Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virinokkilla huono tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Virinokkilla huono tyhjäkäynti

    2.2 20V T AAN konessa on kiini catcamsi nokat http://www.catcams.be/800x600/prod01...3?PN10023xx.js
    Owerlapista johtuen on nyt tyhjäkaynti alipaine vaan -0.3 -0.4 bari ja sen takia tyhjäkäynti ja alakierroksillä bensakulutus liian iso :(
    Ons ainoa vaihtoehto custom softa, tai sais jotenki asja parannettu?
    Motroniksi poksissä stage I softa.

  • #2
    Minä olen ymmärtänyt ettei nokkia tarvitse vaihtaa alle 400hv koneissa. Tekeeköhän nuo hyvää kateillekkaan.

    Comment


    • #3
      Virinokat ei ehkä ole ensimmäisenä vaihtolistalla, mutta niillä voi pienempikin tehoisen moottorin makua muuttaa vähän toiseksi.

      Ehkä custom-lastu riittää, mutta kokonaan ohjelmoitava voisi olla paikallaan. Onkos katsastuspäästöistä tietoa?

      Comment


      • #4
        A/F mittarin mukana on tyhjäkäynti seokset rikkaita.
        Päästojen mittausta ei ole tehty ja vakioputket menit kuusakoskin.

        Comment


        • #5
          Kuinka rikkaalla? Onko nokkien speksejä? Ehkä 270 nokilla vois 13,5 AFR tyhjäkäynti olla paikallaan, jos vielä sytytysennakoihin pääsis puuttumaan, niin käynti tasaantuisi.

          Comment


            #6
            Jos kansityöt tehdään kunnolla, niin vakio nokilla pääsee yli 500hv:n ja päästö ongelmia ei ole, jos ohjelmat kunnossa.

            Comment


            • #7
              Kuinka rikkaalla? Onko nokkien speksejä? Ehkä 270 nokilla vois 13,5 AFR tyhjäkäynti olla paikallaan, jos vielä sytytysennakoihin pääsis puuttumaan, niin käynti tasaantuisi.
              Ei ole mitän tarekempa tieto seoksista, kun sitä, etta haise ja vie paljo pensa.
              Miten sais selville tarkemmin?
              Nokkista:

              Intake valve
              auke TDC 28' sulje BDC58'

              exhaust valve
              auke BDC 58' sulje TDC 28'

              owerlap 54'
              lobe separation angle 105'
              mittatu 0.1mm nousulla

              Miten noita sytytysennakoita sais muokatu?
              Kannen flow bench 11.2mm nousulla 291hj, 132.7 cfm, imu
              pako puoli 60%

              Comment


              • #8
                Niin paljonkos se A/F-mittari tyhjäkäynnillä näyttää?
                Sytytysennakoita muokataan lastulla, kokeilemalla selviää tarvittava ennakko.

                Comment


                • #9
                  Sun pitäs saada lobe +110 asteeseen,mielummin 112 asteeseen,eli tarvit säädettävät nokkapyörät ja tuo loben kasvattaminen tarkoittaa overlapin pienentämistä ja sitä kautta nokkien miedontamista,mutta sun nokkien profiili on sellainen että et saa noitä "järkevästi" .Mitään ennakkokikkailuja et tohon saa.
                  Sun nokat on liian rajut turbokäyttöön....esim Kuismasen +700hv rata-audissa ei ollut "rajuja" nokkia.

                  Kun se turboauton moottori ei ole sama kuin vaparin moottori eikä niitä tehdä samallatavoin kuin vaparia.

                  Kansi sulla on ihan ok,mutta "pilaat" sen hyödyn noilla nokilla.

                  Miksi ylipäänsä laitoit tuollaiset nokat?

                  Comment


                  • #10
                    Nokkisa on säätetavat ketjupyörat + hihnapyöra on säätetava.
                    Eli, jos tän LSA säätän 112' ,paraneko tyhjäkäynti?
                    Soitin catcamsi ja ... ne sanosit, että timing pidas olla niin säätetu, etta venttlit on auki 1.2mm owerlapi TDC molemalla nokkalla.

                    Comment


                    • #11
                      Eli, jos tän LSA säätän 112' ,paraneko tyhjäkäynti?
                      Tuskinpa,koska nokkien profiili on sellainen,mutta mitä pienempi on overlapp niin sitä parempi on tyhjäynti.....

                      Comment


                      • #12
                        A/F mittarin näytto on tyhjäkäyntillä ca 0.6-0.8 voltti.

                        Comment


                        • #13
                          onko noi schrickin nokat liian rajut 260/112 10,9 18-62- ??

                          Comment

                          Working...
                          X