Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.0TFSI 350km ja ahtopaineet katosivat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 2.0TFSI 350km ja ahtopaineet katosivat

    Onko muilla ollut ongelmia tuon uuden A6 "entry level" mallin kanssa. Itse sain auton kuluvan kuun
    ensimmäinen päivä ja kerksin ajaa autolla viikonlopun yli kunnes ahtopaineet katosivat tyystin.
    Auto on nyt ollut pajalla (Oulun Pörhöllä) viikon verran ja äijät senkun ihmettelee, etteipä ole moista
    ennen nähneet. Vuotoja ei kuulemma ole ja turbo tuntuu olevan mekaanisesti ehjä. Seuraavaksi
    aletaan vikaa etsimään sähköpuolelta.

    Onko kellään ideoita minkälaista korvausta/hyvitystä voisi vaatia siitä hyvästä kun uusi ja suhteellisen
    arvokas auto makaa lumikasan alla huollon pihalla kun kellään ei ole aikaa eikä kompetenssia sitä
    korjata.

  • #2
    Auto on nyt ollut pajalla (Oulun Pörhöllä) viikon verran ja äijät senkun ihmettelee, etteipä ole moista ennen nähneet. Vuotoja ei kuulemma ole ja turbo tuntuu olevan mekaanisesti ehjä. Seuraavaksi aletaan vikaa etsimään sähköpuolelta.
    Hoho, vai että viikon ovat turanneet ja saaneet selville, että turbo on kunnossa ja vuotoja ei ole ja sähköpuolta ei ole vielä tutkittukaan... uskomatonta.

    Comment


    • #3
      Kai sieltä on annettu sijaisauto?

      Comment


      • #4
        Mielenkiintoisesti aloittavat remontin jos eivät ensin lue edes vikakoodeja... Mutta mistäpä minä tietäisin, eihän mulla ole edes Audia :)

        Comment


          #5
          Ei kuulemma ollut vikakoodeissa mitään mikä asiaa liittyisi. Tosin tiedä noista mitä ne kertovat.

          Sijaisauto annettiin ihan mukisematta ja vaihdettiin jopa isompaankin kun juttelin auton myyneen
          henkilön kanssa.

          Panee vaan hiukan ihmettelemään että eikö sen luusisi olevan heidänkin intresseissä että saadaan
          auto mahdollisimman nopeasti kuntoon kun kysessä on kuitenkin vasta liikkeestä ulos ajettu uusi
          auto.

          Comment


          • #6
            Pyydä diilerin mekatsuja soittamaan maahantuojan erikoiskorjaamoon erikoismiehelle.

            Comment


            • #7
              Ei kuulemma ollut vikakoodeissa mitään mikä asiaa liittyisi
              Oli kuitenkin jotakin?

              Comment


                #8
                Ei voi kun ihmetellä OULUN PÖRHÖN Audi huoltoa. Viikon kesti ennenkuin ne pässit keksi
                että se turbo on sittenkin rikki. No uusi turbo meni tehdastilaukseen ja pitäis näillä näkymin tulla
                loppuviikosta.

                Kyllä tekis mieli vaatia jo jotain konkreettista hyvitystä eihän tommonen voi olla mahdollista.
                No omaksi mielihyväksi olen saanut kepittää Europcarin A4 tdi quattroa oikein olan takaa.
                Ja mikäs tommosella näin talvikeleillä on ajellessa, säästyyhän oman auto kilometrit ;)

                Comment


                • #9
                  Mitähän tuo niiden sanoma "turbo tuntuu olevan mekaanisesti ehjä" tarkoitti sit. :) "Joo, kyllä se siellä on eikä öljyä vuoda, kai se toimii".

                  Nämä vaan lisäävät sitä mielikuvaa, että parempi kun korjaa itse. Tietysti auto, jossa on takuu on eri juttu.

                  [OT]

                  Mutta olen kerran nähnyt Lappeenrannan Ford-liikkeessä sellaista toimintaa, että ei tehnyt mieli paljon autoa sinne viedä. Sama asentaja 2 tunnin aikana:

                  -rikkoi hieman vanhempien auton mittariston kehyksen kiinnitystä

                  -teki meisselillä aikamoiset jäljet uuden Transitin kojelautaan irrottaessaan tuuletussuulaketta

                  -meinasi ajaa uuden farkku-Escortin nosturilta alas, mutta onneksi toinen asentaja ehti huutaa että käännä rattia niin ettei auto tippunut alumiinisen öljypohjan varaan.

                  Ja sitten vielä ihmiset jaksavat jauhaa että "ei sitä viitti itse laittaa, viedään huoltoon niin tulee varmasti kuntoon".

                  [/OT]

                  Comment


                  • #10
                    No jos vika on diagnosoitu, auto tulee kuntoon, ja alla on hyvä sijaiskärry -vielä quattro, niin mitäs siinä on enää avautumista?

                    Harmittaahan se, jos uudessa pelissä on vikaa, mutta sellaista se vaan joskus on. Tulee se käsitys, että korjaamo toimii asiallisesti. Samaa voi sitten odottaa asiakkaaltakin.

                    Comment


                    • #11
                      Lappeenrannan kavereiden kannattaisi melkein pistää firma pystyyn, kun tuntuu tietotaitoa löytyvän.

                      Comment


                      • #12
                        Rolle:

                        joko olet lastuttanut tuollaisen 125kW tfsi padan?

                        Comment


                        • #13
                          En ole lastuttanut yhtään pataa enkä kattilaa moneen vuoteen, enkä viime aikojen virityksistä muutenkaan ole oikein perillä.

                          Comment


                          • #14
                            Ennemmin täällä vaan v*ttuilee vaan harrastajapohjalta, niin ei mee turhan totiseksi...

                            Comment


                            • #15
                              Se on kyllä aika paljon helpompaa joo

                              Comment


                              • #16
                                Mikä siinä turbossa oli rikki ?

                                - Pyydä nähdä sen vanhan turbon imusiiven ja pakosiiven kunto ja kerro oliko siivistä palasia hävinnyt.

                                Spekulointia ja pelottelua:
                                - Jos oli, niin imupuolen metallinpalaset meni koneen läpi ja pakosiiven palaset katteille.
                                - Katit saanut siipeensä "metallisateessa" ja metalli sulaa kuumuudesta kennoon ?

                                Comment


                                  #17
                                  Elä perskele enempää pelottele, sitähän pitää vaatia kohta tyystin uusi auto, jos siellä tommosta
                                  sälää on eestaas mennyt. Ihan hyvä pointti tosiaan eipä sitä tiedä mitä kaikkea muuta ongelmaa
                                  siitä pitemmän päälle seuraa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tosiaan kannattaa pyytää se turbo nähtäväksi, jos kerran 'korjaus' on Pörhöllä tuota luokkaa niin mitälie ovat tehneet jos mahdollisesti esim imusiivistä on puuttunut palaa, saati pakokompuran siiveltä. Tietty, jos isoo palaa on imupuolelta karannut koneen sisälle niin kyllähän tuon luulisi jo mekkaloivan ihan kivasti. Kateille asti jos romua on ennättänyt niin sitähän ei millään kuule, korkeintaan seuraavassa katsastuksessa ihmetellään päästöjä ja vaihdetaan katit + lamdat ja sen semmoiset, luonnollisesti vielä takuuajan jälkeen tapahtuu tämä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No pakopuolen siipeähän hyvin yleisesti kutsutaan turbiinisiiveksi, mutta se ei liene oleellista.

                                      Tuollaisessa autossa on niin ahtailla putkilla varustettu välijäähdytin, että mahdollisesti irronneet palaset pysähyvät kyllä sinne ja loput tarttuvat ahtoputkien seinämän öljytahmaan joten ei aiheesta kannata mitään mieletöntä hysteriaa nostaa. Esikatissa olevan rojun pystyy helposti poistamaan silloin kun turbo on irti, joten ongelma ei liene sekään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nonnii auto on nyt ollut perjantaista asti taas ajossa ja melko varmasti voin sanoa ettei se turbo
                                        ollut uutenakaan ehjä. Sen tarkempaa sairaskertomusta en siitä turbosta vielä kuullut kuin että se
                                        on vaihdettu uuteen. Mutta tuntuivat olevan tietoisia mahdollisista ongelmista siivenkappaleiden
                                        kanssa kun asiasta heille mainitsin.

                                        Haluaisin uskoa, että Pörhölläkin ollaan tarkkoja oman maineen kanssa eli ei toivota autoani sinne
                                        taas kohta moottoriremppaan.

                                        Sulisi vaan noi lumet jotta pääsisi oikeasti kokeilemaan auton liikkeelle lähtökykyjä. Potentiaalia
                                        tuntuu olevan. Ehkä sitten joskus takuuajan jälkeen sitä voisi harkita vaikka lastuttaa, nyt en siihen
                                        uskalla lähteä.

                                        Tosin olen muutamasta lähteestä kuullu että tuo 170HP on vain saksalaista markkinointi politiikkaa
                                        kun audin 2.4V6 motissa on 177HP niin eihän rivi nelosessa voi millään enempää olla. Olen myös
                                        netistä bongannut dynotesti raportin jossa tuolle kyseiselle motille vakiona oli saatu ~184BHP.

                                        Tiedä noista sitten, mutta jos jollakulla on tietoa tai mahdollisuus käyttää kyseistä A6 2.0TFSI
                                        pannua penkissä niin olisi kiva kuulla mitä siitä todellisuudessa saadaan ulos.

                                        -onnellinen audisti,
                                        ABYS

                                        Comment


                                        • #21
                                          mites toi nykyään on, ilmotetaanko auton teho moottorin tehona vai tehona pyöristä mitattuna, koska siinähän tulee kuitenkin vähän teho häviötä? mietin että jos 170hp kone on penkitetty ja renkaista mitattu 184 ni kuullostaa hassulta, jos tehot ilmoitetaan moottorista

                                          Comment


                                          • #22
                                            mites toi nykyään on, ilmotetaanko auton teho moottorin tehona vai tehona pyöristä mitattuna,
                                            Kyllä se moottoritehona ilmoitetaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              mut jos o otettu dynotesti ni sehän on renkaista? en nyt tiedä yhtään numeroita, mutta luulisi että ehkä 5-10% vois kadota voimansiirtoon, niin sillon toi ois 200+-7 toi moottori oikeesti, eli se sama kuin laimetamaton versio
                                              edit: olin unohtanut kirjoittaa lauseen loppuun :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Dynossa normaalisti lasketaan tehot moottoritehoksi mittaamalla ja arvaamalla. Etuvedoissa on pienin voimansiirron häviö, n. 15% luokkaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  kiitän, enää ei tarvitse miettiä sit tota :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jossakin vanhassa TM:ssä sattui silmiini tuo tehohäviö. Testasivat etuvetoisia nelipyttyisiä perhevessoja. Vertailujoukon pienin tehohäviö oli peugeot 406:ssa ja se oli noin 13%. Muut sitten prosenttiyksikön- tai kaksi perässä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nuissa 2.0TFSI-koneiden ahtimissa on näköjään vikaa enemmänkin, kaverin -05 GTI-Golfissa menossa jo kolmas ahdin...ois kiva tietää mikä niissä on ollut vikana.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X