Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hukkaportin alipainekellon vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hukkaportin alipainekellon vaihto

    Omassa A4 1.8T:stä puuttuu ahtopainetta noin 0.2 bar eli ahtoja ei ole kuin 0.4 bar ja samoin tehoa puuttuu noin 10 kW. By-pass on tuntuisi olevan kunnossa, N75 toimii, vuotoja ei ole löytynyt ja moottori tuntuu toimivan muuten hyvin, mutta tehoa/painetta puuttuu. Enää tulee mieleen voisiko hukkaportin alipainekellon jousi olla kuoleentunut, jolloin se antaisi myöten jo pienemmällä paineella ja avaisi hukkaporttia rajoittaen maksimipainetta samalla. Onko ketään vaihtanut vakio ahtimen hukkaportinkelloa esim tälläiseen [http://www.forgemotorsport.co.uk/con...uct=FMACVAG02]

  • #2
    Ei mitään vikaa vain ole päällä? Tuo 0.4 baaria ahtoja kun on suunnilleen vikamoodin paine.

    Comment


      #3
      samat on oireet täälläkin.. by-pass vaihdettu, vuodot tutkittu, ei vikakoodeja, n75 mittaus ok=n.30ohmia,. ja ahdot maks.0.3-0.4. mittarin näyttämä tarkistettu kunnolisella teollisuusmittarilla.
      kokeiltu letkupihdeillä sulkea kellolle menevä letku ja silloin ahtoi kyllä ihan hyvin.. eli olisikohan n75 jumissa tai jotain.. vag-comi ei kyllä näytä mitään vikoja.
      joskus satunnaisesti ilmottaa seuraavan vikakoodin: mixture adaptation jotain.. elikkä jotain häikkää ilmeisesti seoksissa mutta mitä?

      Comment


        #4
        Tosiaan mitään vikaa ei testeri autosta löydä ja toimilaite testissäkin kaikki toimii niin kuin pitääkin. Auto ajettiin tehopenkissä ja siitä tietona toi 10kW:n puuttuminen. Ahdot tarkastettu kunnon mittarilla ja ne on vain 0,4bar. Irrallaan by-pass tuntuisi ehjältä eli imemällä/puhaltamalla ei ilmaa mene siitä läpi.

        Comment


          #5
          Vikamuisti luettu VV-autolla ja ainoastaan kaasuläpän sopeutus ei onnistu. vaikuttaako toi ahtamiseen mitenkään?

          Painetesti järjestelmälle tehty uudestaan ja vuotoja ei löytynyt.

          N75:lle tuleva johdotus mitattu uudestaan eli navoista mitattu jännite n. 0V ei muutu paikallaan kierrätettäessä. Jännite N75 johtojen ja maan välillä kummastakin johdosta mitattuna 13,65V Mahtaako toimia niin kuin pitää?

          N75 vastus 31,8ohmia ja uudesta mitattuna 29,5ohmia. N75 toimii kun testattu syöttämällä akusta virtaa suoraan venttiiliin.

          Nyt epäilyttää toi N75 ohjaus eli viisaammat kertokaa onko toi toiminta normaalia?

          Comment


          • #6
            Tervetuloa joukkoon :) Kaasuläpän sopeutuksen epäonnistuminen johti minulla vikatilaan/limpmodeen missä
            ahdot on juuri 0.3bar.

            Eli kaasuläppä kuntoon jarrukliinerillä (sormet ristiin, itse jouduin hankkimaan vaihtoosan) ja sitten yritetään
            sopeutusta uudestaan.

            Ja noi N75, bypassit jne on turha kokeilla ennen kuin vikamuisti on tyhjä.

            Seuraavaksi ujutat sormesi pakosarjan päältä ja tunnistat hukkaportin tangon takapään klappia, onko
            klappia? Jos on, täällä on moni joka ihmettelee samaa asiaa :)

            Comment


            • #7
              mauni: mikä on "ahtoi tosi hyvin"? Onko 1bar, vai 1.5 bar vai mitä?

              Comment


                #8
                Oma kokeilu lyödä hukkaportille menevä letku tukkoon nosti paineet noin 1,2-1,3bar hetkellisesti ennen syötön katkaisua ja vikamuistiin ylös "ahtopaine liian korkea".

                Klappia en hukkaportin tangosta löytänyt.

                Tosiaan autossa koitettu uutta ilmamassamittaria ja N75:sta ja by-pass vaihdettu 710N versioon, noilla ei ollut mitään vaikutusta.

                Comment


                  #9
                  joo tohon ahto tosi hyvin lauseeseen.. mittarin mukaan en uskaltanu vetästä ku johonkin 0.7-0.8 välille ihan hetkellisesti. mut ei mitään vikakoodeja pukannu.
                  välystä en oo vielä koittanut (nakit ei mahdu mistään sinne väliin.. pitää koittaa virittää jotkut pihdit sinne)
                  kuinka nopeasti a.vantilla nousi nuo paineet sinne 1.2? mulla alko jo tarvita kierroksia kunnolla ennenkuin alkaa ahtamaan edes sitä 0.7. sitä vaan että alkaakohan ahdin vedellä viimeisiään?

                  Comment


                  • #10
                    Kaverilla oli ahdin ihan tohjona. Osti siis auton tietoisena että jotain vikaa on. Siinä kannen vierustaa kulkeva öljynsyöttöputki oli tukkeentunut ja sillähän se on selvä.
                    Tosin se ei kyllä kulkenut yhtään mihinkään eikä myöskään siis ahtanut, kun ahtimesta oli akseli poikki :)

                    Ihan vaan vähän niinkuin aiheen sivusta että AEB omistajien kannattaa ehkä jossain vaiheessa ko. putki irroitella ja putsata, sekä eristää lämpöä vastaan ellei tehtaan eriste ole paikallaan.

                    Comment


                      #11
                      letku tukittuna ahtopaine nousi nopeasti tohon 1.2bar ja eihän sitä käyttämään pysty, kun syöttö katkaistaan niin paine tipahtaa myös nopeasti.

                      Comment


                      • #12
                        Tuo 1.2 on liian vähän hukkis irroitettuna. Kun lastutettuna pitäisi ahtaa 1.2-1.3bar hukkis kiinnitettynä.
                        Minulla oli samanlainen ongelma (vaihdoin ahtimen eilen). Pakopesä kahdesta kohtaa halki, myös vm -98.
                        Pahinta siinä oli että hukkiksen lautasta ohjaavan vipuakseli oli väljistynyt pakopesään verrattuna että
                        lautanen oli kiinniollessaankin jo hiukan raollaan. Minullakin ahtoi tuota 1.2bar muistaakseni, ja heräsi
                        vasta 2.5krpm jälkeen.

                        Vaihtoahtimena minulla on K03-029, eli uudempaa mallia, turbotekniikan mukaan numeroa isompi pakopesä? Siinä
                        samanlaista oiretta myös, eli hukkiksen vipu elää pakopesään verrattuna. K04 olisi kestävempi tässä
                        kohtaa, ymmärtääkseni.

                        Jos hukkiksen vivusta tai siitä tangosta tuntuu yhtään välystä mihinkään suuntaan arvaisin että samanlainen
                        ongelma. Minulla on tänään enää kaksi sormea mistä rystyset ei ole ruvella :)

                        Comment


                          #13
                          jaha taitaa olla asiaa ahdinkauppaan kohta.. no pitää vielä huomenna viisastella lisää
                          ilmeisesti toi k-04 tahi rapakon takaa bolt-on sarja http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...ory_Code=VVWTK

                          miten pelaa jos tuommosen vaihtaa ja ajelee vakiosoftalla? jos toisessa aallossa laittais ohjelmat kohdalleen myöhemmin

                          Comment


                          • #14
                            Huomioi myös tämä:

                            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...695&highlight=

                            Olisiko jenkkien passatforumissa ollut juttu kineticmotorsport.com:ista. Aitoja vehkeitä kuulemma, lähettää
                            suomeen. Saman-niminen jannu vastaa myös CTSturbo.com domainiin lähetettyihin kyselyihin. Hinta K04-015
                            ahtimelle jotain 797$US http://www.kineticmotorsport.com/cat...4015-p-65.html
                            On kuitenkin se järkevin vaihtoehto mielestäni. Tuo mainitsemasi GT2X ei ole garret, vaan ATPn oma ahdin,
                            eikä se ole vesijäähdytetty (onko sillä merkitystä?).

                            Tietenkin tulee verot ja rahdit päälle.

                            K04-015 saa saksasta myös 1k? hintaan (plus rahdit): http://www.ls-cartec.de/turboladerkkk.htm

                            Oikeasti bolt-on, kuulemma. Mutta vaatinee elektroniikan "säädön" jotta täyden hyödyn saa irti. Jotkut
                            ovat kuulemma ajaneet tekemättä muutoksia mutta en suosittele. Katso oman ahtimen halkeamia
                            aikaisemmin tässä viestissä mainitussa threadissä.

                            Ahtimen vaihto on hiukan helpompaa jos ei ole ilmastointia.

                            Comment


                              #15
                              Ei vakio softalla ole mahdollista saada enenmpää kuin toi 1.2-1.3bar sillä ahtojen nousu pysähtyy, kun polttoaineen syöttö katkaistaan hetkellisesti. Eräänlainen turvatoimintovikojen varalta, lastutettuna tota ominaisuutta ei enää ole ja silloin vasta pystyy tarkastamaan ahtimen rajat.

                              Comment


                              • #16
                                ^-- Hyvä tiedonjyvänen! Kiitos!

                                Comment


                                  #17
                                  joopa joo.. nyt on viisasteltu lisää.. turbo halki.
                                  ihan selvät halkeamat näkyy päältäpäin
                                  näyttää että näitä on menny melko paljon, niin onkohan maahantuojan kommenttia saatu olisko tyyppivika?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Missäs kilometreissä tuollaista on teillä alkanut ilmaantumaan?Nimittäin halkeamia yms.

                                    Comment


                                      #19
                                      vähän vajaa 200 tuhatta on nyt mittarissa..
                                      sitä en tiedä missä lukemissa on haljennut.. auto ollut minulla vasta noin 10tuhatta km.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olis varmaan minunkin kannattanut tarkastaa tuo pakosarja kerran kun ahdin oli irti.. noh, ensi kerralla
                                        sitten... Nyt ei vähään aikaa tee mieli aukaista tuota taas.

                                        Comment


                                          #21
                                          No nyt auto on vihdoin kunnossa. Vikana oli loppupeleissä toi kaasuläppäsäädin, jonka sopeuttaminen ei onnitunut ja siksi moottori jonkin näköisessä vikatilassa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            N75 vikakoodina

                                            Onkohan kukaan paininut tämän venttiilin kanssa. Kaverin 1.9 TDI:ssä -97 antaa vikakoodin. Tiskiltä ostettiin myös uusi ja samaa vikakoodia pukkaa. Outoa on myös se että vag-com ei suostu kys. auton kanssa kommunikoimaan kun se käy ? virrat päällä toimii ? Apuja kaivataan

                                            Comment


                                            • #23
                                              N75 vikakoodina

                                              Onkohan kukaan paininut tämän venttiilin kanssa. Kaverin 1.9 TDI:ssä -97 antaa vikakoodin. Tiskiltä ostettiin myös uusi ja samaa vikakoodia pukkaa. Outoa on myös se että vag-com ei suostu kys. auton kanssa kommunikoimaan kun se käy ? virrat päällä toimii ? Apuja kaivataan

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minkäs koodin antaa N75:sesta? Ahtaa liikaa vai?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  31-10 Open or short to ground - Intermittent

                                                  Mutta sama uudella ja vanhalla N75. Ja mikähän lie kun ei vag-comikaan toimi tässä autossa käynnissä ?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    johto luultavasti mennyt poikki siitä N75 liittimen juuresta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      uusi vihellin paikoillaan..
                                                      vanha oli tosiaan ottanut "vähän" itseensä.. ropelit kunnossa ja ei mitään hirveää välystä mutta seitsemän halkeamaa sain laskettua koko vehkeestä + hukkiksen koko lautanen oli lähtenyt kiitämään..
                                                      nyt paikoillaan a6: sta ahdin, ilmeisesti pykälän verran isompi kuin tuo vakio.
                                                      lastua alkaa suunnittelemaan kun tuntuu hiukan laiskalta näin kesäkeleillä.. jospa se vähän aikaa kestäisi olla halkeamatta taas.
                                                      pitää laittaa kuvia siitä vanhasta siivilästä kunhan kerkiää.. haraldh:n ahdinkin näyttää uudelta verrattuna tuohon......

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X