Hei,
Paineiden hukasta on puhuttu tällä foorumilla, mutta vielä kysyn guruilta kommentteja ;)
Paineet siis max 0.7 bar ja putoaa 0.5 bariin kierroksien noustessa. Mulla siis ABT:in 215hp setti kiinni ja auto A4 1.8T quattro Avant '97.
Itse zekkasin juuri kaasuläpän, dumpin, paineiden ohjaus-venttiilin ja ahtimen (painekello ohjaus tukkoon -> yli 1.5 bar) se ahdin oli siis kunnossa. Dumpin letkun ja bensasäätimen letkun vaihdoin myös.
Mulla tuli Audilla testeriin herjaa kaasuläpästä (ei pystynyt sopeutumaan ja sen viallisuutta epäili paineiden kadon syyksi Espoonlahden Audihuolto). Sen sitten putsasin itse ja toimikin sen jälkeen. Siis ei?
Tuo öljymoska ja huohotus tahmat saattavat kuitenkin olla jotenkin syynä tähän, koska kaasuläppäkin oli likainen?
Yx juttu tuli mieleen, että mulla oli ilmasuodattimen kotelon tiiviste 1/2 vuotta sitten vuotanut sisäänsä pakosarjan puolelta jotain öljyätahmaa+pölyä. ABT:n vapari suodatin oli ihan öljynen ja tukossa. Oisko sen läpi myös päässyt jotain tahmaa MAF:iin? Sitä en ole putsannut ja zekannut.
(lisätty)
- - -
Putkistoja en ole myöskään koeponnistnut, mutta vastaava vika toisessa samanlaisessa autossa (myös ABT 215hp), josta putket koeponnistettu ja niissä ei vikaa.
- - -
Mistä seuraavaksi hakis vikaa. VAG-COM on lainassa ja sillä vois katsoa jotain. Ainakin näyttää että kaasuläppä aukeaa vain 85%. Itse asiassa kamun tuunattu 2.3 Saab turbo näyttää kanssa vajaata arvoa ja siinä autossa ei ole mitään vikaa? Kuuluuko kenties olla vajaat arvot ja millä perusteella.
Auttakee miestä mäessä =)
(lisätty)
- - -
Audihuollossa (ei tätä vikaa tutkimassa) totesivat että kaasupolkimen painaminen (tyhjäkäynnillä vapaalla) ei anna normaalin terävää vastetta koneesta, siis kierrokset eivät nousseet normaalin herkästi, kuten normaalissa 1.8t:ssä saati sitten chipatussa. Kertooko tuo yhtään mitään lisää?
- - -
Paineiden hukasta on puhuttu tällä foorumilla, mutta vielä kysyn guruilta kommentteja ;)
Paineet siis max 0.7 bar ja putoaa 0.5 bariin kierroksien noustessa. Mulla siis ABT:in 215hp setti kiinni ja auto A4 1.8T quattro Avant '97.
Itse zekkasin juuri kaasuläpän, dumpin, paineiden ohjaus-venttiilin ja ahtimen (painekello ohjaus tukkoon -> yli 1.5 bar) se ahdin oli siis kunnossa. Dumpin letkun ja bensasäätimen letkun vaihdoin myös.
Mulla tuli Audilla testeriin herjaa kaasuläpästä (ei pystynyt sopeutumaan ja sen viallisuutta epäili paineiden kadon syyksi Espoonlahden Audihuolto). Sen sitten putsasin itse ja toimikin sen jälkeen. Siis ei?
Tuo öljymoska ja huohotus tahmat saattavat kuitenkin olla jotenkin syynä tähän, koska kaasuläppäkin oli likainen?
Yx juttu tuli mieleen, että mulla oli ilmasuodattimen kotelon tiiviste 1/2 vuotta sitten vuotanut sisäänsä pakosarjan puolelta jotain öljyätahmaa+pölyä. ABT:n vapari suodatin oli ihan öljynen ja tukossa. Oisko sen läpi myös päässyt jotain tahmaa MAF:iin? Sitä en ole putsannut ja zekannut.
(lisätty)
- - -
Putkistoja en ole myöskään koeponnistnut, mutta vastaava vika toisessa samanlaisessa autossa (myös ABT 215hp), josta putket koeponnistettu ja niissä ei vikaa.
- - -
Mistä seuraavaksi hakis vikaa. VAG-COM on lainassa ja sillä vois katsoa jotain. Ainakin näyttää että kaasuläppä aukeaa vain 85%. Itse asiassa kamun tuunattu 2.3 Saab turbo näyttää kanssa vajaata arvoa ja siinä autossa ei ole mitään vikaa? Kuuluuko kenties olla vajaat arvot ja millä perusteella.
Auttakee miestä mäessä =)
(lisätty)
- - -
Audihuollossa (ei tätä vikaa tutkimassa) totesivat että kaasupolkimen painaminen (tyhjäkäynnillä vapaalla) ei anna normaalin terävää vastetta koneesta, siis kierrokset eivät nousseet normaalin herkästi, kuten normaalissa 1.8t:ssä saati sitten chipatussa. Kertooko tuo yhtään mitään lisää?
- - -
Comment