Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3b piristys ~330hv tuntumaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3b piristys ~330hv tuntumaan

    Mietin lisävoiman hankintaa 3b ympäristöön. Kokemuksia RS2 ahtimen toimivuudesta vakiopakosarjassa? Muistaisin joskus että joku foorumilla olisi moisella setupilla jonkin aikaa ajellut, ja tyytyväinen olisi ollut.. Tehotavoite olisi luokkaa +300 - 330hv tuntumassa.

    Lähinnä viive pelottaa.. Ero softalla tuunattuun vakio 3b ympäristöön?

    Ja noista uudemmista ahtimista kuullut hyvää, mutta ei ole kuitenkaan aikomus hakea (ainakaan vielä) 400-500+ teholukemia. Joten tätä en pidä vaihtoehtona.

  • #2
    Jaa-a, ennenku joku muu kerkii sanomaan, niin minä sanon. Voit kokeilla käyttää hakua, 3B motista on melekolailla riittävästi juttua, ja pari hyvääkin threadia.

    Thread 1
    Thread 2

    Noilla varmasti pääset alkuun, ja hyvää vappua!

    Comment


      #3
      Noihin tehoihin pääsee vielä todella halvalla ajateltuna seuraavaa askelta. Eli tuollainen rs2-ahdin vaan kiinni ja uusi softa. Se on siinä. Tosin kyselyjen perusteella tuollainen aito uusi rs2 kkk26 on aika kallis.
      Jos tuossa 200:ssa on samanlainen välijäähdytin kuin 3b s2:ssa (eli keulalla kenno) niin siihenkään ei tarvitse koskea. 3b-suuttimien tuotto riittänee johonkin 310-320 hevoseen asti.
      Viivettä on mielestäni turha pelätä. Ehkä joku 500 kierrosta myöhemmin herää. Varsin ajettavana pakettina kuitenkin säilyy..

      Comment


        #4
        Mats: Siksi kyselinkin, kun noissa molemmissa topiceissa juttu painottuu suurempiin teholukemiin. Ja nyt ei minulla ole mitään aikoimusta alkaa rakennuttamaan koko moottoria uuteen uskoon. Vaan ihan rehellisesty tyydyn pienempiin teholukemiin.

        Comment


        • #5
          Ah, okei. My bad.

          Comment


            #6
            Jonnella kokemusta ko. setupista=)?

            Comment


              #7
              Jonnella kokemusta ko. setupista=)?
              Ei varsinaisesti oo kokemusta juuri tollasesta yhdistelmästä..

              Comment


              • #8
                löytyi tuolta edellisistä topikeista jotain tietoa.

                Lainaus: ehkä jo kertauksena tämmönen 20v paketti toimii hyvin 3b koneessa vakiomaffilla:
                - isoin mahdollinen mahtuva IC (tarvitsee kesähelteellä)
                - tuubisarja
                - 3bar painesensori / suorasytkän ecu + (5 puolaa 3b koneeseen)
                - vihreät rs2 suuttimet
                - 3B vakionokatkin OK / tai NM pakonokka.
                - NOIN 52-54mm imu / noin 56-57mm poisto (Holset/kkk tai Garretin kuulalaakeri)

                + aiemmissa pousteissa kerrottuja hyviä lisäviilauksia

                Tällä saa ~400hp kauppakassin, jonka haavoittuvaisin lenkki lienee vakiomaffi

                Comment


                • #9
                  Jos RS-ahdinta aikoo niin lienee melko tyhmää jättää 50hv sen potentiaalista käyttämättä. Saman tien siis suuttimet myös.
                  Käkikelloja on RS-ahtimellakin tehty. Tuota voi ehkäistä rajaamalla paineet järkevästi (esim 1,5). Siellä ylemmillä kierroksilla paikat kestää paremmin, kun ahtimesta alkaa tuotto loppua.

                  Comment


                  • #10
                    - isoin mahdollinen mahtuva IC (tarvitsee kesähelteellä)
                    - tuubisarja
                    - 3bar painesensori / suorasytkän ecu + (5 puolaa 3b koneeseen)
                    - vihreät rs2 suuttimet
                    - 3B vakionokatkin OK / tai NM pakonokka.
                    - NOIN 52-54mm imu / noin 56-57mm poisto (Holset/kkk tai Garretin kuulalaakeri)
                    -alk 500eur
                    -n.180eur Map(muistaakseni) / 300-400e ecu +(n400eur,jo teet amerikan pojan ohjeilla 1.8T puolilla)
                    -n.500-600eur(?)
                    -n.250e(riippuu,ja kun yleensä kaikki myy pareissa)
                    -turbon hinnassa ei eroa, kuulis taitaa olla halvempi kuin uusi rs2turbo. Mut se on kertakäyttökamaa sit.(ymmärtääkseni) Ja mitä enemmän olen "gurujen" kanssa keskustellut,niin ei kuulis taida autuaaksi tehdä. Pitäis päästä kokeileen samoilla rojuilla molempia ni vois sanoa.

                    Ajatukseni siis on et se loppusumma kasvaa ja kasvaa, kun kerran olet päättänyt et toi n.310hv riittää, niin siihen pääsee aika halvalla. Tai halpaa ja halpaa, johonkinhan rajaa yleensä tarvii vetää.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla oli about tollanen setti. Eli vakio pakosarja, vakio suuttimet, rs2 ahdin, kustomi downpipe ja 310hp lastu. Paineet jotain 1.4-1.5baria piti olla. Heräs 3500rpm paikkeilla. Vaikea kuitenkaan mitään kauhean tarkkaa sanoa, koska imusiivet oli saanut osumaa ja tämän takia ei tietenkään oikein hönkinyt hyvin. Heräs kyllä, mutta sitten jossain 4500rpm jälkeen ei enään jaksanut vetää.
                      Mutta siis ihan mahdollinen yhdistelmä jos haluaa halvalla yrittää päästä.

                      Uusi rs2:sen ahdin olis ollut 1300e. En jaksanut edes yrittää tinkiä vaan "säästin" 350e ja tilasin kuuliksen(sitä odotellessa...). Tarkoitus olis ensin kokeilla vakio pakosarjalla ja kun vastaan tulee(ja lompakossa on katetta) niin sitten vaihdetaan satsi, suuttimet, lastu, kuuleri...

                      Comment


                        #12
                        Okei. Pitänee pitää silmät auki jos käytettynä moinen rs2 ahdin (tai vastaava) eteen sattuu joskus.

                        Comment


                        • #13
                          Parhaiten rs2 turboja saa Dahlbeckilta Ruottista. Suosittelen tuota Tehtaan ADU:sta johdettua pakettia. On liki tehtaan paketti vain hieman parannettuna ja siitä syystä oikein hyvä jokapäiväiseen turistiajoon.

                          M.L. oli bongannut tämän:

                          Porschessa 944 2,5 l / 181kw 5800rpm käytetty ahdin.
                          Halkaisia = ¤
                          Shaft and wheel K26/G ¤64x10,1 /Ext 55 /10x74,4/7,0x58
                          Compressor wheel K26-2670G_AA ¤46,22
                          Turbine Housing K26-8.11 GAARK

                          Eli aika likellä rs2 ahdinta ja 8:n pesällä.

                          Comment

                          Working...
                          X