Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo timer?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbo timer?

    Onko kellään käytössä moista laitetta audissa, minkä merkin, mihin hintaa ostit ja mistä?

    On alkanut ärsyttää odotella autossa ajon jälkeen, joten tuollainen tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta.
    Halvin automaattinen timeri mitä olen löytänyt olisi 78?+9? toimituskuluja, täältä

  • #2
    Normaaliajossa sitä ahtimen jäähtymistä ei tarvitse odotella, kun ahtimessa on vesijäähdytteinen laakeripesä. Tietysti on eriasia antaa kunnolla "sikaa" ja stumpata kone siihen paikkaan.

    Comment


    • #3
      No tulipahan tämäkin selväksi, että "turha" kapistus olisi sitten, kun ei kovinkaan usein sikaa tulee annettua, vain tarpeettoman reipasta matka-ajoa.

      Comment


      • #4
        Onhan Audeissakin jälkijäähdytys-vesipumppu?

        Comment


        • #5
          Onhan Audeissakin jälkijäähdytys-vesipumppu?
          On, mutta sen funktio ilmeisesti liittyy alkujaan enemmänkin kannen selviytymiseen kuumana sammutuksesta.

          Comment


            #6
            Niin. Pitäisi olla jälkijäähdytysöljypumppu, että se jotenkin ahtimen elämää auttaisi.

            Todellakin aikasta vahva urbaani legenda.

            Comment


              #7
              Apexin timerin on allekirjoittaneella ja se asennettiin samassa yhteydessä varashälyttimen kanssa, joten timeri toimii yhdessä hälyn kanssa. Ahosen Jussi http://www.decatec.com/ asensi ja siitä on jo sen verran aikaa, että hintoja en enää muista.

              edit: Tämä siis koski edellistä autoani S4 -92
              Viimeksi muokannut Isto; 13.1.2009, 14:57.

              Comment


              • #8
                Ite tilasin tommosen taimerin.
                http://www.futurez.fi/cat/product_details.php?p=2192
                Mukana tuli johtosarja jossa kaksi johtoa, ruskea ja lila. Ruskea pitäisi laittaa käsijarruun jotenkin, ja lila menisi eculle ohjeiden mukaan. Eli ruskea ilmeisesti tunnistaa että käsijarru on päällä ja lila ottaa nopeuden eculta.

                Mietin vain että onkohan noita kahta johtoa pakko kytkeä, jos kytkisi vain ne piuhat jotka menevät virtalukolle? Luulisi toimivan sitenkin? Tietenkään nuo hienot ajanotto tsydeemit ei silloin toimi.

                Comment


                  #9
                  Ruskea käsijarruun sen takia, että jos joku autoon onnistuu mönkimään ja yrittää lähteä liikkeelle... eli tuolla turbotimer katkasee virrat jos käsijarru ei ole päällä

                  Comment


                  • #10
                    Tarkoitus olisi laittaa itselle tuohon 200:n vkl jos vain aika sen sallii. Kaikki on valmiina asennusta varten jo joten kait sen voi tökätä sinne :)

                    Siis tuo futurezin malli.

                    Comment


                      #11
                      Asentelin tuossa äskettäin jonkilaisen timerin ja seuraavanlaista ongelmaa esiintyy. Avaimesta sammuttaessa normaalisti, auto kerkeää sammumaan, ennenkö ajastin kerkeää lykkäämään virrat päälle. Jos taasen annan pienet kierrokset (1100->) kerkeää virta päälle ennen koneen sammumista ja näinollen pelittää.

                      Ohjeista katsoessa piti (key on) piuha kytkeä ratin alavasemmalla puikkelehtivaan mustaan piuhaan, jonka tarkistin mittarilla (virta päällä +12V, virta pois 0V) Havaitsin myös oikella puolella kulkevan samanlaisen johtonipun joka meni mittarin taakse. Kumpaanko se pitää kytkeä, vai ovatko samoja piuhoja ? Toki ajastinkin saattaa olla harakiripox

                      Comment


                      • #12
                        Onko kukaan asentanut jonkin sortin turbo timeria b5 koriseen? Onko mahdollista asentaa, vai estääkö ajonesto tms.?

                        Comment


                          #13
                          Ajonesto estäisi vissiin vain käynnistymisen, ja jos kerran käynnistyy niin se ei enää sammuta käynnissä olevaa autoa. Muuten tulisi kyllä jänniä tilanteita reistailevien lukupuolien kanssa B5:sessa.

                          Comment


                            #14
                            Onko noille lukupuolille tehtävissä mitään? Mihin perustuu ajonestosirun ja lukupuolan toiminta? RFID?

                            Comment


                              #15
                              Siis turbotimer-tapauksessa ei pitäisi tarvita tehdä mitään. Vai mitä ajoit takaa?

                              Comment


                                #16
                                Pete: Kuuleman mukaan lukupuolasta irtoaa yleensä juotokset. Tyypillinen korjaus on tietysti uusi puola, vaikka juottamalla selviäisi.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuota korjausehdotusta ajoin takaa. Yksi temppuileva yksilö on tiedossa ja sen sielun elämää pohdiskelen. Edelleen askarruttaa mihin tuo systeemi perustuu. Kuulema jos laittaa pelkän sirun lukijan luo, ei lukija ymmärrä sitä. Sitten kun tuo metallia sirun ja lukijan lähelle, ymmärtää lukija sirun.

                                  Comment


                                  • #18
                                    onko kukaan dokumentoinut timerin asennusta b5 koriseen?

                                    Comment


                                      #19
                                      http://www.audiworld.com/tech/eng24.shtml

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tähän liittyen, kuinka kauan koneen tarvis antaa käydä ja jäähtyä ennen ku sammuttaa, jos on ajanut "vähän" reippaammin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kunnes pakosarjan ja öljynlämmöt tasaantuvat, aika voi olla hyvinkin vaihteleva.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Accusump

                                            Suojaa ainakin turboa jos jostain syystä esim kone sammuu korkeilta kierroksilta eikä lähde pikaisesti käymään.
                                            Löytyy Summitilta, eri kokoja, pari valmistajaa. Esim Moroso.
                                            Racers Placesta varmaan onnistuu hankinta.
                                            Enemmän kuitenkin HIPO juttuja. Ei varmaankaan kovin tarpeellinen ns käyttöautossa. Jos taas koneeseen laitetty iso kasa euroja kiinni, niin mun mielestä tollanen on järki hankinta.
                                            Ei kuitenkaan ole mikään timerin korvaaja.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hieno keksintä.
                                              Haaveilin ite tollasesta joskus, tulin siihen tulokseen että jos se kone menee paskaksi niin että sammuu lennosta. Silläkään ei ole enää väliä,säästin rahat.

                                              Ei noi Oikeat TurboAhtimet kuitenkaan ihan niin herkkiä ole että hajoavat jos kerran tai kuusi sen tekee, sammuttaa kuumana.
                                              Käyttöautoissa noita mahdollisia kertoja vaan voi olla päivässä sen 10-20...

                                              Tietty voihan sillä joku kuvitella vaikka pillua saavansa kun jättää parkkiin ja auto käy..

                                              Comment


                                              • #24
                                                itelle tuli laitettua timeri omaan cnelkkuun. vaikka tämä on vaan semmonen kokeilu ku "halvalla sain" niin saa se jäädä autooni. onhan siitä autolle enemmän etua kuin haittaa.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X