Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uudella Audistilla ongelmia S3:n kanssa. Apuva!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uudella Audistilla ongelmia S3:n kanssa. Apuva!

    Tuotatin Saksasta tammikuun lopulla 153tkm ajetun -00 S3 Audin (APY), jossa on alkanut ongelmia ilmenemään.
    Nyt alkanut turbo viheltämään kiihdytyksessä, ja "kahahtaa" esim isommalle vaihteelle vaihtaessa, kun turbiinin kierrokset laskevat. Mitä tämä tahtoo sanoa?! Turbo on kuulemma vielä alkuperäinen.
    Ensin meni by-pass, jonka tilalle vaihdoin Forgen Split-R:n, joka toimii nyt by-pass asetuksella. Autossa myös jonkinlainen ohjelmointi, 2.75" putkisto, vv-suodatin alkup kotelossa ja vaihdettu Forgen imuletku (siis ilmanputsarilta lähtevä). Käynnistyy hyvin, mutta laiskahko kiihdyttäessä. Myös alkanut lämpimänä paukuttamaan putkeen, jota en ainakaan alkuun huomannut, kun auton sain.
    Kaikki apu otetaan vastaan, ja myös Vag-com löytyy (tosin ei paljoa osaamista sen kanssa). Kiitos!

  • #2
    Painetesti ja vikakoodien luku.

    Comment


    • #3
      Onkohan ajoitusasiat kunnossa? Hihna vaihdettu milloin? Nokkien välinen ketju ja sen kiristäjä ok?

      Comment


      • #4
        Painetestiä en pääse tähän hätään tekemään rahatilanteen takia :/, mutta selailin ja kääntelin google translatorilla noita saksankielisiä kuitteja, joista selvisi noita tehtyjä korjauksia. Jakopää laitettu noin kaksi vuotta sitten/n 10tkm sitten. Käynnistä päätellen nokkaketju on ok. Käy siis tasaisesti nätisti, niinkun pitääkin. Ainoa mikä rallattaa, on kytkin (joku vahvempi asetelma kuulemma?).
        Vikakoodit luin, enkä saanut niitä. Säätelin tuota dumppia koeajojen välissä, ja totesin että sillä saa "kahahduksen" pois, tosin tehoja hiukan menettämällä (?). Pieni turbon vihellys kyllä säilyi. Auto muuten tuntui tänään olevan räväkämpi.
        Tilasin n75 venttiilin ja uuden vakio by-passin, ja ajattelin nyt niitä kokeilla. Jotenkin tuntuu ettei tuo Forgen tekele oikein vain toimisi tuossa, vaikka onkin VAGgilaisen 1.8t:hen tarkoitettu. Voiko passi aiheuttaa tuollaista vikaa?!

        Comment


        • #5
          Orkkis bypass on hinnaltaan hyvä ja pirun toimiva. Se mieluiten.

          Comment


          • #6
            Jos nyt jotakuta vaikka auttaa, niin laitan nyt ratkaisun tänne. Eli vika oli Forgen dumpissa, joka ei toiminut oikein, eikä säätämälläkään toiminut yhtään paremmin. Vika korjaantui asentamalla uusi vahvistettu orkkis by-pass, ja auto toimii taas kuten kuuluukin :). Kiitokset kuitenkin kaikille vastauksista.

            Comment


            • #7
              Kerro lisää tuosta vahvistetusta orkkis pässistä.

              Comment


              • #8
                http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=49

                Mitäs tuota selittelemään. Noi forget taitaa välillä jumitella jos niitä ei huolla. Orkkis on huolto vapaa ;)

                Comment


                • #9
                  eikös se tuo 710N ole vakio-osa myös s3:n koneessa...

                  Comment


                  • #10
                    Juu passi on tosiaan tuollainen TT:n vahvistettu, joka tuossa jo linkattiinkin. Voisi Forge kertoakin jotain tuosta voitelusta vaikka asennusvihkosessaan. Oli kuitenkin jo n. 2kk käytössä ennenkuin alkoi prakaamaan kunnolla.

                    Comment

                    Working...
                    X