Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Olisiko turbo, joka viheltää ja korjaamo TRE:lla???

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olisiko turbo, joka viheltää ja korjaamo TRE:lla???

    Mulla on A6 avant 1,8T 04/2003. (Saksa-auto) Pakkasilla ilm. öljyn huohotin jäätyi, koska n.1 litra meni öljyä 300km. Mistään ei vuotanut eli meni ilm. läpi koneen ja turbon. Loppumatkan n 20 km joudun ajamaan keltaisella tarkista öljy häiriö-valolla kotiin. Laakkosella /TRE sanottiin, että ei tämän mallin enää pitäisi jäätyä. Jäätyi kuitenkin! Nyt kuuluu vinguntaa/ vihellystä lähinnä kylmänä ajoittain ja 20 asteen pakkasessa muutenkin n. 2400 kierroksessa. Onkohan korjauksella kiire ja mikä olisi hyvä turbokorjaamo Tampereella päin? Veto tuntuu vielä olevan ihan OK .

  • #2
    ???? mikä olisi hyvä turbokorjaamo Tampereella päin ????

    Tammer Diesel !

    Comment


    • #3
      Kreetta ookkos töissä siellä?

      Comment


        #4
        www.lds-turbo.com löytyy kangasalalta tekee tod. hyvää jälkeä eikä ole hinnatkaan päätä huimaavia...

        Comment


        • #5
          En sentäs.

          Comment


          • #6
            Kiitos, täytyypä kysellä hintoja. Tuo Kangasalan korjaamo vaikuttaa kiinnostavalta. Onkohan tuollainen turbon vingahtelu kovin kiireinen korjattava vai voiko odottaa hieman keväämpää???

            Comment


              #7
              Muuttuuko vinkuna käsi kädessä kierrosten kanssa vai kenties suhteessa nopeammin kiihdytettäessä (tai siis ahtoja nostettaessa)?

              En itse pelästyisi moista. Kunhan ei pölläytä sinistä startatessa. Kokemusta on monesta VAG:n tuotteesta ja merkistä ja mallista riippuen vihellystä on kuulunut 2-400 tkm ajetuissa vehkeissä. Tuntuu että on jopa ominaisuus. Yhdessä tapauksessa jolla ajettiin 80 -> 190 tkm omistuksen aikana ja heti alussa kevyesti vihelsi ahdon nostossa (n. 1700-2500 välillä), niin ei tuo ääni muuttunut mihinkään sen reilun 100 tkm aikana. Turbo ei mennyt eikä öljyä.

              Comment


              • #8
                Joo ei tuota vihellystä pelätä kannata....jos ei sitten niin kova että korviin sattuu :)

                Tuosta http://www.lds-turbo.com/ mestasta olen myös kuullut pelkkää hyvää.


                ( Nim. entinen Mansesterin asukki )

                Comment


                • #9
                  Tuo vihellys kuuluu oikeastaan vai . 2400 kierroksella , jos nopeasti kiihdyttää korkeamalle, niin ei kuulu ääntä. Taas laskettaessa kierroksia, niin vihellys palauttuu 2400 kierroksessa. Kylmällä se on pahempi. Nyt taas ilmojen lämmettyä ääni kuuluu vain kylmän. Koneen lämmetyä ei enää vihellä. Audi on 120t ajettu. Syksyllä ei vihellellyt vielä.
                  Onko tuosta 1,8 T moottorista misään esim. Tekniikan Maailmasa ollut esittelyä / kaavakuvaa? Olisi mukava syvemmin tutustua "sisältöön". Turbokiskina olen vielä aika urbo!!! Raskaissa ajoneuvoissa nuo turbot tuntuu pitävän kyllä kaikenlaista vihellystä vanhemmiten melkein koko ajan.

                  Comment


                    #10
                    No ei se turbo silloin ainakaan pitäisi olla. Erityisesti jos kerran ääni (vinkuna, vihellys?) kuuluu kierroksia laskettaessa johonkin tiettyyn kierrokseen. Saksasta tuotu: onko hihnat (moniura, jakopää), rullat, vesipumppu yms vaihdettu? Siellä vaihtoväli 120 tkm, joten olisi edessä.. Voi meinaa joku noista 'vinkua'. Vaikea sanoa kun ei itse kuule ääntä, mutta yhdessä 1.8:ssa joka 'vinkui', niin tuo huolto auttoi.

                    Comment


                    • #11
                      Itsellä 1.8T alkoi muistuttamaan panhuilua matalilla kierroksilla ja ulvomaan annettaessa happea. Oli yksi painepuolen siiven reunasta otanut kipeää ja kääntynyt rullalle kuin hiirenkorvalle selattu kirjanlehti.

                      Kovalla pakkasella (-26) imuilmassa jäätyneestä kondenssivedestä muodostunut jääknölli, on oma arvioini turman aiheuttajasta.

                      Comment

                      Working...
                      X