osaako joku suositella mikä on hyvää lukitetta turbon pinnapulteille????
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä on hyvää lukitetta turbon pinnapulteille?
Collapse
X
-
Jos moottorin kumit on veltot, tai pakarissa on liian topakka jousto, niin pultit pyörii löysälle.
Quattroissa ongelma on vähäinen, koska kone ei kamalasti pyöri, niin kuin kaksivetojen koneet.
Mut jos jotakin lukitusta pitää saada, eikä vag orkkis mutteritkaan pysy kiinni, ja koneen kumien ja pakoputkien muutos ei tule kyseeseen, niin noilla pysyy.
http://www.stage8.com/importsturbo.html
Comment
-
Jos laitetaan perus nord-lockeilla ja siihen vielä tavan mutteri, niin ei varmaan tarvitse enää aukasta sitä. Sen verran yhtä tuppaa tulemaan niistä. Ruuvilukitetta joka kestää turbon lämpötiloja voi olla hankala löytää, ellei mahdoton.
Kupari/rst muttereita on saatavana metalli nylockkina. Eli mutterin pää on vähän soikea, niillä pysyy, mutta todella tiukat laittaa paikalleen ja ottaa pois.
Comment
-
-
Kemppiliimatäppä pinnapultin peräpäähän on ihan näppärä lukite estämään sen pyöriminen auki. Olen jo pitkään tulppahitsannut pinnapultit kevyesti laippaan ja käyttänyt kuparimutteria perus prikan kera antimen puolella. Sopivasti hitsattuna pultti on vielä hitsin poraamalla vaihdettavissa, mutta ei tietämättään lähde aukeamaan.
Comment
-
Sama ongelma itellää a4 b5 1.8t. Ei meinaa pultit pysyä tosissaan kiinni, vaikka kuinka vääntäisi. Kerran "polttanut" jo ton kyseisen tiivisteen, (Liian kovat pakolämmöt???? vai voiko jopa pulttien löysyys jotenkin vaikuttaa asiaan? Mutta toisaalta itse sarja ei hehku sen kummemmin) Mitä tuolle sitten tekis... itellää siis kartiopultit kyseessä.
Tiivisteen kun heivasin pois turbon ja sarjan välistä pois, niin alkoi kestää pultit kiinni.
Comment
-
Tukekaa downpipe kunnolla vaihdelaatikkoon. Tuen pitää olla topakka, mutta sallia lämpölaajeneminen.
Ja tiivistehän palaa nimenomaan silloin kun pultit löystyy.
Comment
-
-
Kyllä siellä jotain on vialla jos pultit ei pysy kiinni. Eli ehkä kannattaa ongelmat ratkaista eikä korjata lukitteella, pettää seuraavaksi jostain muualta.
Mootttorin/vaihdelaatikon kannakkeet?
Putken tuenta?
Eihän pakoputki väännä ahdinta vasten (usein jos itse tehty putki)
Pakopaineet jotain ihan järkyttävää (luultavasti olis jo sulannu venoja)
yms.
Kyllä ne pultit pysyy tässä ketjussa mainituilla asioilla jos kaikki on kunnossa.
Comment
-
Itsellä on pysynyt kaikki kireällä toistaiseksi ja käyttänyt kuparimutteria. Kuten Repo mainitsi dp on kunnolla kiinni vaihdelaatikossa ja jousto vielä heti turbon jälkeen, jotta lämpölaajeneminen ei aiheuta ongelmia.
Paketti 1.8T AEB ja quattro. Aikaisemmalla turbolla ajelin 40tkm ilman löystymisiä ja nykyisellä myös pysynyt "toistaiseksi" 6tkm jälkeen kireällä.
Comment
Comment