Olet siis katsonut ajon aikana, että b.paine riittää myös kun ahdot alkaa nousemaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 -95 1.8t yliahtaa. Missä vika?
Collapse
X
-
Ahtopaineen säätösolenoidi ja siihen liittyvät letkut varmaan ensimmäisenä epäiltyjä, kun tätä ketjua katselee. Toki muitakin vaihtoehtoja on.
Kannattanee aloittaa viiakoodien luvusta, jossa selviää, onko vehkeessä sähköisiä vikoja, sekä tämän ketjun tavaamisella. Siinä saattaa hahmottua järjestelmän toiminta ainakin osin, mikä vähentää tarvittavaa arvailun määrää. Mahdollisesti säästää myös rahaa.
Yksi asia, joka kannattaa myös mainita jossain välissä, on auton alkuperäisyys. Onko vehje aivan vakio ja tehtaan jäljiltä, vai onko osia vaihdettu tai tehty muita mahdollisia muutoksia.
Comment
-
tuossa vois napata n75 liittimen irti, silloin turbo ahtaa hukkaportin kelloa vasten suoraan ja ahtojen ei pitäisi nousta paljoa yli 0.4bar. jos nousee, sanotaanko arviolla että lähellekkään baaria (yli 0.6) niin joko hukkaportin kellolle menevät letkut on rikki tai hukkaportti jumii, tanko säädetty väärin tai hukkis ei aukea ollenkaan.
edit: teoriassa n75 voi kyllä myöskin olla jumissa kiinni asennossa, tuntuis oudolta, myöskin jos on VCDS saatavilla niin pitäis logittaa haluttua ja toteutuvaa ahtopainetta.Viimeksi muokannut johny1332; 22.12.2017, 07:17.
Comment
-
Samanlainen ongelma
Moi, mulla on samanlainen ongelma, auto -01 a4 b6 1.8tq, käytiin lokittamassa vcds:llä, 4 vaihteen vetoja. Kuvasta huomaa selkeästi miten ahdin yliahtaa ensin(sininen) pyydetty(keltainen) ja sitten tasaantuu, lisäksi se tekee kummallista ahtojen seilailua tuossa kiihdyttäessä, huomaan varsin hyvin sillä tuo minun auton turbo vinkuu, kuulee jo äänestä että kaikki ei kohdallaan. Edellisen omistajan mukaan autoon vaihdettu k04 ja ohjelma, ohjelma sieltä löydettiinkin ja se oli hyvin tehtykin.. pyydetyt ahdot on 1.1 luokkaa ja piikkailee tuolla 1.5 baarissa.
Maf antaa 140 lukemia, autossa pitäisi olla reipas 200 heppaa tuolla setupilla mutta maf arvoista laskien siellä ei olis kun 170, olettaen siis että maf näyttää edes oikeaa lukemaa... No seuraavaksi menee maf ja n75 vaihtoon.
Toki turbo vinkuu myös joten voihan sekin olla tiensä päässä jo, edellinen omistaja oli tosin ajellut jo kolme vuotta vinkuvalla turbolla, luulisi että olisi siinä ajassa saatu jo rikki, ja vinkuminen tulee vain ahdoilla.
https://drive.google.com/open?id=1tA...iGfW6YiEVpIdxQViimeksi muokannut notsonew; 4.1.2018, 09:30.
Comment
-
jos on softa niin 1.5 piikkiahdot on monesti aika normia mitä ite oon todennu. MBC:llä (kun laittaa n75 RINNALLE) tuon piikin voi rajata sieltä pois
ahtojen seilailun korjaamiseen vois lähtee liikkeelle just mafilla ja uudella n75, ahtovuodot kantsii tsekata myös jos ei vielä katsottu.
Viimeksi muokannut johny1332; 3.1.2018, 08:10.
Comment
Comment