Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbon hukkaportti löysällä, kilisee, kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbon hukkaportti löysällä, kilisee, kokemuksia?

    Törmäsin tuossa "mielenkiintoiseen" vikaan biturbossa. Turbon hukkaportin vivun reikä on jotenkin kulunut isommaksi ja tyhjäkäynnillä se pitää pientä kilinää. Hukkaportin kello näyttäisi ehjältä. Siis kellon tangon ja turbon vivun välissä on löysää. Mutterit näyttäisi olevan tiukalla, eli vika ei ole siinä.

    Tuohan ilmeisesti vaikuttaa niin että hukkaportti on aina vähän auki, ja toinen ahdin joutuu kovemmalle rasitukselle. Tuota voisi tietysti säätää niin että tangon välys kiristetään pois niin että kello vetää porttia kiinni niin että välys siihen suuntaan on pois. Tulisikohan tuosta jotain haittaa? Porttihan ei kyllä periaatteessa toimi ihan niinkuin pitäisi. Auto toimii nytkin ihan hyvin, ja ahtaa normaalisti. Eipä tuota pitäisi sörkkiä ollenkaan, mutta toinen vaihtoehto on purkaa koko laitos...

    Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta tangon kulumisesta ja välyksestä?

  • #2
    Mä en ikävä kyllä osaa sanoa tuohon mitään mutta joko se projektisi liikkuu vai?

    Comment


    • #3
      Ei liiku, eikä ole oma turbo... Ilmoitan kyllä takuuvarmasti kun se liikkuu! :)

      Comment


      • #4
        Selvä:)

        Comment


          #5
          Mulla sama hommeli omassa biturbossa ns aluillaan.

          Comment


          • #6
            Eli samanlaista kilinää kuuluu? Oletko saanut katsottua että onko kellon tanko väljä hukkaportin vipuun? Aika "kiva" vika.

            Comment


            • #7
              Sama juttu tässä, hukkiksen vivun reikä on joko suurentunut, tai sitten kellon tangon reikä em. vivussa
              on kasvanut.

              http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ighlight=ahdot

              Mulla ei kyllä kilise tyhjäkäynnillä, mutta 2krpm kun painaa puolet kaasua niin kuuluu pärinä.

              Comment


                #8
                Käytin sitä tossa Lahden Autoasennuksessa kaverilla näytillä ja käytiin sen kanssa sitten yksin tuumin Turbohuolto Riikosella näyttämässä ja kuulemma näitä vastaavia vikoja on ollut A4 1.8T malleissa (vm 03-- onko se sitten B7), mulla se hukkiksen vivun reikä on juuri "löystynyt" josta ko.kilinä aiheutuu, kilinä asettuu ja loppuu sitten jo kun kierrokset nostaa 1300-1500rpm:ään. Riikonen kuulemma joitain kappaleita hitsannut kuntoon, mutta suositteli että alan etsimään uusia turboja (vika siis vain toisessa, mutta molemmathan ne tulee vaihtaa kerralla). Teho hävikkiä ei vielä ole tapahtunut, ainoastaan tuo pienoinen kilinä.

                Comment


                  #9
                  Jeppistä, tänään kävin pajalla tutkailemassa vanhoja ahtimia kun olivat ne rykineet irti.
                  Hukkaportin vipu liikkui ja paljon.

                  Ahdin oli kyllä muutenkin aivan järkky kunnossa. Pakosarjat eivät ole vanhaa mallia ja aivan kunnossa, mutta toisesta ahtimesta näyttäisi menneen läpi jokin oravan kokoinen, siinä kunnossa olivat siivekkeet. Toinen ahdin taasen oli täysin ehjä. Hassua sinällään.

                  Ylihuomenna auto ajoon niin näkee kuinkapaljon on ahtohävikkiä ollut.

                  Comment


                  • #10
                    Missä kohti sitä välystä oli? Otapas kuva siitä "välyksestä" ja siivistä niin saa ihmetellä :)

                    Comment


                      #11
                      Juu otan kuvia heti kun saan auton takaisin :) Se on oikeasti aika mielenkiintoisen näkönen se ahdin. ulkopuolisin siis tottakai ihan kunnossa mutta siivekkeet näyttää oikeasti siltä kuin siitä olis vedetty orava läpi..

                      Comment

                      Working...
                      X