On käynyt mielessä koneen peruspaineiden maltillinen nosto. Käsittääkseni se onnistuu hukkaportin jousta kiristämällä tai vaihtamalla jousi jäykempään. Mutta mitenkäs Motronic suhtautuu tuollaiseen operaatioon. Normaalit peruspaineethan pyörii siinä 0,5-0,6bar kantturoilla ahtopainemittarin mukaan. Nyt jos paineita nostetaan vaikka ~0,2bar, niin ymmärtääkö aivoloota peruspaineiden kasvaneen vai ajaako se konetta edelleen vakiopaineiden mukaisilla kartoilla? Eli onko turvallista nostaa peruspaineita muuttamatta karttoja/softaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Peruspaineiden nosto?
Collapse
X
-
jos ei ole erillistä ahtopainemittaria niin kannattaa jättää suosiolla nostamatta niitä paineita. hyvä mittari kiinni ensin niin näkee varmemmin paljonko ne nousee.
Comment
-
esim....
http://www.yritysopas.com/yritykset....9&tuloksesta=1
Ongelmana se, että kannattaa ostaa monta suunnilleen hyvää ja kokeilla myös
vaihtoehto, jolla miedon lisäjousen avulla jäykistetään nykyistä jousisysteemiä. Repullisesta jousia löytyy se sopiva kokeilemalla (paljon).
Ultimate jäykkä jousi on sitten venttiilijousi.
"Paras" tulos saavutetaan uudemmalla paremmalla portinohjausalgoritmilla, jota valitettavasti ei saa portattua antiikkiseen motronic purkkiin. APEXI lienee paras jälkiasennus porttiohjaimien alueella, mutta silloin hävisi motronicin ahdon laskemisen turvapiirre. Tästä on kirjoitettu monia kertoja foorumilla.....
Jäykemmällä jousella saavutetaan ahdon nopeampi nousu alueella 0bar - 1 bar+
Tehdas hannasi löysällä jousella, että kytkin, loota, yms. ja nivelet elävät kauemmin...
Comment
-
siinä on sinetti päällä. sen pitäis jotenkin lähteä poiskin. omassa sitä ei ollut, joten en tiedä miten se irtoaa helpoiten.
Comment
-
-
Kiristyksen määrässä puhutaan muutamista milleistä; ei siis 10 mm kireämmälle.
Jos Motronic softassa yliahdon rajaksi laitetaan FF FF FF FF FF FF eli hexateknisesti maksimi (race asetukset) , niin softa ei ala rykimään ollenkaan vaikka olisi hukkaportin pultti aivan pohjassa. Kone kyllä alkaa mekaanisesti rykimään ja laulamaan pahimmassa tapauksessa kuk-kuu-kuk-kuu.... eli sitä tulee käkikello (lue tähystysreikä lohkossa tai männässä (-nissä) ja tai kiertokangen (vanhat) laakerit pettää/pyörähtää.
Comment
-
max 3.5bar boost controller
Päivitystä ulkoisten säätöboksien alueelle. Säätövara ---> max 3.5bar.
Gizzmo MS-IBC
http://gizzmousa.com/file-copies/Dsport-MS-IBC.pdf
- 6 ohjelmaa
- 40Mhz RISC-prosessori
- manual
http://tunertools.com/prodimages/Giz...nstruction.pdf
- hieman vanhaa tekniikkaa iän puolesta, mutta edelleen myynnissä
Painekäyrän vakaus:
http://honda-tech.com/zerothread?id=...ostid=35285058
Tehokäyrän seilaus
http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=330047
S2 Gizzmo Cat huumorilla höystettynä ja paukkuvalla käyntiäänellä:
http://www.garaget.org/video/3v83e3yy4v43
Loppuun lyhyt artikkeli ahtopainesäädön algoritmeista:
- talleta kovalevylle ennenkuin häviää netistä !
http://delphi.com/pdf/techpapers/2008-01-1013.pdf
ahtopainesäädön teoria
algoritmi
boost control
Comment
Comment