Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katin heivaamisesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katin heivaamisesta

    Tarkotus olis ottaa katti pois ja asentaa suora 3" putki tilalle. Ongelma vaan on se että 2. lambda keskustelee ekan kans ja vikavalot syttyy ja luultavasti menee laihalle/tehot tippuu. Löysin kuiteski tommosen jutun mutta ei oikeen aukee mulle mitä osia käytetty ja mitä tossa tehään, mutta ilmeisesti toi yllä mainittu ongelma häipyis.J os joku ymmärtää niin kertoisko mullekki.
    http://www.audiforums.com/m_206746/tm.htm

  • #2
    Siinä yksinkertaisesti laitetaan ylimääräinen jatkoholkki anturin ja putken väliin, niin että anturin kärki tulee pois pakokaasuvirrasta. Yksinkertaista mutta toimivaa.

    Vaihtoehto 2 vikavalon poistamiseen on sitten laittaa sopiva (muistaakseni) kondensaattori lambdan signaalijohtoon.

    Ja vaihtoehto 3 on sitten ostaa se konkka asennettuna hienoon thyyning-koteloon ja valmiin johtosarjan kera ryöstöhintaan jostain thyyning-basaarista.

    Eikös se kakkoslambada ole vain katin toimintaa tarkkailemassa joten sen ei pitäisi vaikuttaa seoksiin.

    Comment


    • #3
      Niin mäkin luulin mutta merkkihuollon pojat ja LMS olivat tätä mieltä että se toinen vertaa saamaansa tietoa 1 lambdaan.Eli ne luulee et saa liikaa soppaaa ja säätyy laihalle.
      Mitä noi spark plug non foulerit on suomeksi? Eli tolla systeemillä, kun otetaan lambda pakokaasuvirrasta pois,"ylemmäs" niin se vikavalo ei edes syty?

      Comment


      • #4
        Sehän se idea siinä on ettei merkkivalo syty ollenkaan eli ongelmaa ei ole. Motronicista en varmaa tietoa voi sanoa, mutta useammasta japanialaismerkistä tiedän tuon virityksen toimivan. Ja jenkkien mielestä toimii Audissakin.

        Kakkoslambadan tietoa verrataan kyllä ykköslambadaan, mutta vain sen ensimmäisen katin toiminnan toteamiseksi. Ja jos vertailuehto (jännite-ero?) ei toteudu, syttyy vikavalo ja OBD-testissä näkynee myös virhe. Mutta varsinaisesti moottorin säätöihin kakkoslambadalla ei pitäisi olla vaikutusta.

        Comment


        • #5
          Juuri sitä mieltä olen itsekkin. No anyway säästyypähän sportkatin ostolta.Tottapa tos mikä tahansa viritys onnistuu et saa sen lambdan nostettua.

          Comment


          • #6
            Siinä yksinkertaisesti laitetaan ylimääräinen jatkoholkki anturin ja putken väliin, niin että anturin kärki tulee pois pakokaasuvirrasta. Yksinkertaista mutta toimivaa.
            Tero,

            onko sulla nyt noin? Olen itse tekemässä samaa,mutta olisi hyvä saada tieto että toimii.

            Comment


            • #7
              Tällä viikolla pitäs saada tuonne kaverin luo nosturille auto laitettavaksi.

              Comment


              • #8
                Ok.Kerrotko sitten miten käy...

                Comment


                • #9
                  Jees

                  Comment


                  • #10
                    Eli 3" decatpipe on nyt asennettu ja n.100km pysyi moottorivikavalo pois mutta nyt se syttyi.Pitääpä tutkia asiaa.
                    Orkkis katti olikin yllätykseksi rikki. Turbon puolelta ehjän näköinen mutta dp:n puolelta kennot liikkui n.10cm ja oli ottanu 2.lambdaan kiinni joka oli hieman lyttääntynyt. Kenno ittessään oli painunut kasaan = eli ei varmaan päästänyt juuri läpikään.putki on nyt 3" turbolta ovien väliin asti.

                    Turbon vihellys kuuluu tosi mahtavasti ulos putkesta ja putsarista ja kiihtyvyys parani persdynolla ihan kiitettävästi joka vaihteella. Halpoja hevosia hintaansa nähden. Putki 13e ja kaverille palkkaa 90e kuuden tunnin työstä. Niin ja termotecit ympärille 35e.

                    Edit: akun irrotus poisti vikavalon ,saattais poistaa ongelman kokonaan jos vielä nostais anturia.Se on nyt n 0,5cm putken kehältä ylöspäin.
                    Edit:vartilla lähti 0.3s pois ja nopetta 5 lisää.

                    Comment


                    • #11
                      Pieni korjausmanuaalien lukutuokio paljasti että motronic käyttää sittenkin kakkoslambadaa muuhunkin kuin katin toiminnan tarkastamiseen. Jälkimmäinen anturi seuraa myös ekan anturin toimintaa ja pystyy tekemään pienen tasokorjauksen, mikäli se eka lambda alkaa vioittumisen takia lipsumaan tavoitearvostaan (=lambda 1).

                      Katin poiston vaikutusta tuohon ykköslambdan arvon korjaukseen voisi tutkia ja varmistaa vagcomilla vertailemalla katillisen ja katittoman auton lambdojen antamia arvoja. Ja samalla katsoa miten tuon kakkoslambdan siirto ja etäisyys pakokaasuvirrasta vaikuttaa anturin antamiin arvoihin. Manuskojen tietojen perusteella katin viallisuudesta ja ykköslambdan toiminnasta kertoo hieman eri asiat kakkoslambdan antamissa arvoissa, joten tuo anturin siirto voisi jopa toimia ilman haitallisia sivuvaikutuksia.

                      Korjausmanuaaleista löytyy myös aika hyvät vihjeet siitä millaista tietoa kakkoslambadalta pitäisi syöttää eteenpäin että motronic pysyy tyytyväisenä. Jos tuo anturin siirto ei toimi niin vaikuttaisi sille että huijauksen teko sopivalla sähkökomponentilla kakkoslambdan signaalijohdossa onnistuisi suht helposti. Tai sitten ei. Parempi kuitenkin ehkä lopettaa arvailu tähän kun ei itsellä ole kahden lambdan autoa millä noiden juttujen toimivuuden voisi tarkistaa.

                      Comment

                      Working...
                      X