Moro.
Auto siis 2002 A3 ja ARX moottorilla. 250 tkm ajettu saksantuonti ja pitäisi olla kaikinpuolin vakio. Nyt kun kerrankin turbo-auto alla niin pitihän se lastuttaa ja nuukana bulkkisoftalla ilman penkitystä.
Virittelin ennen lastutusta bilteman ahtomittarin kabiiniin. Ennen lastutusta ahdot kävi hetkellisesti maksimissaan 0,8 kilossa ja tasottu 0,5 kilon paikkeille täyskaasu kiihdytyksissä. Nyt lastuttamisen jälkeen ahdot käy hetkellisesti sekunnin verran 1,4-1,5 kilon kieppeillä ja tasaantuu 1,2 kiloon. Ensimmäinen kysymys tietysti että kestääkö se tuollaiset ahdot? Joo, riippuu tietty että miten hyvin tehty softa muuten mutta onko tuo ensimmäinen asia josta pitäisi jo hälytyskellojen soida. Ja onko tuollaiset ahdot ylipäätään mahdollista vai näyttääkö toi biltsun mittari vain omiaan? Nyt kun kaivelin nettiä niin tossa ARX-motissa pitäisi olla sama K03s ahdin kuin 180 heppasessa versiossa ja lisäksi isommat ruiskusuuttimet ja muuttuva venttiiliajoitus. Eli ehkä se voi nyt tuon ahtaakin?
Ja ettei asia olisi niin yksinkertainen niin lastutuksen jälkeen ajelin eka pikkuteitä kaverille kylään ja sieltä parin tunnin jälkeen lähdettyäni oli tarkoitus motarilla tarkkailla ahtopaineita isolla vaihteella vedätettäessä. Vaan nytpä ei enää nostanut ahtoja millään yli 0,4 kilon. Ajelin motarin loppuun ja paikaltaan lähtiessäkään ei nostanut tuon enemmän ahtoja. Sammutin auton minuutiksi. Sen jälkeen ahdot nousi jälleen kilon paremmalle puolen. Mistähän tuollainen hetkellinen ahtojen puute voisi johtua? Vag-comia mulla ei vielä ole että olisin päässyt vikakoodeja lukemaan. Talliin päästyäni tarkastelin silmämääräisesti imuputket ja N75:sen paineletkut ja kaikki näytti hyväkuntoiselta.
Niin ja vielä sellainen kysymys että onko näitä haldex-nelikkoja turvallista penkittää etuvetoisena ottamalla haldexin sulake tai pistoke irti?
Auto siis 2002 A3 ja ARX moottorilla. 250 tkm ajettu saksantuonti ja pitäisi olla kaikinpuolin vakio. Nyt kun kerrankin turbo-auto alla niin pitihän se lastuttaa ja nuukana bulkkisoftalla ilman penkitystä.
Virittelin ennen lastutusta bilteman ahtomittarin kabiiniin. Ennen lastutusta ahdot kävi hetkellisesti maksimissaan 0,8 kilossa ja tasottu 0,5 kilon paikkeille täyskaasu kiihdytyksissä. Nyt lastuttamisen jälkeen ahdot käy hetkellisesti sekunnin verran 1,4-1,5 kilon kieppeillä ja tasaantuu 1,2 kiloon. Ensimmäinen kysymys tietysti että kestääkö se tuollaiset ahdot? Joo, riippuu tietty että miten hyvin tehty softa muuten mutta onko tuo ensimmäinen asia josta pitäisi jo hälytyskellojen soida. Ja onko tuollaiset ahdot ylipäätään mahdollista vai näyttääkö toi biltsun mittari vain omiaan? Nyt kun kaivelin nettiä niin tossa ARX-motissa pitäisi olla sama K03s ahdin kuin 180 heppasessa versiossa ja lisäksi isommat ruiskusuuttimet ja muuttuva venttiiliajoitus. Eli ehkä se voi nyt tuon ahtaakin?
Ja ettei asia olisi niin yksinkertainen niin lastutuksen jälkeen ajelin eka pikkuteitä kaverille kylään ja sieltä parin tunnin jälkeen lähdettyäni oli tarkoitus motarilla tarkkailla ahtopaineita isolla vaihteella vedätettäessä. Vaan nytpä ei enää nostanut ahtoja millään yli 0,4 kilon. Ajelin motarin loppuun ja paikaltaan lähtiessäkään ei nostanut tuon enemmän ahtoja. Sammutin auton minuutiksi. Sen jälkeen ahdot nousi jälleen kilon paremmalle puolen. Mistähän tuollainen hetkellinen ahtojen puute voisi johtua? Vag-comia mulla ei vielä ole että olisin päässyt vikakoodeja lukemaan. Talliin päästyäni tarkastelin silmämääräisesti imuputket ja N75:sen paineletkut ja kaikki näytti hyväkuntoiselta.
Niin ja vielä sellainen kysymys että onko näitä haldex-nelikkoja turvallista penkittää etuvetoisena ottamalla haldexin sulake tai pistoke irti?
Comment