Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.2 automaatti ahtoja hukassa kansiremontin jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.2 automaatti ahtoja hukassa kansiremontin jälkeen

    Terve kaikille, avaanpa uuden ketjun omasta ongelmastani.

    S4 siis kävi kansiremontissa korjaamolla ja nyt tuntuisi että ahtoja on kadonnut tuon remontin jälkeen. Muistelisin hyvin varmasti että ahtoja oli ennen erillisen mittarin mukaan 1.2-1.3, mutta nyt auto käyttäytyy vähän laiskemmin ja mittari nousee enää 0.7 bar vaikka miten vedättää. Mittariston oma mittari näyttää vedätyksessä 1.9, joten eikö tuo ole jotain 1.4 käännettynä "normaaliksi paineeksi"?

    Ainakin edellisen omistajan mukaan autossa on joku lastu paikoillaan. Paljonko näissä pitäisi painetta olla vakiona? Osaako kukaan sanoa mikä tuota vaivaa ja mitä kannattaisi alkaa tarkistamaan? Jotkut johdot väärin, alipaineletku?

    Tyhjäkäynnillä alipainetta on 0.6, muistelisin että sitäkin oli ennen vähemmän.

    Mittarin pitäisi kyllä olla ehjä, mutta jokuhan tuossa on miten sattuu jos kaksi mittaria näyttää eri tavalla. Mitään nykimisiä tms ei ole ajossa esiintynyt.

  • #2
    Jos auton mittari näyttää 1.9bar, tarkoittaa se 0.9bar "normaalia" painetta. Kunhan ei jako olisi hieman pielessä jos rempan jälkeen ei ahda.

    Comment


    • #3
      Joo lueskelin tuossa ketjuja läpi vastaavasta ongelmasta ja jollain näytti olevan että oli ollut jako yhden hampaan pielessä. Jos niin on niin se ei välttämättä ilmeisesti oireile millään muulla tapaa. Pitänee varmaan tökätä tuo takaisin korjaamolle, että tarkastavat ajoituksen, jos ei mitään muuta tule kenelläkään mieleen.

      Comment


      • #4
        Jos on jäykempää jousta tms. käytetty hukkiksella, voipi tuo olla ihan vaan peruspaineilla->n75 ja sen letkut tarkastukseen nyt ensin. On helppo ja nopea tsekata. Otat vaikka hukkikselle menevän letkun irti ja jos käytös pysyy täysin samana->on joku letku siinä ympäristössä sökönä.

        Alipainetta tuleekin olla tuo 0,6 tms. Vähempi tarkoittaa imuvuotoa.

        Comment


        • #5


          Käytin tuon punaisella nuolella merkityn letkun pois, ajoin lämpimäksi ja kävin vedättämässä. Nyt sitten oli ahtoja taas sen 1.1-1.2 Auto parkkiin, letku takaisin ja nyt ahtaa taas sen 0.6

          Tästähän me voidaan nyt sitten kätevästi päätellä melko suoraan, että... öh... mitä me voidaan päätellä?

          Comment


          • #6
            Onko varmasti oikeassa järjestyksessä ne n75 venalle menevät letkut? Jos on ristissä, voisi jotain tuollaista ehkä aiheuttaa?
            Nythän pitäisi olla painetta tuolla yläpuolella, eli venan pitäisi päästää ahtopuolen paine tuonne yläpuolelle avuksi. Jos nyt on ristissä ja sinne menee linja imupuolelta, niin sehän voisi vähän "auttaa" väärinpäin tuota, eli jopa laskea noita peruspaineita.
            Käytännössä jos kaikki letkut on oikein, ei ohjaus pysty peruspaineita vähemmäksi paineita laskemaan.

            Comment


            • #7
              Kyllähän se ursaassa on juuri noin kytketty N75 venttiililtä, jos ei muutoksia ole softaan tehty tuon suhteen. Wanhat 10v koneet sitten pitävät ahtopaineella kiinni hukkaporttia vakiona ;)

              Jotain häikkäähän tuolla nyt on, koska kyllä vakiojousella vakiokireydellä ilman hukkiksen letkua ampuu ahtoja 1.7 ja yli.

              Comment


              • #8
                Kerkesin taas hieman vilkuilemaan pellin alle ja N75 johto oli kokonaan irti. Tökkäsin takaisin ja hukkiksen letku kiinni --> nyt ahtaa kilon parhaillaan mistä lähtee valumaan 0.8 tienoille.

                Jokuhan tuossa on vieläkin, vois ainakin koittaa paineistaa vielä jos vaikka joku liitos/putki vielä vuotaa.

                En sitten tiedä onko tuo turbokin jopa alkuperäinen (330tkm mittarissa), eikä mitään tietoa onko tuossa mitään lastua edes oikeasti. Suunnitelmissa olis heittää vielä tänä kesänä RS2 replica pakosarja ja ahdin paikoilleen.

                Comment


                • #9
                  Gedu, tarkoitin imu- ja ahtoputkistolta n75:lle tulevia letkuja, en sitä itse ohjauslinjaa hukkikselle.
                  Pelkällä jousipaineella nimenomaan ei tule ahtaa kuin 0.5 tms vakiojouselka. Kalvon yläpuolinen paine sitten tekee sen ohjauksen tästä ylöspäin.
                  Painetesti kannattaa tehdä, kuten pähkäilitkin.

                  Comment

                  Working...
                  X