Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8tq bex ei ahda

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8tq bex ei ahda

    Päätin luoda uuden aiheen kun ei haku tuottanut tulosta.
    Ongelmana siis että tekee vikakoodia P0299 tuntuu armottoman laiskalta, eli ei siis nosta paineita. Painetesti tehty, eikä vuotoja. N75 toimii ja bypass vaihdettu. Turbossa pieni päittäisvälys, en usko sen kuitenkaan vielä vaikuttavan nuin paljon. Voisiko olla vaikutusta katilla joka tuntuu rämisevän melko kovasti? Olisko viisaammilta muita hyviä ehdotuksia?

  • #2
    Luulis kyllä että aiheesta löytyy vaikka millä mitalla... mutta:
    Hukkaportti... esim. läppä tallessa?
    Eihän N249 kiskois jostain syystä bypassia auki -eliminoi nyt tuokin mahdollisuus kokeeksi.
    Tukkoinen katti tietty hyydyttää ahdotkin, minulla aikoinaan ahtoi kyllä jotain mutta yläkierroksilla alkoi tulla "missfirejä" joten kyllähän tuokin mahdollista, mutta tutki nt muut ensin.

    Comment


    • #3
      Voisiko olla vaikutusta katilla joka tuntuu rämisevän melko kovasti?
      Voisi ja on.

      Comment


      • #4
        Mikä on N249? Ei ole tuollaista tullut ennen vastaan. Tuo hukkaportti on myös itselläni käynyt mielessä. Samallahan se katin kuntokin tulee katsottua kun tutkii onko hukkiksen osat tallessa. Onkos näissä mitään negatiivista vaikutusta jos päästelis kokeeksi katista romut pihalle?

        Comment


        • #5
          Ei muuta kun että ei mene katsastuksesta läpi. Mutta jos siellä on kennot ehjät, niin ei toinna tyhjentää. Jos taas rikki, niin sitten antaa mennä vaan.

          Comment


          • #6
            Yritetäänpä selittää miten minä olen N 249:n toiminnan ymmärtänyt:
            N249 on venttiili joka ohjaa bypassia, "normaaliasennossa" se yhdistää bypassin ohjausletkun suoraan imusarjaan jolloin alipaine ohjaa bypassin auki, kaasupolkimen nostotilanteessa turbon säästämiseksi, mutta tarvittaessa tietyissä tilanteissa ECU voi ohjata venttiilin niinpäin että bypass saakin ohjaus alipaineen alipaineakulta eli ahtoja voidaan tällöin leikata pois vaikka imusarjassa olisikin vielä ylipaine. Venttiili on jossakin vaiheessa näihin turbokoneisiin tullut eli kaikissa malleissa tätä ei ole.
            Joten jos N249 olisi juuttunut väärään asentoon niin bypass saakin alipaineen aina ja pyrkii aukenemaan -tämmöisen vian todennäköisyydestä ja siitä onko näitä ollut en tiedä mutta näin teoriassa voisi olla mahdollista

            Comment


            • #7
              Ensisijaisesti se on taloudellisuusväline ja mielestäni kannattaa pitää käytössä. Venttiilin ohjaamana bypassilla siis ehkäistään turhan herkkää ahtamista, jos kulkua ei oikeasti haluta. N249 poistamalla autosta tulee käytökseltään terävämpi, mutta ei tippaakaan nopeampi. Varmaan ilmiöstä tulee joku illuusio nopeammasta autosta, jonka johdosta ko modi on saanut hurjan suosion.

              Ko. ohjaus tuli sähkökaasusukupolveen.

              Comment


              • #8
                Logita ilmamääriä. Mullahan teki BEXi samaa vaikka ei antanutkaan mitään vikakoodia. Vaihdoin ilmamassamittarin ja ahdot tuli takaisin... Mikä tuo P0299-koodi on?

                Comment


                • #9
                  Koodeille löytyy selityksiä vaikka tuolta:

                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...h&search=P0299

                  Comment

                  Working...
                  X