Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä on hyvää lukitetta turbon pinnapulteille?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä on hyvää lukitetta turbon pinnapulteille?

    osaako joku suositella mikä on hyvää lukitetta turbon pinnapulteille????

  • #2
    Oikea momentti ja kupari/oe mutteri on riittävä lukitus, nylock ei kestä pyhätöntä viikkoa.

    Comment


    • #3
      Semmonen lukite jossa tarpeeksi lämmön kestoa. :D

      Oikeastihan sinne ei tietääkseni mitään laiteta, vaan käytetään oikeita kiinnitystarpeita eikä ruuvikaupan bulkkikamaa, niin pysyy nipussa. Vai olenko jummartanut väärin?

      Comment


      • #4
        Nord-Lock

        Comment


        • #5
          Jos turbon lämpöön niin nord-lock ruostumattomana. Normaalit ruostuu tosi äkkiä ja häviää se "pitopinta".

          Comment


          • #6
            Miksei siihen tarkoitettu kuparimutteri kelpaa?

            Comment


            • #7
              Kokemuksesta pinnapultti osaa pumppautua auki vaikka siinä on kuparimutteri. Suurin syy taisi olla rosterinen turbon ja sarjan välinen tiiviste. Se pois, kunnon tahnaa tasopintoihin. Sen jälkeen on pysynyt kiinni.

              Comment


              • #8
                Biturboissa on pakosarjan pinnapulteissa kuparimutterit ja rosteritiiviste. Yhtään en ole nähnyt että olisivat löystyneet. Vissiin sitten vähän paikasta kiinni mikä aukeaa ja mikä ei.

                Comment


                • #9
                  Ei tarvi lukitetta turbo. Yleisin ongelma on, että tarttuu kiinni ku o palanu metallit toisiinsa kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Jos moottorin kumit on veltot, tai pakarissa on liian topakka jousto, niin pultit pyörii löysälle.

                    Quattroissa ongelma on vähäinen, koska kone ei kamalasti pyöri, niin kuin kaksivetojen koneet.

                    Mut jos jotakin lukitusta pitää saada, eikä vag orkkis mutteritkaan pysy kiinni, ja koneen kumien ja pakoputkien muutos ei tule kyseeseen, niin noilla pysyy.

                    http://www.stage8.com/importsturbo.html

                    Comment


                    • #11
                      Tuollaiset olisi varmasti hyvät. Itsellä ku ei ole mahdollista käyttää kuin M8 kuusiokolopultteja. Muuten ottaa kanta kiinni pakopesään eikä voi kiristää.

                      Comment


                      • #12
                        Jos laitetaan perus nord-lockeilla ja siihen vielä tavan mutteri, niin ei varmaan tarvitse enää aukasta sitä. Sen verran yhtä tuppaa tulemaan niistä. Ruuvilukitetta joka kestää turbon lämpötiloja voi olla hankala löytää, ellei mahdoton.

                        Kupari/rst muttereita on saatavana metalli nylockkina. Eli mutterin pää on vähän soikea, niillä pysyy, mutta todella tiukat laittaa paikalleen ja ottaa pois.

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä oli juurikin kuparimutterit. Pinnapultit pyörivät auki. Niiden alle kokeilin vielä nordlockeja. Edelleen pyöri pinnapultit auki vaikka miten veti kiinni. Mutteri toki pysyi paikallaan. Enkä ole ainut kenellä on sama ongelma.

                          Comment


                          • #14
                            Sulla on väärä moottori ;)

                            Comment


                            • #15
                              Mikä auto, mikä moottori? Joku amerikan valusarja ja diskopottu pikkupesällä?

                              Comment


                              • #16
                                A4 b5, 1.8T aeb, schwitzer s2b 8.5 pakopesällä ja garrett valusarja.
                                Tiivisteen kun heivasin pois turbon ja sarjan välistä pois, niin alkoi kestää pultit kiinni.

                                Comment


                                • #17
                                  Kemppiliimatäppä pinnapultin peräpäähän on ihan näppärä lukite estämään sen pyöriminen auki. Olen jo pitkään tulppahitsannut pinnapultit kevyesti laippaan ja käyttänyt kuparimutteria perus prikan kera antimen puolella. Sopivasti hitsattuna pultti on vielä hitsin poraamalla vaihdettavissa, mutta ei tietämättään lähde aukeamaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sama ongelma itellää a4 b5 1.8t. Ei meinaa pultit pysyä tosissaan kiinni, vaikka kuinka vääntäisi. Kerran "polttanut" jo ton kyseisen tiivisteen, (Liian kovat pakolämmöt???? vai voiko jopa pulttien löysyys jotenkin vaikuttaa asiaan? Mutta toisaalta itse sarja ei hehku sen kummemmin) Mitä tuolle sitten tekis... itellää siis kartiopultit kyseessä.

                                    Tiivisteen kun heivasin pois turbon ja sarjan välistä pois, niin alkoi kestää pultit kiinni.
                                    Ai voiko tuon kyseisen tiivisteen jättää pois kokonaan!? Ite kun aattelin, että sieltä sitten vuotaa ilmaa välistä...:D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voi jättää pois itekkin jätin kun mika sano et ei kestä välttämättä pultit tiukalla. Nyt 3000tkm takana ja kaikki ok

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä sillä 1.8T kkk ahtimella se normaali tiiviste palaa jos pääsee täyskaasuvedossa puhaltamaan laippojen välistä. Laipat jos on suorat, niin jotain kunnolla lämpöä kestävää tahnaa väliin ja pultit kiinni.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tukekaa downpipe kunnolla vaihdelaatikkoon. Tuen pitää olla topakka, mutta sallia lämpölaajeneminen.

                                          Ja tiivistehän palaa nimenomaan silloin kun pultit löystyy.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt 3000tkm takana ja kaikki ok
                                            Aika pitkästi olet ajellut ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Toimisko tämä?http://www.performancebyie.com/extre...thread-lockers

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä siellä jotain on vialla jos pultit ei pysy kiinni. Eli ehkä kannattaa ongelmat ratkaista eikä korjata lukitteella, pettää seuraavaksi jostain muualta.

                                                Mootttorin/vaihdelaatikon kannakkeet?
                                                Putken tuenta?
                                                Eihän pakoputki väännä ahdinta vasten (usein jos itse tehty putki)
                                                Pakopaineet jotain ihan järkyttävää (luultavasti olis jo sulannu venoja)
                                                yms.

                                                Kyllä ne pultit pysyy tässä ketjussa mainituilla asioilla jos kaikki on kunnossa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itsellä on pysynyt kaikki kireällä toistaiseksi ja käyttänyt kuparimutteria. Kuten Repo mainitsi dp on kunnolla kiinni vaihdelaatikossa ja jousto vielä heti turbon jälkeen, jotta lämpölaajeneminen ei aiheuta ongelmia.

                                                  Paketti 1.8T AEB ja quattro. Aikaisemmalla turbolla ajelin 40tkm ilman löystymisiä ja nykyisellä myös pysynyt "toistaiseksi" 6tkm jälkeen kireällä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuo Jaakon linkittämä tuote näyttää hyvältä. Ei kuiteskaa löytys halvemmalla mistään? viittis millää tommosesta maksaa viittäkymppiä. Ja vaikkapa EU-sisältä :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuskin halvemmalla saa mistään, aika harvinaista tavaraa. Omituita muuten, että on käytettävä puolen vuoden sisään.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Niijoo :/ Saiskohan mistää tuota (tai samantyyppistä) mistään parin päivän sisällä? Eikös periaatteessa joku toinen samanlaine tuote ole myös ok?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuskin, en ainakaan ite oo tuota ennen nähny riittävän lämpöö kestävää lukkoliimaa.
                                                          Laita nordlockit jos jostain syystä epäilet pysyvyyttä, auki saaminen voi olla sitten toinen asia.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No kiitos sulle tästä!

                                                            Täytyy kait katella jos löytys äkkiä jostai lähempää tuota tuotetta, jos ei täytyy pistää tilauksee. Samalla tuon operaation kun tekee, niin vois laittaa myös ton lisäks noi nordlockit kehii, ni luulis kestävän.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X