Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehonmittauspapereita katsastusta varten

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehonmittauspapereita katsastusta varten

    Tuli ongelmia katsastuksessa tehojen suhteen. Eli kyseessä audi a4 1.8t vm 97.
    Virka intoilija katsastus mies kysy autoni tehoja ja vahingossa ja tyhmyyttä lipsautin että 205hp ja nyt se haluaa jotain papereita että näkee mitä tehty. Onneksi en näyttänyt omA dyno paperia että se näkis paljon teho. Eli miten kannattaa toimia ja miten tehä jatkossa. KatsasTus keskeytettiin. Olisiko kellää antaa mittaus papereita missä olis tehot noin 170hp vai onko muita neuvoja antaa. Kiire

  • #2
    Menet toiselle katsastusasemalle ja pidät suusi kiinni.

    Comment


      #3
      Ei muuta kuin dynoon mittamaan ilman softaa vakion tehot. Jatkossa suu kiinni.
      Voit toki yrittää selittää asian olleen vitsi jne. mutta lukee ne inssit foorumeitakin joskus...

      Comment


      • #4
        Vakiointi ja leimalle. Voin tehdä ecun vakioinnin ja kirjoittaa aiheesta todistuksen.

        Sille en tietysti mitään voi, jos katsastuksen jälkeen palautat sinne virityksen.

        Comment


        • #5
          Mitä helvettiä te nyt tuosta dynotuksesta ja vakioinnista vouhkaatte. Katsastus keskeytettiin, mistään lisätehokeskusteluista ei jäänyt mitään merkintää minnekään. Senkun ajelee toiselle asemalle toisen katsurin luokse ja pitää suunsa kiinni.

          Comment


          • #6
            Tuo on kyllä varmaankin aivan totta. Ei kokeilemisesta ainakaan mitään haittaa ole.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
              Mitä helvettiä te nyt tuosta dynotuksesta ja vakioinnista vouhkaatte. Katsastus keskeytettiin, mistään lisätehokeskusteluista ei jäänyt mitään merkintää minnekään. Senkun ajelee toiselle asemalle toisen katsurin luokse ja pitää suunsa kiinni.
              Niin, voi toki kokeilla toista konttoria. Toki jos katsastus keskeytetään, niin yleensä koneelle kirjoitetaan syy miksi. Siinä ei siis auta vaihtaa konttoria, jos tieto on kirjattu järjestelmään " viritetty, 205hv, todistus tehoista esitettävä" tai jotain muuta.

              Kukaan ei ole vouhkannut, etenkään helvettiä.

              Comment


              • #8
                ..

                Eli autoni katsastettiin loppuun asti, mutta tarkastuskortissa luki "keskeytetty" ja siihen korttiin kirjoitettiin kynällä että auton teho muutettu, alkuperäisestä. Voisin veikata että se ei kirjannu koneelle niitä tietoja. Yritän käyttää aivan toisella konttorilla ku valtion konttorin. Auto on katsastettu nuilla tehoilla jo vuosia eikä kukaan ole kiinittänyt asiaan mitään huomiota tai kiinnostusta.

                Comment


                  #9
                  Muistat olla mainitsematta tehoista, niin tuskin tulee ongelmaa, jos ei ole järjestelmään sitä kirjannut.
                  Tehonmuutos vähäpäästöiseen tai mihin tahansa vaatii aina muutoskatsastuksen jne jne...

                  Comment


                  • #10
                    Kuka sulla toimi konttorilla katsastajana? Itse olen siellä teollisuustien A-konttorilla monestikki ja ei oo koskaan mitään ongelmaa ollu..

                    Comment


                    • #11
                      Nonniin audi saatiin leimattua toisella konttorilla ja ei mitään ongelmia ollut :) korisarjaa olis halunnu alkaa muutos katsastaan, mutta eipä ollu tarve ku auton leveys ei muuttunut liikaa.

                      Se oli joku saren sielä a-katsastus asemalla.
                      Päätin että mitään kulkuneuvoa en enään sielä käytä

                      Comment


                      • #12
                        En halua nyt varsinaisesti nälviä, mutta päätit olla käyttämättä mitään ajoneuvoa katsastusasemalla siitä syystä, että siellä toimitettiin virkaa lain kirjaimen mukaan, kun itse möläytit autosi olevan lain vastaisesti muuteltu?

                        Comment


                        • #13
                          Ei se kato kehtaa enää sinne mennä, ainakaan saman auton kanssa kun jäi jo rysän päältä kiinni

                          Comment


                          • #14
                            Mulla kävi Saksassa vastaava möläytys ja meinasi tulla ongelmia. Tulli pysäytti keskellä moottoritietä ja suoritti perus tarkastuksen eli penkoi koko auton.

                            Siinä samalla, kun kolme muuta penkoi autoa, nuori virkailija mies jutteli niitä ja näitä, oli erittäin kiinnostunut autosta ja rata asioista. Kyseli ratarenkaista kaikenlaista ja sitten alkoi kyselemään mitä kaikkea on tehty autoon. Siinä vaiheessa vähän epäilytti mutta menin vähän tehoarvioita sanomaan ja samalla alkoi rekisteriotteesta katsomaan ettei eihän tässä noita lukemia ole kirjattu. Samalla löysivät mun lastuprommerin ja kysyivät, että harrastanko softan tekoa. Sanoin että kyllä, radalle käytän tuota irto lastua ja nyt on vakio kiinni. Totesivat että asia meininkiä ja kaikki on.

                            Hiukan tuli orpo olo :)

                            Comment


                            • #15
                              Kenneth, oman kokemuksen perusteella ilmapiiri sekä yleinen tekemisen mieninki voisi olla tässä maassa vähemmän ahdistunutta, jos hyödynnettäisiin saman aikaisesti sekä maalaisjärkeä, pelisilmää että lainkirjainta. Ymmärrän kyllä, että kun ihmisiä ollaan, niin virkamiehestä riippuen "herranpelkoa" voidaan varmasti myös kuvata asteikolla 1-10. Esim tässä tapauksessaa auton ominaisuudet varmaan riittää vielä aika hyvin tuohon n. 200hv tehoon... ja jes niin, on todellakin niin laitonta. Kyllä Petrinkin varmaan kantsii tästä casesta tästä vähän oppia ottaa - vaikka hieman tota Jeren kolmatta kommenttia mukaillen ;)

                              Comment


                              • #16
                                Mitä töiden kautta saanut nähdä, niin A-katsastuksella tuntuisi tuo hylkyprosentti olevan suhteessa mojovasti suurempi mitä muilla asemilla, ja satunnaisesti jopa mitä ihmeellisimmistä syistä on hylkyjä ja/tai huomautuksia jaeltu.. Muilla asemilla sitä pelisilmää tuntuu olevan vähän enemmän. Näin ainakin Helsingin seudulla.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo kyllähän sitä jatkossa osaan pitää suuni kiinni jos tullaan vastaavaa kyselemään :) mutta pääasia että on että auto saatu leimattua puhtain paperein ja sitä rataa :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Janne, en voi enää tämän päivän tilanteesta puhua, mutta ainakin "Pösöaikana" yli kymmenisen vuotta sitten oli kaikkein nihlistisintä toimintaa A-katsastuksen edeltäjän kanssa. Tällä perusteella harkitsisin ehkä tänäpäivänä Autotohtorin käyttöä ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pakko kyllä yhtyä tuohon Kenaxin lausuntoon, siis en v***uilleksani mutta onhan tuo nyt aika hyvä kämmi...kertoo sit katsurille että oon virittänyt autoni..hieman repesin !!
                                      No sattuuhan sitä :)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X