2.2 20vt virityksessä käytetyt metodit ovat yleisessä tiedossa ja jokainen tekee aiheesta omanlaisensa toteutuksen. Pari asiaa vaivaa kuitenkin meikäläistä ja olisi mielenkiintoista kuulla muidenkin kokemuksia ja näkemyksiä asiaan liittyen.
Imu ja pakonokkien vaihdosta liikkuu erilaisia ratkaisuja. Vaihtoehtoina on laittaa RS2 ADU pakonokka, 20v 3A pako ja imunokka, virinokat tai yhdistelmä edellisistä. Jos tehotavoitteet on ylhäällä, mikä tuottaa hinta/laatusuhteeltaan parhaan lopputuloksen?
Pakoputkisto tuskin voi turbomoottorille olla liian avara, ainakaan loppupäästä. Aika paljon näkee käytettävän 3" putkea turbolta taakse asti. Alkuperäisessä putkistossa taitaa olla ~2,5" downpipe, 2x2,25" cat ja loppu 2,5". Jos laittaisi 3,5" downpipen, 3" catin ja 3" loppuputken, jää vaivaamaan se, että 3" catissa on pienempi virtauspinta-ala kuin 2x2,25" alkuperäistoteutuksessa. Taas 3,5"-4" racekatit maksavat jo hunajaa ja putken kanssa alkaa tulla mahdutus ongelmia..
AAN koneissa imusarja on käsittääkseni toisinpäin 3B verrattuna. Imuilman lyhempää kulkureittiä ajatellen voisi kuvitella sen olevan hyvä vaihtoehto vakiolle sarjalle, kuitenkaan tälläisia viritelmiä ei ole tullut vielä vastaan. Käyköhän AAN imusarja 3B heittämällä, vai olenko ihan hakoteillä?
Vahvemmat kiertokanget tulevat ajankohtaisiksi yli 350 hp kohdilla, mutta mistäpäin niitä kannattaa käydä kyselemään? Tekeekö kukaan valmista sarjaa vai pitääkö kanget hommata tilaustyönä?
Imu ja pakonokkien vaihdosta liikkuu erilaisia ratkaisuja. Vaihtoehtoina on laittaa RS2 ADU pakonokka, 20v 3A pako ja imunokka, virinokat tai yhdistelmä edellisistä. Jos tehotavoitteet on ylhäällä, mikä tuottaa hinta/laatusuhteeltaan parhaan lopputuloksen?
Pakoputkisto tuskin voi turbomoottorille olla liian avara, ainakaan loppupäästä. Aika paljon näkee käytettävän 3" putkea turbolta taakse asti. Alkuperäisessä putkistossa taitaa olla ~2,5" downpipe, 2x2,25" cat ja loppu 2,5". Jos laittaisi 3,5" downpipen, 3" catin ja 3" loppuputken, jää vaivaamaan se, että 3" catissa on pienempi virtauspinta-ala kuin 2x2,25" alkuperäistoteutuksessa. Taas 3,5"-4" racekatit maksavat jo hunajaa ja putken kanssa alkaa tulla mahdutus ongelmia..
AAN koneissa imusarja on käsittääkseni toisinpäin 3B verrattuna. Imuilman lyhempää kulkureittiä ajatellen voisi kuvitella sen olevan hyvä vaihtoehto vakiolle sarjalle, kuitenkaan tälläisia viritelmiä ei ole tullut vielä vastaan. Käyköhän AAN imusarja 3B heittämällä, vai olenko ihan hakoteillä?
Vahvemmat kiertokanget tulevat ajankohtaisiksi yli 350 hp kohdilla, mutta mistäpäin niitä kannattaa käydä kyselemään? Tekeekö kukaan valmista sarjaa vai pitääkö kanget hommata tilaustyönä?
Comment