyssä, et sitä vois kokeilla paikalleen.

Voiko tuohon ahtimelta lähtevään letkuun laittaa sellaisen kunnon pultattavan kiristimen, eikä sellaista normaalia letkuklemmaria?

Comment

voi ja kannattaa laittaa!!

Comment

Mikäs tossa nyt on "worst case scenario", kun oon nyt kuitenkin ajanu tolla niin, että se on ottanu ilmat suoraat ulkoilmasta ilman ilmanputsaria? Eli siellä on kaikki lokkia pienemmät mahtunu menemään rööristä sisään...

Saako tehdä suoraan täyden konerempan...

Comment

Riippuu siitä, oletko ajanut hiekkatiellä, kovaa, hiljaa, missä letkun pää on jne? En usko että vauriota on päässyt syntymään.

Comment

Asvalttitietä oon pelkästään ajanut ja keulacoolerille menevä ahtoputki oli irronnut, että se on siellä puskurin sisällä. Toivottavasti on kaikki kunnossa...

Oli muuten kivan hintainen tuo ahtimelta lähtevä kumiletku, kun aattelin jos olisin vaihtanut sen. Siinä letkussa on sellainen olake mikä pitää klemmarin paikallaan ja siitä olakkeesta on lohjennut osa pois, et sen takia klemmari ehkä pääsee luiskahtamaan pois letkun päältä. Hintaa tällä 20cm pitkällä kumikäyrällä oli vaivaiset 240?, et se jäi ainakin vielä ostamatta. Täytyy nyt ensin yrittää käyttää siellä vahvempaa letkukiristintä, et sen saa kunnolla tiukkaan.

Comment

Teemu, eikös tuossa Pasi Parkkosen myynti-ilmossa ole juurikin se putki:

http://pparkko.1g.fi/kuvat/Myynti/VA...t/PICT8407.JPG

Ilmo:

http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21560

Comment

Tossa ei taida olla sellaista, kun toi on sellainen ihan perus sileäpintainen mutka, arviolta 70 astetta. Väriltään tuo on punainen kumiletku ja tulee siis ahtimen ulostuloon. Päät on erikokoiset, et sen takia eí taida mitään yleismallin letkua, samcoa yms., saada sinne helposti sovitettua. Tuo vv-auton hinta tolle letkulle on kyllä ihan uskomaton, kun tossa ei oo tosiaan mitään ihmeellistä. Tai sitten se katto mulle tuon intake-letkun hinnan, niin sitten se on jotenkin ymmärrettävissä.

Vaikka ei niissä yleismallin mutkissakaan sellaista olaketta ole ja niissäkin klemmarit pysyy, et kyllähän ne sitten pitäisi pysyä myös tuossa mun orkkiksessa vaikka se olake siitä on haljennut.

Täytyy nyt ekaks hommata sellanen kunnon kiristin sinne ja yrittää sillä.

Comment

Voiko tuohon ahtimelta lähtevään letkuun laittaa sellaisen kunnon pultattavan kiristimen, eikä sellaista normaalia letkuklemmaria?
                      Minkäslaasia kiristimiä te tarkootatta? Jotain pakoputkenkiristimen tyyppistäkö?
                      Vois itsekin harkita noiden 1000 ja yksi kertaa avattujen klemmarien tilalle jotain muuta.

Comment

Mä oon ostanu Teollisuus Etolasta tollasia keltapassivoituja kiristimiä...maksaa joku 4-5?/kpl.

Comment

Working...