Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AEB virittäminen ilman lastua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AEB virittäminen ilman lastua

    Tuli tuossa mieleen, että kun tuossa aeb:ssä ei ilmeisesti ecu kontrolloi mitenkään ahtopaineita, niin eikö tuota silloin periaatteessa onnistu kätevästi viritellä myös ilman lastua, jos laittaa isompaa suutinta ja nostaa ahtopainetta manuaalisesti? Itse en kyllä tiedä, että miten tämä jälkimmäinen onnistuu, mutta luulishan tuohon konsteja löytyvän (hukkaportti, ohivirtausventtiili?). Ilmeisesti ainakin ahtopainesolenoidin vaihtaminen N75K tai H malliin, nostais 0.1-0.2 baria, ja jossain oli jopa, että jos vakio N75:n letkut laittaa väärinpäin, niin sais tuon saman vaikutuksen...en tiedä, että onko tuo käytännössä mitenkään mahdollista.

    Lähinnä siksi mietin, että kun ei viitsis turhaan lastuttaa autoa, ennenku siinä on vähän jotain muutakin laitettuna, mutta nyt ei persaus kestä laittaa kaikkia kerralla. Eli mitä sanoo raati? Voiko AEB:stä ottaa lisätehoja ilman lastua?

  • #2
    Ei voi.

    Comment


    • #3
      Sepäs oli tyhjentävä vastaus. Eli ainoa tällainen "viritys" olis, että hommais tuollaisen ohivirtausventtiilin, ja säätäis sen kans ahtopaineen samoihin vakion kans. Tällä pitäis kuitenki saada jonkin lähteen mukaan se etu, että turbo herää nopeammin? Tai ostaa erityyppisen N75:n, niin se ilmeisesti ajaa saman asian?

      Comment


      • #4
        Unohda nuo hömpötykset ja käytä sekin raha lastuun. Tehot kasvaa oikeasti vain jos saadaan lisää ilmamassaa koneeseen, eli ohjelmointi.
        Viimeksi muokannut juudas; 27.11.2014, 10:47.

        Comment


        • #5
          No olis vaan ollut mukava saada talveksi himpan lisää alavääntöä, niin pääsis nauttimaan quattrosta kun lumet tulee...tällä vakiolla ei oo yhtään hauskaa, kun se ei pienemmistä vauhdeista lähde kakkosella luisuun pelkällä kaasulla. Pitää vissiin ostaa huonommat talvirenkaat =)

          Lastu tähän todellakin tulee, mikäli vielä keväällä näyttää, että auto jää mulle. Samalla olis tarkoitus päivittää turbo ja suuttimet, ja vähän avartaa putkea. Sais tehot sinne 220+ ja sopivasti newtoneita. Sitä odotellessa en aio maksaa yli 400 euroa lastusta, joka jää muutaman kuukauden päästä turhaksi.

          E: Ja ebayn lastua ei uskalla ostaa...ne kun voi olla tehty ihan miten vaan, ja lopputulos on aika kehno.

          Comment


          • #6
            Voipa olla että pääset siihen 200 kieppeille isommilla suuttimilla ja E85 softalla. Mutta 220+ vaatinee jo turbon vaihtoa isompaan.

            Comment


            • #7
              No eipä se oikein maksa vaivaa, kun menee tuo tankkaaminen sitte jo turhan hankalaksi. Pelkällä softallaki se 190-195 pitäis saada, niin se ero jää aika pieneksi. Jos lastusta mennään seuraava pykälä, niin siinä ilmeisesti tarvii laittaa koko paketti, jotta alkaa persdynolla tuntemaan selkeää muutosta (eli vähintään 30hv lisää).

              Miten sitten lienee, jos hommais nyt vaan sen isomman turbon, niin liekö se alavääntöä lisäis tuon vakio-ohjelman kans...vai käykö siinä päinvastoin?

              Comment


              • #8
                Ja siihen vielä cuuleri, suuttimet ja mahdollisesti pumppu. Pikku ahoilla se toimii sen isomman kanssa ilman ohjelmia ja muita, mutta eipä siitä taas juurikaan hyötyä ole. Isommilla ahoilla räjäytät vain moottorin. Ensimmäinen vastaus on oikeastaan aika tyhjentävä.

                Comment


                • #9
                  Ok. Eli tässä on kaks vaihtoehtoa:

                  a) Ajaa vakiolla niin kauan, että on vara laittaa kaikki kerralla.
                  b) Tai laittaa nyt softa, ja käyttää sitte uudelleen piuhan nokassa, kun saa hommattua nuo loput vermeet.

                  Ehkäpä se on tuo jälkimmäinen nyt sitten. Talvi-iloittelulle tulee mahdollisesti reilu 400 euron hintalappu, mutta voihan se olla, että tuo riittääkin, eikä noita loppuja tarvi laittaa...tai voihan se autokin vaihtua, jos sopiva tulee vastaan.

                  Comment


                  • #10
                    Kannattaa kysyä softaajalta mahdollista uudelleenohjelmointia kun hilut vaihtuu isompiin.
                    Saattaa saada edullisenkin tarjouksen,joka ei hinnan puolesta isoa heittoa tee kun lopussa lastu tehdään customina.

                    Comment


                    • #11
                      No pitääpä sitten kysellä tuollaista könttäsummaa. Porkkikselta olin ajatellut lastun ottaa, mutta kysytään nyt vielä tän pitkän välimatkan vuoksi, että onko tässä lähempänä (noin Kokkola-Tornio välillä) muita kuin Sahlman?

                      Comment

                      Working...
                      X