Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nähtävästi safe mode kovalla pakkasella? (aby)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nähtävästi safe mode kovalla pakkasella? (aby)

    Elikkä ei ahda kuin alle 0.5 baria nyt kovalla pakkasella.

    Onko joku venttiili joka jäätyy, tai muuta vastaavaa?

    Sysää nimittäin tod. huonosti!

    Kesällä nyt ei ainakaan löytynyt vuotoja...

  • #2
    Koodikin varmaan löytyy, kun kerran tietoisesti pitää paineet perustasolla.

    Comment


    • #3
      Nii varmaan löytyy, mut perkele aina ku pitäs lukee muisti, ni tottakai se on vkl...
      Ja itellä ois vara ostaa se johto, mut ihan tuota varten ei viittis läppäriä ostaa, ellei tosi halpa vanha...

      Comment


      • #4
        Mulla oli samaa ongelmaa ilman että jätti mitään vikakoodia.

        Painetestissä viaksi ilmeni ahtopaineensäätöventtiili joka oli halki, lainaventtiliilistä jäi palaset käteen kun yritin vaihtaa. Ei taida tykätä pakkasesta?

        Tulppasin kaikki letkut ja nytte ahtaa isoilla vaihteilla jo 1.2 bar. Pikkuvaihteilla vähemmän.

        Comment


        • #5
          Ei vikakoodeja, ja kun kelit lauhtu, alkoi taas toimimaan...
          Ihme homma, mikähän sieltä olis voinu jäätyä? Kenties joku magneettiventtiili?

          Comment


          • #6
            Minun auto ahtoi -22C pakkasilla paremmin kuin ikinä. Yhdessä testitarkoituksessa tehdyssä ylämäkikiihdytyksessä (3. vaihteella takalukko päällä) olin jopa tuntevinani aavistuksenomaisen kytkinlevyn käryn. Muuten en kyllä huomannut kytkimen luistavan.

            Oiskohan niin, että Samulin autossa on vaan jokin venttiili tms. ollut jäässä tai elektronit ei ole vaan kulkeneet asianmukaisesti kovan pakkasen vuoksi.

            Comment


            • #7
              Niin, ja pakkasta oli jo sitten 30 raatia kun tätä teki...

              Comment


              • #8
                Risankin ahtojen ohjaus hieman kettuili pakkasilla. Selkeesti joku osanen tykkäsi pakkasen takia jumittaa. Antoi ahtoa vasta isommalla pedaaliasetuksella ja sitten kunnolla. Lämpimästä tallista kun otti niin ekat kilometrit toimi ok kunnes jäähtyi.

                Comment


                • #9
                  Saman tapaisia kylmä kokemuksia kans.
                  Ihmeellisesti tyhjä käynnillä näyttää pitkän aikaa 0.6- 0.7
                  ja ei ahda ajossa niin hyvin mielestäni.

                  Yhtenä aamuna lyhyen ajon jälkeen, rupesi tyhjäkaynti aaltoilemaan
                  ja sammuikin kerran kaasun vauhdissa päästettyäni.
                  Palautui kuitenkin hetken päästä kyllä normaaliksi.

                  Joten kyllä se kylmä ottaa muuhunkin, kuin immeisen naamaan. :)

                  Comment


                  • #10
                    Oli mullakin pahimpana pakkaspäivänä samanlainen oire, kun selvästi oli veto hukassa ja se terävin nykäisy lähdössä puuttui. Ahtomittaria ei ole, mutta persdynolla heti huomas että nyt ei ahda ihan kunnolla.

                    Comment


                    • #11
                      Vaihdoin äsken ahtopaineensäätövnettiilin ja nyt ahtaa ihan normaalisti.

                      Hintakin oli noussut yli 100 euroon marmoritiskillä

                      Comment


                        #12
                        Teppo, paljonko oli pakkasraja, kun teki? Itsellä juurikin sama vaiva (n. -30), ainut vaan ettei ahtanut isommallakaan pedaaliasetuksella. Sitten taas normaali parin kympin pakkanen, niin ei mitään vaivoja. Mitähän uusisi, hyviä arvauksia?

                        Comment


                        • #13
                          ettei menisi bypassin piikkiin...

                          Comment


                          • #14
                            Taas oli havaittavissa pakkaskäyttäytymistä, kun oli -19°C niin ahtoi eka 0,7 ja heti tippui 0,5 bar. Pakkanen laski tampereen lähestyessä ja -8°C ahtoi jo 1.0bar.

                            Eikä oikein kulje kun ei ahda, mitäs tolle voisi tehdä? N75 voitelu? Kovilla pakkasilla pihat irti?

                            Comment


                            • #15
                              Voihan sitä yrittää putsailla ja rasvailla, jos se vaikka auttaisi. Uusikaan ei ole älytömän kallis, kun eihän sitä tarvitse joka vuosi olla uusimassa.
                              Kovilla pakkasilla pihat irti?
                              Piuhoja ei voi ottaa irti kun tippuu peruspaineille ja tulee vikakoodi.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla ahtaa yli 1.0 bar ilman N75:sta, viime talvena ostin uuden ja nyt oli ekat pakkaset, elikkäs täytyy voidella ja hommata uusi bypass niin alkaa venttiili olla vaihdettu

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt ei niinkuin oikein kaikki sovi yhteen. Portin peruspaine on silloin käytössä, kun n75 johto irti tai koko vena pois välistä. Se ei käy yhteen tuon 0.5 ja 0.7 kanssa. Portti jumittelee auki?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Näyttäs olevan portin jousi kiritty pohjaan asti, pelaa oikein hyvin kun on alle -10°C pakkasta, mutta kovemmilla pakkasilla ahdot käy 0,7 ja heilahtaa takaisin 0,5 Bar

                                    Mikäs ton portin jumisen voi aiheuttaa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla on pakkasilla tehnyt jo pidenpää sitä, että päättää välillä ahtaa noin 0,4 ja silloin ei todellakaan sysää. Nopeasti kun nostaa kaasun ylös ja takaisin pohjaan, niin taas ahtaa kunnolla.

                                      Alkaa heti kun ilmat menee alle 0 asteen. Tallista lähtien toimii vähän aikaa mutta jäätyy nopeasti.

                                      N75 vikaa luulin ja vaihdoin. Toimi sen jälkeen jonkun aikaa mutta sen verran satunnaista toi on, että toimiminen meni satunnaisuuden piikkiin. Nyt nimittäin N75:sta en käytä enää ollenkaan (kiinni vain johdoissa mutta ei letkuissa) ja sama ongelma.

                                      Ei jätä vikakoodia ja vag-com testailujen mukaan kaasuläppä tai joku siihen liittyvä jumittaa/jäätää aina. En ole vaan jaksanut asiaan perehtyä kunnolla..

                                      Comment

                                      Working...
                                      X