Profiilin mukainen 5 syl. dieseli hävittää tehot puoleen tai kolmasosaan tasakaasulla ajettaessa lämpimällä koneella. Tehot eivät ole ikinä hävinneet kesken kiihdytyksen tai kylmällä koneella. Tiputettaessa vauhdista rullaamaan ja päästettäessä kierrokset käväisemään sekunnin ajaksi tyhjäkäynnille, veto palaa noin sekunnin viiveellä, aina. Veto säilyy ehkä pari kilsaa. Puutuneena kierrokset nousevat hitaasti mutta normaalisti 4000rpm asti. Ilmeisesti menee "varaohjelmalle" mutta moottorinohjauksen merkkivalo ei syty
Mitä on tehty?
-Vikakoodeissa vain herja egr:stä joka on tulpattu kuulalla
-kuulerilta imusarjalle menevä letku uusittu
-Ajettu ahtopaineensäätöventtiilin piuhat poiskytkettynä, ei vaikutusta vetoihin
-Vika on tullut aika pian moninapaisen lämpötila-anturin uuteen vaihdon jälkeen. Ajettu anturin piuha irroitettuna, ei vaikutusta
-Silmämääräisesti katseltu alipaineletkuja
-Ei ylimääräisiä ääniä kiihdytettäessä
-Läppämallinen ilmamäärämittari katsottu silmämääräisesti. Mitata varmaan pitäis kun osais.
Muita vikoja, onko yhteyttä?
-Jarrut puutuneet käynnistämisen jälkeen. Onko alipaineella mitään tekemistä noiden jarrujen kanssa vai pommi kaputt?
-Välillä nykii viriboksin kanssa koko kierrosalueella tasakaasulla. Boksi säädetty miedoille tehoille. Puutumista tapahtuu sekä ilman boksia että sen kanssa. Nykimistä vain boksin kanssa.
Oisko arvon raadilla heittää sivistyneitä arvauksia? Huomenna pitäisi katsoa mitä katalysaatori on syönyt (putki helisee kylmänä (pakkasella)). Ilmamassamittarin ja ahtopaineensäätöventtiilin mittausohjeet otetaan ilolla vastaan, alkaen: mihin asentoon laitan yleismittarin kiekon asteikolla kun mittaan resistenssin... :)
Mitä on tehty?
-Vikakoodeissa vain herja egr:stä joka on tulpattu kuulalla
-kuulerilta imusarjalle menevä letku uusittu
-Ajettu ahtopaineensäätöventtiilin piuhat poiskytkettynä, ei vaikutusta vetoihin
-Vika on tullut aika pian moninapaisen lämpötila-anturin uuteen vaihdon jälkeen. Ajettu anturin piuha irroitettuna, ei vaikutusta
-Silmämääräisesti katseltu alipaineletkuja
-Ei ylimääräisiä ääniä kiihdytettäessä
-Läppämallinen ilmamäärämittari katsottu silmämääräisesti. Mitata varmaan pitäis kun osais.
Muita vikoja, onko yhteyttä?
-Jarrut puutuneet käynnistämisen jälkeen. Onko alipaineella mitään tekemistä noiden jarrujen kanssa vai pommi kaputt?
-Välillä nykii viriboksin kanssa koko kierrosalueella tasakaasulla. Boksi säädetty miedoille tehoille. Puutumista tapahtuu sekä ilman boksia että sen kanssa. Nykimistä vain boksin kanssa.
Oisko arvon raadilla heittää sivistyneitä arvauksia? Huomenna pitäisi katsoa mitä katalysaatori on syönyt (putki helisee kylmänä (pakkasella)). Ilmamassamittarin ja ahtopaineensäätöventtiilin mittausohjeet otetaan ilolla vastaan, alkaen: mihin asentoon laitan yleismittarin kiekon asteikolla kun mittaan resistenssin... :)
Comment