Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä kannattaa ottaa ahtopainemittarin painetieto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mistä kannattaa ottaa ahtopainemittarin painetieto?

    mistä kannattaa ottaa painetieto erilliselle mittarille?

    auto on s4 vm 1992 alkuperäinen näyttää kokoajan 1.0 ..... mutta turbo ahtaa kyllä pers tuntumalla ihan kivasti.

    mites pystyykö noita mittareita kukaan korjaamaan vai ostaako ebaystä "uusi" käytetty tilalle?


    marko
    Viimeksi muokannut okkim; 16.12.2008, 00:04. Perustelu: Otsikko korjattu

  • #2
    Motronicille menevästä ilmaletkusta haara mittarille.

    Comment


      #3
      No ettei olis boksille menevä letku irti ja auto vikatilassa. C4 S4:ssä taitaa tyypillinen vikapaikka löytyä konehuoneen puolelta sieltä liitinkiskon paikkeilta muovikannen alta. Voit varmistua haaroittamalla sen mittarin juurikin em. paikasta matkustajan jalkatilasta niin mittari näkee saman kuin boksi.

      Comment


        #4
        asia korjattu

        No no letku irti ,vitsi kun ei tajunnut katsoa mutta kun on just hankittu niin ei hokannut....
        ensimmäinen tuontiauto mulla missä ei ollut mitään vikaa maahantuonti katsastuksessa. oikein piti kysä inssiltä että eikö mitään löytynyt....

        paperissa on puute se yhdenmukaisuus todistus pitää OSTAA...mistähän sais edullisesti ????


        marko

        Kiitos vinkistä

        Comment


        • #5
          Lainaan ketjua eli profiilin autossa auton ajotietokoneen bar kohdassa lukee kokoajan 1.1 eli varmaan joku anturi hajonnut? Eli mistä voisin lähteä vikaa etsimään ja onko vaikutusta auton toimivuudelle?

          Comment


            #6
            Varmistan vielä. Eli lukee 1.1 tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä?

            Comment


            • #7
              Kyllä lukee. Mittari ei värähdäkkään vaikka mitä tekee. Eli 1.1 koko ajan?

              Comment


                #8
                Toimiiko mittaristo muuten ihan hyvin ilman mitään muita vikoja?

                Comment


                  #9
                  Et tainnut lukea aiempia viestejä :)

                  Letku irti konehuoneessa mustan muovikotelon alla moottorin takana.
                  Ei varmaan oikein ahdakaan, kun ei boksi näe ahtoja.

                  Comment


                    #10
                    tai jos ahtaakin, niin ahtaa huolella ;)

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia :) Eli ongelma ratkesi mutta en oo ehtinyt vielä katsoa onko letki irti. todennäkösesti on. Eli kun auton laittaa käyntiin ja pari ekaa kiihytystä menee ihan hyvin ja tuntuu et ahtaa perkeleesti :D Sitten auto nykäsee pari kertaa (korkeimman ahdon aikana) ja tuntuu et auto aha enää ollenkaan. Vika on siis toden näkösesti tossa, menee vissi johki vikatilaa ja ahtaa vaan 0.4b? Onko muilla ollut samaa vikaa?

                      Comment


                        #12
                        perinteinen vika kyseisissä autoissa.

                        Comment


                        • #13
                          Just Just. Ollu auto vasta vähän yli kuukauden niin en oikee ole vielä niin hyvin perehtynyt. Mites helposti se moottorin takana oleva kotelo lähtee irti ja missä tarkalleen on se paikka mihin se letku menee/pitaisi mennä. Löytyykö mistään mitään kuvaa?

                          Comment


                            #14
                            Sininen väri kiinnitys ja punainen mahdollinen vikakohta. :) Korjattu pikku klemmarilla.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Itselläni tuppasi sylkeä myös tuolta pellinlipareen takaa letkun irti.

                              Comment


                              • #16
                                Irtihän se oli:) aamulla enne töihin menoo laitoin kiinni klemmarilla niin johan toimii ja ahtaa. Lastu vissiin kun 2.2 näyttää maksimissaan.

                                Comment


                                • #17
                                  2,2 kuuluu näyttääkin jos tarkoitat auton oma ahtomittaria. Todellista ahtoa siis 1.2. Viisammat saa kertoa miksi näin kun en itse enää muista. Oliko se nyt niin että näyttää absoluuttista painetta.
                                  Viimeksi muokannut -Maukka-; 17.12.2008, 18:50.

                                  Comment


                                    #18
                                    Auton oma mittari näyttää tosiaan absoluuttista painetta. Vakiona pitäisi pysyä aika tarkasti 2.0 lukemissa läpät auki ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      1.15 ylipainetta taisi olla max speksi eli kyllä sen saa 2.2 näyttämään.
                                      Ehkei kyllä näin viileillä keleillä pitäisi ihan siihen mennä.

                                      Comment


                                        #20
                                        hum, jostain jäänyt itselle päähän 1.05 ylipainetta, voin toki olla täysin väärässäkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo meni ihan helposti siihen 2.2 mutta katotaan voihan se olla et kun kunnol antaa kenkää niin nousee korkeemmallekkin. Taas vähän ot mutta kun täällä tuntuu tietämystä olevan niin paljon mahtaa maksaa audin keskikonsoliin yksi nappula kokonaan(töpselistä asti).. Itellä valoja palanu muutamista ja mietin jos vaihtas kokonaan uusiin, Ja älkää kysykö miks et kolvaa koska tiiän mitä siit tulee:) käsittääkseni jonkun muunkin merkin nappulat vois sopia esim seat/volkkari?

                                          Comment


                                            #22
                                            Asia ei ole aivan yksinkertainen :)
                                            Korkeassa ilmanalassa vähennetään ettei pilleri ylikiertäisi ja kylmässä taas vähennetään että "suorituskyky olisi säästä riippumaton".
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              jeps, en ollut ennen tuollaista taulukkoa nähnyt, siitä epäilykseni :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lainaan tätä threadia, niin ei tarvi uutta aloittaa. Käytin searchia, mut seuraaviin en saanu vastausta...en edes googlella.

                                                Elikkäs tajusinko oikein että tuo Autogage Electrica toimii siten, että laitetaan anturi? sinne konetilaan letkuun kiinni ja sit tarvii vain sähköjohto vetää mittarille sisälle? Sähköt mittarille saisi sulakerasiasta jossa valmiina paikat joista ottaa sähköt (30 ja15V?)?

                                                Miten löydän 1.8TFSI-moottorista (moottorikoodi CDAA) sen bybass-letkun ja mihin kohtaa se anturi tulee ja millä tavalla? Pakettia myyvät "sisältää kaiken"-selostuksella, mutta tarviiko tuohon esim. mittarikoteloa ja mihin ois järkevinät laittaa se mittari?

                                                Ei nyt muuta tullut mieleen, mut kiitti vastauksista jos joku tietää.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Autogaugen Electrican mukana tulee MAP-anturi, joka kiinnitetään jonnekkin moottoritilaan ja haaroitetaan autokohtaisesti sopiva letku sille tai tehdään letkulähtö ahtoputkeen/imusarjaan riippuen autosta. MAP-anturilta tulee johto sisälle joka kytketään mittarin perään, kumpikin pää on liittimillä.

                                                  Sisällä mittarille täytyy muistaakseni saada jatkuva 12V jännite sekä toinen virtalukon katkaisemana (vanhemmissa ainakin on muistaakseni 30- ja 75X-navat virtakiskossa) ja maa sekä valaistuksen virta ja maa, nämä otin itse kojetaulun takaa johdoista suoraan (B5-kori).

                                                  Mittarin mukana tulee anturi, anturin johto, mittari, mittarikotelo, häikäisysuoja, virtajohto (tästä saattaa joutua joitain johtoja vähän jatkamaan, riippuu autosta ja asennuspaikasta), sekä virtojen linkitysjohto (jos asennetaan useampia mittareita rinnakkain, saadaan virtakytkennät linkitettyä mittarista toiseen helposti).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitoksia oikein paljon Mika.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ite meinasin kohta mennä ettimään jonkinmoisen viisarimittarin tohon ässään. Olisko kellää semmosia valaisevia kuvia mihin noita letkuhässäköitä tulis kiinnittää. Ei nimittäin mitään käsitystä aiheesa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt olis mittari letkua vaille paikallaan??? Apuva! :-D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Boksilta matkustajan jalkatilasta maton alta.
                                                          Pannaan vielä pari kyssäriä????????????

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No nyt se on paikallaan. Tuli paikalle vähän asiantuntevampaa apuva. Jostain letkustahan se haara tehtiin ja kyllä toi mittari nyt (kai) oikeita lukuja näyttää. Laitanpa jossain vaiheessa kuvaa, mistä letkusta otettiin.

                                                            Nii ja noista luvuista... Auton oma mittari 0,6 - Autogauge 0,6 alipainetta. Oma 1,8 - "kake" 0,8.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X