Turbo-viitosen virittäminen ei lienee tämän palstan niitä vähiten puhuttuja ja kahlattuja aiheita. Kuitenkin nyt olisi haaveissa omaan kulkineeseen piristystä tavalla, johon en hakua käyttäen saanut ihan tyhjentäviä vastauksia. Ensin tavoitteet, sitten kysymykset:
- mahdollisimman originaali moottoritilan ulkoasu
- minimoidut muutostyöt
- tehotavoite luokkaan 320-340hv
Tiedossa toki on esimerkiksi RS2 speksit ja komponentit, mutta en aio niitä orjallisesti käyttää. Mikäs turbo? Kyseinen ahdin tulisi riittää edellämainittuun tehoon, eikä tulevaisuuden uusia muutostöitä tule. Oleellista onkin siis ahtimen vaihto juuri vain "riittävään" ja säilyttää hyvä alavääntö niin pitkälle kuin mahdollista. Pakosarja ja downpipe/putkisto? Mennäänkö vielä alkuperäisillä? Suuttimet? Softa? Kannattaako satsata RS2 pakosarjaan tuossavaiheessa, vai säilyykö luotettavuus ja pakolämmöt (erityisesti 1&5 sylintereillä) siedettävinä, kun toki turbon pakopuolesta tulisi väljempi?
Paljon kysymyksiä, mutta toivoisinkin juuri muutaman foorumilaisen jotka ovat suunnilleen vastaavia rakennelleet, jakavan kokemuksia vastaavasta paketista. Omassa mielessäni olen ajatellut, että jos pelkällä softalla (lastulla) mennään tuonne 270-280 sektorille, niin tuon 5-kymmenen hevosvoiman lisääminen kakkuun ei luulisi olevan aivan mahdoton projekti?
Budjetilla sinäänsä nyt ei ole väliä, vaan pikemminkin mennään ajatuksella että mitään ei vaihdeta, mitä ei ole oikeasti pakko. Mistään ei kuitenkaan tingitä, ja aivan kaikki vaihdetaan mikä on hyvin perusteltua.
- mahdollisimman originaali moottoritilan ulkoasu
- minimoidut muutostyöt
- tehotavoite luokkaan 320-340hv
Tiedossa toki on esimerkiksi RS2 speksit ja komponentit, mutta en aio niitä orjallisesti käyttää. Mikäs turbo? Kyseinen ahdin tulisi riittää edellämainittuun tehoon, eikä tulevaisuuden uusia muutostöitä tule. Oleellista onkin siis ahtimen vaihto juuri vain "riittävään" ja säilyttää hyvä alavääntö niin pitkälle kuin mahdollista. Pakosarja ja downpipe/putkisto? Mennäänkö vielä alkuperäisillä? Suuttimet? Softa? Kannattaako satsata RS2 pakosarjaan tuossavaiheessa, vai säilyykö luotettavuus ja pakolämmöt (erityisesti 1&5 sylintereillä) siedettävinä, kun toki turbon pakopuolesta tulisi väljempi?
Paljon kysymyksiä, mutta toivoisinkin juuri muutaman foorumilaisen jotka ovat suunnilleen vastaavia rakennelleet, jakavan kokemuksia vastaavasta paketista. Omassa mielessäni olen ajatellut, että jos pelkällä softalla (lastulla) mennään tuonne 270-280 sektorille, niin tuon 5-kymmenen hevosvoiman lisääminen kakkuun ei luulisi olevan aivan mahdoton projekti?
Budjetilla sinäänsä nyt ei ole väliä, vaan pikemminkin mennään ajatuksella että mitään ei vaihdeta, mitä ei ole oikeasti pakko. Mistään ei kuitenkaan tingitä, ja aivan kaikki vaihdetaan mikä on hyvin perusteltua.
Comment