Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtovuotoko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtovuotoko?

    Tulipahan tehtyä tuossa toi ahtovuoto testi, kun löysin noi ohjeet sen tekemiseen.

    Nyt tuli mieleen pari kysymystä.

    1. Saisiko mistää kuulua mitään suhinaa/pihinää, kun pitää esim 1bar paineita yllä renkaantäyttöpistoolin avulla?

    -Itsellä puski öljykorkista pihalle paineta sekä jostain muualta.
    -Jep taitaa olla tehot harakoilla, kun olen pitänyt jotenkin laiskana autoa.

    2. Tarvitseeko mitään putkia tukkia, esim huohotin putket jne?


    En löytänyt sitä alkuperäistä niksinurkka juttua, mutta muistaakseni ei siittä olisi ollut apua.
    Eilen sen löysin. =)

  • #2
    Selvitä mistä tuo "jostain muualta" on.

    1bar on aika paljon, jos huohottimetkin paineistettuna. Itse en uskalla laittaa noin paljon. Pitäisi olla suoraan turboon laitettava paineistin. Tietysti edellyttää vähän purkutöitä...

    Comment


    • #3
      Toi yksi bar ei nyt ihan tarkoittanut sitä mitä lukee. Noh ei siittä enempää.

      Toi korkki alkaa tosi nopeesti pihisemään, kun mittarin viisari vähänkin heilahtaa niin suhina alkaa molemmista paikoista.

      Huomenna voisi katsoa mikä toi toinen paikka on, siittä lisäsyylärin takaa se voisi kuulua.

      Mutta toiko on "normaalia" ton korkin vuotaminen?

      Comment


      • #4
        Ei sen ihan tosi pienestä pidä vuotaa, koska se on samalla imuvuoto. Tiiviste korkkiin maksaa senttejä.

        Comment


        • #5
          mulla kans vuotaa tuo öljykorkki kun laittaa noin kilon suoraan turbon liitokseen painetta.. Ja sitten vuotaa hukkaportista tai sieltä se ainakin kuuluu, mutta kalvo ehjä..

          Comment


          • #6
            Hukkaportista voi mennä akselia pitkin pakoputkeen jonkin verran, ei toimenpiteitä.

            Comment


            • #7
              Semmoinen kohina siitä vain kuuluu ja loppuu kun litistää portille menevää letkua.. Ei mikään iso vuoto ole..

              Comment


              • #8
                Painoin tuota korkkia samalla kun oli paineita sisällä niin ettei siittä vuotanut, sitten heilutin sitä putkea koneen vieressä, ainoata oikeestaa mitä voi heiluttaa.
                Pihinä koveni ja vaimeni, joten siellä on jotain mömmöä varmasti.

                Mitenkäs tuon hukkaportin saisi normaali säätöihin, kun entinen omistaja oli kuulemma kiristänyt, mutta sitten löysännyt.

                Jos vaikea homma niin selittäkää, että tämmöinen turboista kokematonkin ymmärtää.

                Kiitos vastauksista.

                Comment


                • #9
                  Taitaa olla vakiona se portin ruuvi aika lailla tasalla sen syvennyksen kanssa?

                  Comment


                    #10
                    topiceista opittua, testattu ja takuulla toimii eli letkut kiinni, kone käymään, pikkusen kierroksia, saippuavettä pulloon ja suihis...jos vuotoja-> kuplaa

                    Comment


                      #11
                      Omassani oli ostaessa portin ruuvilla nostettu ahdot 1,2 barista 1,5-1,6bariin.
                      Nykyisin syvennyksen kanssa tasalla.
                      Itselläni 12 kierrosta ruuvia piti ylös päin ruuvata että sen tasalle sain.
                      Auto on lastutettu.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä tuli kivaa lisää, kun kiersin eka kierroksen auki samalle kohtaa tuon syvennyksen kanssa ja sen jälkeen kiristin kolme kierrosta.
                        Mitähän mahtaa ahdot olla, jos kerran ion82:sellakin oli 12 kierrosta ja 1.5-1.6bar?

                        Comment


                        • #13
                          eikö ajotietokone tai VAG-COM näytä ahtoja?

                          ja kertokaa joku onko tuo hukkaportin säätäminen mitenkään fiksua? varsinkin jos ei tiedä asiasta paljoa? tehot aina kiinnostaa mutta ei tahdo konetta hajottaa ;)

                          osaako ajotietokone syöttää ite lisää ainetta jos on lisää ahtojakin tai jotain..?

                          tyhmä kyselee tyhmiä ku ei tiedä.. miettiny jos tilais MTM lastun saksasta tai veis jollekkin suomalaiselle pajalle lastutettavaksi.. vääntöjä tahtoo lisää alakierroksille ainakin..

                          Comment


                          • #14
                            Eipä näytä ajotietokone, ainakaan s2:ssa.
                            Vag-comilla voisi näkyä, muttei ole kannettavaa.

                            Osaa ruiskoboxi annostella lisää bensaa, kun ilmamääräkin kasvaa.
                            Tätä vartenhan on ilmamassamittari.

                            Eihän toi hukkaportin säätäminen mitenkään fiksua ole, mutta mikäli liian löysällä niin silloin voi jotain hyötyä ollakkin.
                            Yleensä sitä vaan nälkä kasvaa syödessä ja sitä tulee ruuvattua liikaa, tosin ei henk.koht kokemusta asiasta =)

                            Järkevintä on hankkia tunnettu teholastu, mikäli pikkupiristystä kaipailee.

                            Comment


                            • #15
                              Ei näytä ajotietokone eikä näytä kyllä diagnostiikkakaan.

                              Comment


                              • #16
                                eli ruuvin pitäs vakiona olla n. tasassa.. onko mitään logiikkaa olemassa jos sitä kääntää kierroksen kireämmälle niin saako mitenkä paljon ahtoja lisää? :)

                                voishan sitä kokeilla jos sais vaikka 0.1bar lisää ahtoa niin olisin tyytyväinen näin aluks.. sitten lastua joskus kiinni..

                                ahtaa nyt 0.9-1.0 bar välillä yleensä maksimit.. joskus saanut 1.1bar irti..

                                Comment


                                • #17
                                  eikös tuo 1.1bar ole ihan normaali vakiossa overboostilla eli kun runttaa nopeasti kaasun pohjaan niin hetkellisesti nostaa ahtoja yli normaalin

                                  Comment


                                  • #18
                                    Taitaa olla vakiona se portin ruuvi aika lailla tasalla sen syvennyksen kanssa?
                                    Olikohan vakiossa noin 10mm pultin pinnasta portin kannen pintaan (hämärä muistikuva)
                                    - vanhemmiten jouset kuoleentuvat hieman
                                    - kireämpi antaa vääntöä (hieman) aikaisemmin / herää nopeammin
                                    - (vakio)lastulla määriteltynä max sallittu ahto, jonkä ylityksen huomaa katkomisena/huonona menona
                                    - kärjistäen voisi sanoa, että pultti pohjassa kaasut virtaa vain turbon kautta eikä portin kautta
                                    (saa turbon ylikierroksille ja paikat kulumaan + kova vastapaine koneessa ylemmillä kierroksilla --> kuormittaa pakopuolta termisesti enemmän)
                                    - boost viri kuormittaa pakopuolta termisesti aina enemmän
                                    - ylikireällä portilla saa koneen rippaamaan (lue nakuttamaan), jos kireät ennakot

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos oikein muistan niin hukkaportin ruuvin yksi kierros vastaa n.0,025-0.033baria.
                                      Joskus tuli varsin kokeiltua ja mittailtua.

                                      itsellänikin nykyään normaali tasossa (lastulla ahdot tuon 1,2baria)

                                      Comment


                                      • #20
                                        jos nyt sitten samaan aiheeseen, niin oman mc1:seni kun koepaineistin, niin suhinaa kuuluu jostain imusarja/kansi väliltä, tarkemmin en ole päässyt sitä tiedostamaan, että mistä sieltä. Imusarjan tiivisteen olen vaihdattanut nyrkkipajalla, ja sen ei pitäisi nyt vuotaa. Mitä muita vaihtoehtoja vielä on? Samalla suuttimien ja kannen väliin tulevat tiivisteet on vaihdettu. Ponnistin 0.6bar paineella (tai ahtopainemittarissa oli silloin 0.6), jolloin kuului kyllä selvä suhina. Eikä ahtopaineetkaan nouse kuin max 0.6

                                        Veikkauksia?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nostampa samalla, kun lisää oireita kerron.

                                          Oli tuossa päästöjen kanssa veivaamista muutoskatsastusta varten, niin samalla huomattiin, että happiarvo on kyllä varsin hyvä, eli imupuolen vuotoa(?) ei ole, vaan vuoto ilmaantuun ylipaineen puolella. Mistäpä tämmösestä vois lähteä vikaa etsimään?

                                          Edit: Ainakin pari vuotokohtaa löytynyt, toinen yksi alipaineletku, toinen löytyi imusarjasta, on haljennut hieman.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Teinpä tuossa eilen kanssa ahtovuoto testin ja kun runttaan 0.5bar järjestelmään paineilmapillillä niin turbon kohdilta kuuluu semmoinen kohina ja paineet laskee suht nopsaan.

                                            Eli päästääkö sieltä hukkis tjmv. paineita pakoputkeen vai onko siellä mahdollisesti jonkinsortin vuoto. Vai pitääkö järjestelmä olla ns. melkein täysin tiivis ettei kohinoita / suhinoita saisi kuulua mistään?

                                            Ja bypassin ja miseliinin liitoksesta nousi saippuakuplia kun sinne suihkutti saippuavettä, mutta ei sitten pirullakaan saanut sitä kohtaa tiiviiksi... Onko mitään mömmöä mitä sinne vois koittaa laittaa väliin tiivistämään mikä kestäisi kuumuutta yms?

                                            Comment

                                            Working...
                                            X