Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä softa kokoonpanolle S4 -92 + Garrett GT3071R?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onko 2871 sarjaa saatavissa hukkaportittomana mallina?

    Comment


    • #32
      onhan niitä: http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GRT

      Comment


      • #33
        Joo sellainen hukkaportiton 2871 malli tulee minulle kiinni.

        Comment


        • #34
          Vakiokiertokangilla vai kestävimmillä?

          Comment


          • #35
            vielä on ainakin vakio kanget......
            Mitenkähän muuten toi Turbo toimii tuolla Motronicsilla?
            ( 274hp / 410nm lastu)

            Siis että voiko hissukseen kumminkin ajella?
            Vai voiko polkea ihan mielinmäärin huoletta?
            Siis onko jollain ihan tietoa/kokemuksia, ettei mitään "mutu" juttua?

            Vai kuinka tuo nostaa paineita tuollaisella softalla jne?
            (suuttimet myöskin vakiot, vielä)

            Mutta siis uus boksi ja suuttimet ja kanget/männänrenkaat olis tarkotus laittaa.

            Comment


              #36
              Ite haen tuolta lastun muuten vakio auto,nii lupasivat 285hv/420nm H.490?!? http://www.digituning.com/fi/chiptun...uning_chip.htm

              Comment


              • #37
                VilkkuS:
                Siis lastuhan sun täytyy tuohon teettää Karalalla tai hommata säädettävä ruisku. Hissukseen voinee siirtää lastutettavaksi. Kanget ja suuttimet on syytä vaihtaa ennen lastun tekemistä. Ja puhdistaa ilmansuodatin/vaihtaa uuteen. Riittääkö vakio PA-pumpun tuotto?

                Comment


                • #38
                  vielä on ainakin vakio kanget......
                  Mitenkähän muuten toi Turbo toimii tuolla Motronicsilla?
                  ( 274hp / 410nm lastu)

                  Siis että voiko hissukseen kumminkin ajella?
                  Vai voiko polkea ihan mielinmäärin huoletta?
                  Siis onko jollain ihan tietoa/kokemuksia, ettei mitään "mutu" juttua?

                  Vai kuinka tuo nostaa paineita tuollaisella softalla jne?
                  (suuttimet myöskin vakiot, vielä)

                  Mutta siis uus boksi ja suuttimet ja kanget/männänrenkaat olis tarkotus laittaa.
                  Tämä on minun pienen kokemuksen mutua....
                  - tolla uudella paketilla menee boostilla hoikalle, koska suuttimet liian pienet isomman turbon ilmamäärälle
                  - tyhjäkäynnillä ja pienellä boostilla toimii ok, että voi ajaa kevyesti
                  - lambda korjaa välialueella (vain) tiettyyn rajaan asti
                  - tuolle turbolle laittaisin rs2 suuttimet + tarvittavat modit & kilkkeet ja ajaisin likimain dynolapussa käytetyillä paineilla tai hieman kovemmilla paineilla (ei vakiosisuskaluilla)
                  - pikkumaffin raja noin 380-420hp, jota en ylittäisi, koska en tiedä (tarpeeksi) täydellistä softaa motronicille tuosta ylöspäin
                  - rikkurajaa pikkumaffille vaikea sanoa, koska ei omakohtaista kokemusta
                  - täydellisellä tarkoitan, että kylmäkäynti, kiihdytysrikastukset OK ja kulutus kevyellä maantieajolla 7-8-litralla alkava. 9-10 litralla alkava ei kelpaa. Voimalla se vie aina ja pitääkin viedä.

                  Ehdottamsi ohjelmoitava EFI (suorasytkäinen) on pitkällä tähtäimellä paras vaihtoehto, jos haluat tuosta turbosta (tai isommasta) ottaa kaiken mahdollisen irti.

                  Comment


                  • #39
                    Onkohan tuolla Digituning mestalla tarjota mitään muuta kuin lastua?
                    ( Tuo motronicsin kumminkin varmaan joutuu kuoppaamaan tässä projektissa)

                    HESTEC:n jos laittaa, niin sinne piti vissiin jotkin: "matala ohm" suuttimet (Siemens 550?) ostaa.
                    Mitä mallia merkkiä suuttimia kannattaa siis ostaa?

                    Luultavasti se on tuo HESTEC tai HALTEC boksin hankinta, minkä joutuu tekeen.
                    Vai onko jotain muita parempi tai halvempia ratkaisuja?

                    Comment


                    • #40
                      itse olen asentanut megasquirtin mitsun 3 litraiseen V6 moottoriin, hinnaksi tuli ruhtinaalliset 220 ? ja se ohjaa ruiskua ja sytytystä (mitsun omat hukkakipinä puolat käytössä, kaikki mitsun omat anturit sai hyödynnettyä, ainoastaan imuilman lämpötila anturin jouduin ostamaan) sitä en tiedä onko tuo megaruutta parempi, mutta ainakin se on halvempi, jos pc:llä säädettävää ruiskun ja sytkän ohjausta hakee.

                      Comment


                      • #41
                        Älä ainakaan megalla rupea leikkimään.

                        Max 12*12 kartalla ei tee ahdetussa korkealle kiertävässä autossa mitään jos haluaa vähänkin sivistyneesti yrittää ajella.

                        Comment


                        • #42
                          Eikö Hestecille muka kelpaa Rs2 suuttimet? Ilmeisesti kelpaa, koska Lammella on ollut testimielessä sellaiset kiinni Hesen kanssa.

                          Comment


                          • #43
                            Deca suuttimista. http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12002

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Roni
                              Älä ainakaan megalla rupea leikkimään.

                              Max 12*12 kartalla ei tee ahdetussa korkealle kiertävässä autossa mitään jos haluaa vähänkin sivistyneesti yrittää ajella.
                              no, kyllä se ainakin mun tarpeisiin riittää, turha tuota mitsun V6 konetta on ainakaan yli 6500-7000 rpm huudattaa (korkealle kiertävä moottori on mun mittapuun mukaan +9000 rpm kiertävä kone)

                              ja mitsun omassa ecussa on 16x16 kartat, ei siinä hirveää eroa tule tuon megasquirtin 12x12 karttoihin, tosin mun ei tarvitse saadakaan mitään "sivistyneitä/saastenormit täyttäviä" karttoja, mulle riittää, että tehoalueella on kartat sopivan tiheässä ja muutenkin kunnossa moottorivaurioiden ehkäisemiseksi (riittävän rikkalla ja ennakot ok, vesiruiskut ym. systeemit toiminnassa), alakierroksilla riittää, kunhan kone käy "siedettävästi" (ei siis tule katuautoon, vaan tuohon kusiaiseen se kone, tarkoitus olis n. 400-500 hp siitä repiä)

                              rahamiehet on sitten erikseen, ne ostaa kaupasta valmiit systeemit (ehkä vielä asennuttaakin ne valmiiksi) ja homma pelaa, mulla on kuitenkin jonkinlainen budjetti olemas tuon kusiaisen kanssa, sekä ihan opiskelu mielellä tuota rakentelen.

                              tietääkseni ainakin niihin 10v audin koneisiin on ihan onnistuneesti asennettu megaruuttaa, jokainen tekee omat valintansa ja minun valinta oli megasquirt.



                              tässä se mitsun kone käy megasquitin ohjaamana

                              Comment


                              • #45
                                Voi tulla fiiusta aika hurja peli tuolla koneella! :D

                                Comment


                                • #46
                                  Niin tuo turbohan vaihtui Garett GT3071 -> GT2871:een.
                                  Nyt siihen siis pitäis saada sopivat ruiskut.
                                  Mistä sellaiset matalaohmi Siemens 550 ruutat kannattaa ostaa?

                                  Mitkä on muuten nuo RS2:n ruiskut on malliltaan/ merkiltään ja hinnaltaan?

                                  Hestecin kaverit sanoivat että kannattaa olla juuri nuo matalaohmi Siemens 550 , niin saa säädöt kohdalleen.

                                  Voiko tuolla vakio boksilla paremmin ajella, mikäli nuo ruiskusuuttimet vaihtaa?
                                  Siis silloinko ei menisi laihalle, vai meneekö vielä enemmän metsään?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mistä sellaiset matalaohmi Siemens 550 ruutat kannattaa ostaa?

                                    Osta vaikka multa. olis noin 2000km ajetut 250?
                                    Jos siis haluat Siemens deca 006 suuttimet.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Voiko tuolla vakio boksilla paremmin ajella, mikäli nuo ruiskusuuttimet vaihtaa?
                                      Siis silloinko ei menisi laihalle, vai meneekö vielä enemmän metsään?
                                      Taitaa vakioboxi(e:lastusi on kuitenkin vakioturbolle) mennä joka tapauksessa "turvaohjelmalle" jos menet turbon vaihtamaan. Eli ei nosta ahtopaineita, sen verran lienee eroa turbon koossa(läpi työntävän ilman määrässä). Kone alkaa käydä sikarikkaalla, ahtopaineen ei anna nousta. Kuin sen jousen varassa n. 0.5bar. Parempi olisi ettet laita turboa tai suuttimia ennenkuin sul on joko oikeat ohjelmat tai muu ohjain. Kulkee paremmin vakioturbolla ja vakioboxilla siihen asti.

                                      En suostu ikinä uskomaan että Motronic olisi Hesteccia huonompi, mikäli ohjelmoidaan just tolle valmiille setupille. Mut jos muuttaa jotain konepuolella uudestaan,niin Motronicin joutuu taas ohjelmoimaan uudestaan.

                                      Edit:Motronic Karalan ohjelmoimana tai vaikka Turbo Center Tukholmassa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Roni, eikö nuo Decat ole korkea ohmiset??

                                        Comment


                                        • #50
                                          Harri
                                          No niimpä taitavat olla.


                                          VPV:n sivuilta lainattu:
                                          TEKNISET TIEDOT
                                          Virtaus
                                          2.5 bar n. 550ml/min
                                          6 bar n. 860ml/min
                                          12.5W resistanssi
                                          4-reikäinen
                                          Suihkun muoto: 30o kartio
                                          Avautumisaika: 1.14ms 14V jännitteellä
                                          Sulkeutumisaika: 0.85ms 6 bar paineella
                                          Standardi 75mm suuttimen kokoinen

                                          Comment


                                          • #51
                                            Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm

                                            Näyttää olevan tuolla VPV:n sivuilla myös 16ohm suuttimia,
                                            joten onko DEKA sittenkin "matala ohminen"?

                                            Delphi D17208A, 332 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 16 ohm
                                            Bosch 0 280 156 023, 390 cc/ml @ 3 bar, 60mm, 16 ohm
                                            Delphi 17113738, 525 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm
                                            Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm


                                            RONI: Miksi myyt, onko ollut jotain ongelmia?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Oisko ne liian pienet Ronille ?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Erinäisten kauppojen ja vaihtokauppojen johdosta mulla on noita 10kpl. Yksi täysin uusi setti ja yksi setti joka on tuon ~2000km ajettu. Sen takia tuota hieman ajettua settia olen kauppaamassa ja itselle tulee uudet joskus tulevaisuudessa.

                                                Edit: minkäänlaisia ongelmia ei noitten kanssa ole ollut.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Eikös ns. matalaohmisissa ole se impedanssi luokkaa 2-3 Ohm?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    On.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mistäs sellaisia matalaohm suuttimia sitten saapi?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        onko projekti edennyt??

                                                        hariselta hommasin siemenssin matala ohmisia.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Joo Hariselta saa.
                                                          Semmoinen tieto vielä tähän kun Karalaan olin yhteydessä niin hän ei kuulemma enää 5-sylinterisiä säädä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Semmoinen tieto vielä tähän kun Karalaan olin yhteydessä niin hän ei kuulemma enää 5-sylinterisiä säädä.
                                                            No miksei, onko hajua?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ei mitään hajua.
                                                              Piti oma auto saada säätöihin, mutta sain vastaukseksi että "Viimeaikoina en ole tehnyt näitä 5-sylinteristen säätöjä." Suositteli samalla ohjelmoitavaa ruiskua.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X