Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 biturbo erot ja lisää potkua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 biturbo erot ja lisää potkua

    Tavoitteena on ottaa potkua lisää noin 100+ hp ja myös vääntöä rutkasti tuosta AJK-koneesta.

    Ensinnäkin, mitkä ovat erot a6 230hp ja 250hp versioissa ja S4 265hp versioissa? Eli kannattaako ottaa pohjaksi tuota 230hp versiota laisinkaan, vai suoraan tuo S4-mosa. Tarkoitus on rakentaa budjettiratkaisu ja pelkkä lastu ei riitä.

    Eli onko tässä reseptissä mitään järkeä:
    AJK-peruskone
    RS4 imusarja + läppärunko, ym sälää
    RS4 orkkisturbot (saan edullisen parin jolle pitää kyllä tehdä perushuolto)
    2.8 kannet ja nokat (vai onko noissa kansissa paljon eroa, eli riittääkö nuo orkkikset)
    RS4 DP:t
    Joku softa, mikä ja mistä ja vaatiiko jonkun custom-softan vai ihan hyllysofta?

    Mitä tollaisella reseptillä voisi odottaa ja onko muita budjettiehdotuksia?

  • #2
    Ei niissä 230/250/265hp tehoversioissa mitään oleellista rautaeroa ole, erot syntyy softaversioista. Faceliftissä tietysti kestävämmät pakosarjat.

    RS4 imusarja + läppärunko on rahan haaskausta +100hp projektissa, samoin 2.8 kannet ja nokat. Alavääntöä menettää noilla muutosilla mutta juurikaan lisätehoa ei saa, RS4 vakioahtimet saa ihan vakio yläkerralla ulosmitattua.
    Tärkeämpää olisi laittaa ne rahat parempiin coolereihin ja putkistoon. Isommat suuttimet ja tehokkaampi bensapumppu on syytä laittaa myös, samantien mitoitus niin että saa konvertoitua etanolille joka on seuraava etappi lisätehossa edullisesti. MAF:n voisi vaihtaa myös RS4-malliseen.

    Softa löytyy osaavalta tekijältä, mitään customia ei oikein ole perus RS4-konversiossa.

    Lyhyesti: vakioahtimilla saa jo melkein sen 100hp lisää tuohon 230hv malliin, kunhan on parempi putkisto ja coolerit. RS4 ahtimet ja MAF+suuttimet ja pumppu siihen päivittämällä jo 450hv tienoilla, sitten E85 vielä polttoaineeksi niin n. 500hv.

    Comment


    • #3
      OK, tämä oli hyvää tietoa. Aika aloittelija olen näiden "nykyautojen" ja ahdettujen virittelyssä..

      Olisko nuo RS4 vakiocoolerit riittävät tai onko ehdotuksia jostain riittävästä ja hyvällä hinta/laatusuhteella, ei tarvitse olla bolt-on. 3" putkisto riittänee tuohon, ehdotuksia, linkkejä?

      Ehdotuksia tuohon passeliksi softaksi?

      Comment


      • #4
        Juurikin noin niinkuin yllä on sanottu. Laita virtaavammat downpipet coolerien ja putkiston lisäksi. Itse laittaisin budjettina XS-powerin DP:t. Säästät paljon rahaa kun et turhaan laita noita RS4 romuja. Niitä tarvitaan kun aletaan menemään yli 600 hevosen.

        En laittaisi RS4 coolereita, vaan vaikka Wagnerit tai ER:t. Tai sitten SRM:t. Kutosessa on aika huonosti nuo coolerit, keulapala peittää coolerin nurkkia enemmän kuin ässässä ja puskurin ilmanototkaan ei ole kovin isot.

        Comment


        • #5
          Oma suositukseni on Wagnerin coolerit jotka ovat paremmat kuin RS4 vakiot ja mukana tulee niihin sopivat ilmanohjaimet, ja miksei samalla laittaisi myös saman firman 3" downpipet. Nuo laitoin omaan autooni ja laatuun olen tyytyväinen. Loppuputkiston valinta vapaa, itse laitoin Simonssin 2x2,5", joka ei tietty käynyt suoraan 3" wagnereihin vaan väliin piti säveltää supisteet. Mutta eipä noissa pakoputkissa varmaan oleellisia eroja ole, kunhan on virtaavampaa kuin vakio.

          Comment


          • #6
            Vieläkö Wagnerin oikean puolen DP sojottaa yläviistoon? Siellähän on käynyt mitoitusvirhe pakosarjan laipan asennossa, jonka takia downpipen asento vakiopakosarjalla on väärä.

            Comment


            • #7
              Ei ainakaan mulla ollut tuollaista ongelmaa, putki ostettu 6/2013.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Juurikin noin niinkuin yllä on sanottu. Laita virtaavammat downpipet coolerien ja putkiston lisäksi. Itse laittaisin budjettina XS-powerin DP:t. Säästät paljon rahaa kun et turhaan laita noita RS4 romuja. Niitä tarvitaan kun aletaan menemään yli 600 hevosen.

                En laittaisi RS4 coolereita, vaan vaikka Wagnerit tai ER:t. Tai sitten SRM:t. Kutosessa on aika huonosti nuo coolerit, keulapala peittää coolerin nurkkia enemmän kuin ässässä ja puskurin ilmanototkaan ei ole kovin isot.
                Unohtui sanoa, että RS6 konversio koriin on myös työn alla, joten ilmansaanti vähän paranee. Olisiko tätä ajatellen fiksumpaa laittaa yksi FMIC vai kaksi SMIC:tä? Tilaa kuitenkin on sen 5 senttiä alkuperäistä enemmän keulassa

                Comment


                • #9
                  FMIC:n putket on vähän hankalat, ja siellä on enemmän liitoksia. Mutta cooleri on halpa. Laita RS6 coolerit jos löydät jostain sellaiset jotka ei vuoda? Tai sitten FMIC, se toimii hyvin noilla tehoilla.

                  Comment


                  • #10
                    Ihan sivuhuomautuksena, kun on kutonen pohjana, niin onhan se manuaali, tai jos on tipillä niin siinä tapauksessa laatikko vahvistettu. Vakio tipissä tulee pelkällä lastulla jo väännön rajat vastaan.

                    Comment


                    • #11
                      On manuaali

                      Comment


                      • #12
                        Kertokaapa voimalla rikotuista tippiaskeista. Kiinnostaisi kovasti. Omakin ohjelmani on automaatille keskialueelta rauhallisempi, mutta onkohan se silti todellisuudessa tarpeellista?

                        Comment


                        • #13
                          Nyt kun mainitsit, niin ei kyllä omaan korvaan ole kuulunut, että ois tippi menny voimasta. Sokeesti vaan uskonut tehtaan ilmoittamia Nm kestoja, joita omaan on taidettu luvata 420 Nm.

                          Comment


                          • #14
                            Tämä kiinnostaa kanssa. Ei ne varmaan ihan kerrasta hajoa mutta jos valmistaja on ilmoittanut väännönkestoksi 420Nm niin ei se paljon enempää ilman ylimääräistä rasitusta voi kestää. Joku siellä sitten alkaa jossain vaiheessa luistamaan.

                            Comment


                            • #15
                              Onhan noissa ilmoitetuissa väännönkestoissa marginaalia niinkuin orkkiskytkimissä ja manuaalilaatikoissakin, tuskin se maltillisella käytöllä vielä alle 500Nm sanoo mitään.
                              Suurin haaste laatikolle lienee 1. ja 2. vaihteilla otetut kovat lähdöt kun turbiini luistaa. Turbiinin luistohan toimii kertoimena kampiakselilta tulevalle väännölle eli vaihteisto näkee huomattavasti kovempia momentteja. Rivakalla lähdöllä saanee siis kyllä jotain vaihteistosta rikottua kun vääntöä on paljon, itse veikkaan kuitenkin pakkojen luistamisen sijasta jonkin ns. "kovan osan" pettämisen tapahtuvan ensin.

                              Comment


                              • #16
                                Onko mersuista löytyvällä tiptronic laatikolla mitään tekemistä näiden kanssa? Niitä on ainakin väännöillä ponnistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Suuttimista vielä sen verran, että olisko nuo pätevät:
                                  http://fuelinjectorconnection.com/sh...?productid=284
                                  tai samat pitkänä:
                                  http://fuelinjectorconnection.com/sh...?productid=189
                                  Eli onko nuo pitkät oikean mittaiset että ilman adaptereita pärjää?
                                  Ja tuleeko oikeisiin säätöihin jollain perushyllyvirisoftalla?

                                  Tykkään tosta firmasta, koska sieltä saa varmasti aitoja suuttimia hyvällä hintaa ja tarvittaessa saa asiantuntevasti modattuinakin ja palvelu pelaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jätä ne siemens-dekan paloruiskut hyllyyn. Itselleni säädin softani näille EV14, tekevät kunnollista sumua: http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-450795-186/

                                    Imusarjaa piti hioa vähän matalammaksi suutintukkien kiinnitysrautojen kohdalta että korkeus passasi (onnistuu rojut paikallaan) ja sähköliittimiin USCAR<->EV14 adapterit. Toiminta yhtä hyvää heti kylmälläkin moottorilla kuin vakiosuuttimilla, myös etanolilla. Samaa ei voi sanoa dekoista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ai, okei. No entäs nämä:http://fuelinjectorconnection.com/sh...55&groupid=115
                                      Näissä on ainakin aiemmissa applikaatioissa ollut todella hyvä suihku. Siinä on 16 reikää. Ja saisi halutun pituisena ja halutulla liittimellä. Mikä se pituus pitäisi olla? Ja liitin ilmeisesti pitää olla EV14?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Taitaa olla käytännössä samat kuin nuo mitkä postasin, osta vaan sieltä jos haluat. Sehän on hyvä jos saa mukaan latency datan jo valmiiksi. Tuostahan on myös leikattu se kärjen reikäsihti pois niin tekee yhden hyvän sumukeilan. Liitin on EV1, 48mm pituiset laitoin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sitten noista DP:stä ja putkista.

                                          Tällä varmaan pärjäisi? http://www.xs-power.com/audi-exhaust-catbacks-5.htm

                                          Toisaalta, riittäisikö virtaus RS4 DP:ssä jos sen suolistaa, esim näin: http://www.audiworld.com/tech/eng75.shtml

                                          sitten kaveriksi itse tehty putkisto loppuun. Kumpi on parempi, laittaa X-crossoveri vaiko ihan suoraantaakse molemmat puolet erillisinä. Onko tuolla tehon/väännön kannalta mitään merkitystä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Suolistetut RS4 DP:t on ihan ok, mutta toki isompi parempi. XS-Powerista ei kokemusta mutta halpaa on ainakin.
                                            X-putkella virtaa paremmin, kannattaa laittaa.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X