Törmäsin tuossa "mielenkiintoiseen" vikaan biturbossa. Turbon hukkaportin vivun reikä on jotenkin kulunut isommaksi ja tyhjäkäynnillä se pitää pientä kilinää. Hukkaportin kello näyttäisi ehjältä. Siis kellon tangon ja turbon vivun välissä on löysää. Mutterit näyttäisi olevan tiukalla, eli vika ei ole siinä.
Tuohan ilmeisesti vaikuttaa niin että hukkaportti on aina vähän auki, ja toinen ahdin joutuu kovemmalle rasitukselle. Tuota voisi tietysti säätää niin että tangon välys kiristetään pois niin että kello vetää porttia kiinni niin että välys siihen suuntaan on pois. Tulisikohan tuosta jotain haittaa? Porttihan ei kyllä periaatteessa toimi ihan niinkuin pitäisi. Auto toimii nytkin ihan hyvin, ja ahtaa normaalisti. Eipä tuota pitäisi sörkkiä ollenkaan, mutta toinen vaihtoehto on purkaa koko laitos...
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta tangon kulumisesta ja välyksestä?
Tuohan ilmeisesti vaikuttaa niin että hukkaportti on aina vähän auki, ja toinen ahdin joutuu kovemmalle rasitukselle. Tuota voisi tietysti säätää niin että tangon välys kiristetään pois niin että kello vetää porttia kiinni niin että välys siihen suuntaan on pois. Tulisikohan tuosta jotain haittaa? Porttihan ei kyllä periaatteessa toimi ihan niinkuin pitäisi. Auto toimii nytkin ihan hyvin, ja ahtaa normaalisti. Eipä tuota pitäisi sörkkiä ollenkaan, mutta toinen vaihtoehto on purkaa koko laitos...
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta tangon kulumisesta ja välyksestä?
Comment