Onko 2871 sarjaa saatavissa hukkaportittomana mallina?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä softa kokoonpanolle S4 -92 + Garrett GT3071R?
Collapse
X
-
-
vielä on ainakin vakio kanget......
Mitenkähän muuten toi Turbo toimii tuolla Motronicsilla?
( 274hp / 410nm lastu)
Siis että voiko hissukseen kumminkin ajella?
Vai voiko polkea ihan mielinmäärin huoletta?
Siis onko jollain ihan tietoa/kokemuksia, ettei mitään "mutu" juttua?
Vai kuinka tuo nostaa paineita tuollaisella softalla jne?
(suuttimet myöskin vakiot, vielä)
Mutta siis uus boksi ja suuttimet ja kanget/männänrenkaat olis tarkotus laittaa.
Comment
-
pena78
Ite haen tuolta lastun muuten vakio auto,nii lupasivat 285hv/420nm H.490?!? http://www.digituning.com/fi/chiptun...uning_chip.htm
Comment
-
vielä on ainakin vakio kanget......
Mitenkähän muuten toi Turbo toimii tuolla Motronicsilla?
( 274hp / 410nm lastu)
Siis että voiko hissukseen kumminkin ajella?
Vai voiko polkea ihan mielinmäärin huoletta?
Siis onko jollain ihan tietoa/kokemuksia, ettei mitään "mutu" juttua?
Vai kuinka tuo nostaa paineita tuollaisella softalla jne?
(suuttimet myöskin vakiot, vielä)
Mutta siis uus boksi ja suuttimet ja kanget/männänrenkaat olis tarkotus laittaa.
- tolla uudella paketilla menee boostilla hoikalle, koska suuttimet liian pienet isomman turbon ilmamäärälle
- tyhjäkäynnillä ja pienellä boostilla toimii ok, että voi ajaa kevyesti
- lambda korjaa välialueella (vain) tiettyyn rajaan asti
- tuolle turbolle laittaisin rs2 suuttimet + tarvittavat modit & kilkkeet ja ajaisin likimain dynolapussa käytetyillä paineilla tai hieman kovemmilla paineilla (ei vakiosisuskaluilla)
- pikkumaffin raja noin 380-420hp, jota en ylittäisi, koska en tiedä (tarpeeksi) täydellistä softaa motronicille tuosta ylöspäin
- rikkurajaa pikkumaffille vaikea sanoa, koska ei omakohtaista kokemusta
- täydellisellä tarkoitan, että kylmäkäynti, kiihdytysrikastukset OK ja kulutus kevyellä maantieajolla 7-8-litralla alkava. 9-10 litralla alkava ei kelpaa. Voimalla se vie aina ja pitääkin viedä.
Ehdottamsi ohjelmoitava EFI (suorasytkäinen) on pitkällä tähtäimellä paras vaihtoehto, jos haluat tuosta turbosta (tai isommasta) ottaa kaiken mahdollisen irti.
Comment
-
Onkohan tuolla Digituning mestalla tarjota mitään muuta kuin lastua?
( Tuo motronicsin kumminkin varmaan joutuu kuoppaamaan tässä projektissa)
HESTEC:n jos laittaa, niin sinne piti vissiin jotkin: "matala ohm" suuttimet (Siemens 550?) ostaa.
Mitä mallia merkkiä suuttimia kannattaa siis ostaa?
Luultavasti se on tuo HESTEC tai HALTEC boksin hankinta, minkä joutuu tekeen.
Vai onko jotain muita parempi tai halvempia ratkaisuja?
Comment
-
itse olen asentanut megasquirtin mitsun 3 litraiseen V6 moottoriin, hinnaksi tuli ruhtinaalliset 220 ? ja se ohjaa ruiskua ja sytytystä (mitsun omat hukkakipinä puolat käytössä, kaikki mitsun omat anturit sai hyödynnettyä, ainoastaan imuilman lämpötila anturin jouduin ostamaan) sitä en tiedä onko tuo megaruutta parempi, mutta ainakin se on halvempi, jos pc:llä säädettävää ruiskun ja sytkän ohjausta hakee.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja RoniÄlä ainakaan megalla rupea leikkimään.
Max 12*12 kartalla ei tee ahdetussa korkealle kiertävässä autossa mitään jos haluaa vähänkin sivistyneesti yrittää ajella.
ja mitsun omassa ecussa on 16x16 kartat, ei siinä hirveää eroa tule tuon megasquirtin 12x12 karttoihin, tosin mun ei tarvitse saadakaan mitään "sivistyneitä/saastenormit täyttäviä" karttoja, mulle riittää, että tehoalueella on kartat sopivan tiheässä ja muutenkin kunnossa moottorivaurioiden ehkäisemiseksi (riittävän rikkalla ja ennakot ok, vesiruiskut ym. systeemit toiminnassa), alakierroksilla riittää, kunhan kone käy "siedettävästi" (ei siis tule katuautoon, vaan tuohon kusiaiseen se kone, tarkoitus olis n. 400-500 hp siitä repiä)
rahamiehet on sitten erikseen, ne ostaa kaupasta valmiit systeemit (ehkä vielä asennuttaakin ne valmiiksi) ja homma pelaa, mulla on kuitenkin jonkinlainen budjetti olemas tuon kusiaisen kanssa, sekä ihan opiskelu mielellä tuota rakentelen.
tietääkseni ainakin niihin 10v audin koneisiin on ihan onnistuneesti asennettu megaruuttaa, jokainen tekee omat valintansa ja minun valinta oli megasquirt.
tässä se mitsun kone käy megasquitin ohjaamana
Comment
-
Niin tuo turbohan vaihtui Garett GT3071 -> GT2871:een.
Nyt siihen siis pitäis saada sopivat ruiskut.
Mistä sellaiset matalaohmi Siemens 550 ruutat kannattaa ostaa?
Mitkä on muuten nuo RS2:n ruiskut on malliltaan/ merkiltään ja hinnaltaan?
Hestecin kaverit sanoivat että kannattaa olla juuri nuo matalaohmi Siemens 550 , niin saa säädöt kohdalleen.
Voiko tuolla vakio boksilla paremmin ajella, mikäli nuo ruiskusuuttimet vaihtaa?
Siis silloinko ei menisi laihalle, vai meneekö vielä enemmän metsään?
Comment
-
Voiko tuolla vakio boksilla paremmin ajella, mikäli nuo ruiskusuuttimet vaihtaa?
Siis silloinko ei menisi laihalle, vai meneekö vielä enemmän metsään?
En suostu ikinä uskomaan että Motronic olisi Hesteccia huonompi, mikäli ohjelmoidaan just tolle valmiille setupille. Mut jos muuttaa jotain konepuolella uudestaan,niin Motronicin joutuu taas ohjelmoimaan uudestaan.
Edit:Motronic Karalan ohjelmoimana tai vaikka Turbo Center Tukholmassa.
Comment
-
H.L
-
Harri
No niimpä taitavat olla.
VPV:n sivuilta lainattu:
TEKNISET TIEDOT
Virtaus
2.5 bar n. 550ml/min
6 bar n. 860ml/min
12.5W resistanssi
4-reikäinen
Suihkun muoto: 30o kartio
Avautumisaika: 1.14ms 14V jännitteellä
Sulkeutumisaika: 0.85ms 6 bar paineella
Standardi 75mm suuttimen kokoinen
Comment
-
Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm
Näyttää olevan tuolla VPV:n sivuilla myös 16ohm suuttimia,
joten onko DEKA sittenkin "matala ohminen"?
Delphi D17208A, 332 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 16 ohm
Bosch 0 280 156 023, 390 cc/ml @ 3 bar, 60mm, 16 ohm
Delphi 17113738, 525 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm
Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm
RONI: Miksi myyt, onko ollut jotain ongelmia?
Comment
-
-
Erinäisten kauppojen ja vaihtokauppojen johdosta mulla on noita 10kpl. Yksi täysin uusi setti ja yksi setti joka on tuon ~2000km ajettu. Sen takia tuota hieman ajettua settia olen kauppaamassa ja itselle tulee uudet joskus tulevaisuudessa.
Edit: minkäänlaisia ongelmia ei noitten kanssa ole ollut.
Comment
-
-
-
j-peltonen
Joo Hariselta saa.
Semmoinen tieto vielä tähän kun Karalaan olin yhteydessä niin hän ei kuulemma enää 5-sylinterisiä säädä.
Comment
-
j-peltonen
Ei mitään hajua.
Piti oma auto saada säätöihin, mutta sain vastaukseksi että "Viimeaikoina en ole tehnyt näitä 5-sylinteristen säätöjä." Suositteli samalla ohjelmoitavaa ruiskua.
Comment
Comment