Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Meiltä saa siihen apua kun pakopesä koneistetaan suurimmalle K04 sarjan 45mm akselille ja siihen kokonaan uusi keskiosa johon vielä 44,5 ns. 06 kompressori.
Noita on varastossa ja osat tehnyt BorgWarner.
Hintakaan ei ole likikään mitä noilla ulkomaankauppiailla.
Vastaavan kokoisella Mazda 6:n ahtimella on ko. autosta saatu vähän yli 320hv
Palaan hieman aikasempiin kommentteihin.
Itse vaihdoin viime keväänä ässäläiseeni orkkis k04 turbon, 3" dp:n ja 200cell katin.
Homma onnistuu melko helposti ilman suurempia purkutöitä, jokseenkin hieman ahdastahan siellä konehuoneen puolella on. Kahden miehen voimin tuli homma tehtyä vajaassa viikonlopussa kun ei koko ajan oltu hommissa.
Dp:n vaihdosta sen verran, että jos vaihdat tilalle 3" dp:n ja orkkiksella et mitään tee niin pistä kylmänviileesti orkkis dp puukkosahalla poikki, helpottaa huomattavasti ja sen jälkeen kääntelemään uutta paikalleen :)
APX vakiosuutin on o-o 48mm muistaakseni. EV14 sarjalaiset kun ostaa niin pääsee säätäjä helpommalla. Säätäjää tietysti kannattaa/pitää konsultoida ennen ostoa.
Tässä parin viikon päästä olisi tarkoitus yhteen APX:sään vaihtaa orkkis hilkkeiden tilalle: vinguteltu orkkis sarja, FIN-Turbon K04 hybridi, forgen imuputki ja vähän ääntä tuomaan RAY/BSRn cat-back. Suutimiksi vahvasti veikaten EV14 550cc. Näillä olisi tarkoitus päästä sinne +300hp ja ~400Nm bensalla.
Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 16.3.2014, 16:57.
Perustelu: Lisätty välimerkki
Orkkis valusarja on ihan kaameeta kuraa virtauksien kannalta, kanavat on täysin erikokoiset kollektorilla ja muutenkin ihan kauhea. Asian ymmärtää kun ottaa sarjan käteen. Kokeeksi kävin vingulla läpi kollektorin ja tein siitä omasta mielestä ainakin fiksumman.
Tuo päivitys nyt ei tullut kauhean kalliiksi kun suurin osa osista löytyi tallin hyllyiltä. Kallein osahan tuossa on ahdin, uusi maksaa jo kohtalaisesti ja sen muokkaus vielä lisää. Tuo minun ahdin on käytetty eli perfectoa ei siitä tullut pakopesän kannalta mutta eiköhän se toimi.
Kyllähän alempi näyttää paremmalta,hyvännäköistä työnjälkeä.Ei ylempikään varmaan huono ole.On kyllä katalysaattorit pieniä,mutta ei ilmeisesti ongelmia katsastuksessa!
Tietääkö kukaan, että mikä lambda menee tuohon 165kw APX koneiseen audiin js midtä sen sais. Tuohon löytyy haulla aika monta erilaista lambdaa. Toinen juttu on, että mitä isompia suuttimia näihin APX koneisiin kandee laittaa jos teho tavoite korkeintaan 310-330hv?
Joo jotenkin tuo tekstin "S3 8L" hämäsi, kun muistin, että se olisi juuri tuon TT mk1 kanssa sukua. No kerkesin tuon jo vahingossa tilata ja maksaa, että jos joku tarvitsee uudempaan TT:hen tuota, niin tästä saa.
Ihmeen paljon on kyllä TT mk1 vastaavan näkönen tuo.
Kyselin tuossa aikaisemmin sopivista hieman isommista suuttimista tuohon apx koneeseen. Mahtaako kukaan tietää että mitkä siihen kävis heittämällä ilman mitään modeja.
Comment