Tässä muutaman kuukauden on harrasteautona ollut -92 ässä ja olen keräillyt ja tilaillut osia sieltä sun täältä.
Tilasin tuossa Walbron 450l/h E85 bensapumpun, mutta sitten kuulin kaverilta, että liian tehokas bensapumppu voi tehonsa vuoksi nostaa polttoaineen lämpötilaa jos polttoaineen suihkutusmäärät ovat liian pieniä pumpun tehoon nähden.
Tämä käytännössä aiheuttaa sen, että 450hv tavoitetehoilla (stage 1) voipi olla, että joutuu asentamaan polttoainelinjaan lauhduttimen.
Onko tästä kenelläkään kokemuksia ja tietoa? Vai onko niin, että tämä osoittautuu vasta sitten säätövaiheessa?
Tuon pumpun tilasin sen vuoksi, että se riittää sitten seuraavaan vaiheeseen (stage 2) eli stroukkeriin 2.5 lohkolla.
Ja sitten suuttimista:
Ajatuksena oli tosiaan laittaa auto viinalla kulkevaksi ja jos olen oikein ymmärtänyt niin 450hv tehoille bensalla 5-koneessa riittää n. 450cc suuttimet. Mutta viinalla kerroin olisi 1,35 ja siten laskennallisesti ja karkeasti n. 610cc pitäisi riittää. Ollaanko tässä pahasti metsässä?
Mikä teidän mielestä olisi suositus tähän teholuokkaan - esim. dekan 630cc vai voiko laittaa huoletta vaikka 840cc tai jopa 870cc?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin kyseessä 14mm suutin, pitkä malli ja Jetronic-liittimellä, mielellään korkeaohminen.
Heittäkääpä aloittelijalle vähän mielipiteitä ja vinkkejä. Tiedän, että etenkin suuttimista on jo muutamassa threadissa juttua, mutta tämä tuli nyt näin kätevästi tähän uudestaan...
Tilasin tuossa Walbron 450l/h E85 bensapumpun, mutta sitten kuulin kaverilta, että liian tehokas bensapumppu voi tehonsa vuoksi nostaa polttoaineen lämpötilaa jos polttoaineen suihkutusmäärät ovat liian pieniä pumpun tehoon nähden.
Tämä käytännössä aiheuttaa sen, että 450hv tavoitetehoilla (stage 1) voipi olla, että joutuu asentamaan polttoainelinjaan lauhduttimen.
Onko tästä kenelläkään kokemuksia ja tietoa? Vai onko niin, että tämä osoittautuu vasta sitten säätövaiheessa?
Tuon pumpun tilasin sen vuoksi, että se riittää sitten seuraavaan vaiheeseen (stage 2) eli stroukkeriin 2.5 lohkolla.
Ja sitten suuttimista:
Ajatuksena oli tosiaan laittaa auto viinalla kulkevaksi ja jos olen oikein ymmärtänyt niin 450hv tehoille bensalla 5-koneessa riittää n. 450cc suuttimet. Mutta viinalla kerroin olisi 1,35 ja siten laskennallisesti ja karkeasti n. 610cc pitäisi riittää. Ollaanko tässä pahasti metsässä?
Mikä teidän mielestä olisi suositus tähän teholuokkaan - esim. dekan 630cc vai voiko laittaa huoletta vaikka 840cc tai jopa 870cc?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin kyseessä 14mm suutin, pitkä malli ja Jetronic-liittimellä, mielellään korkeaohminen.
Heittäkääpä aloittelijalle vähän mielipiteitä ja vinkkejä. Tiedän, että etenkin suuttimista on jo muutamassa threadissa juttua, mutta tämä tuli nyt näin kätevästi tähän uudestaan...
Comment