Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

By-passin paikan muuttaminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• By-passin paikan muuttaminen

Onko kukaan koittanu onko mitään hyötyä laittaa bypassin paine puoli ottamaan ilmansa ihan kaasuläpän edstä ? Kovasti tuolla TTforum uk suosivat tuota, perustelvat näin:
    Cooler eventual intake temps
    Faster DV response
    Less turbo spool down on shifts and off throttle
    No heat related problems with the DV
    Onkohan noin?

Kokemuksen pohjalta voin sanoa että hyöty mitätön. Ainut ero mikä tuossa oikeasti tulee on by-bassin lämpökuorman pieneneminen -> hieman pidempi ikä. Muut väitteet ovat niin mitättömiä vaikutuksiltaan että ei kannata huomioida.

Comment

Minä olen rakentanut A4 1.8T koneeseen bypassin kaasuläppäkotelon läheisyyteen. perustelin tätä rakentamista itselleni sillä että paine ei seikkailis ahtoputkessa edestakasi, ja merkitys korostuu suuremmilla ahtopaineilla. Muilla hyödyillä ei ollut minun tapauksessa mitään väliä. Ei muutakun rakentamaan, kokeilemaan, ja vertailemaan. Sillä sen selvittää.

Comment

Ja jos omistaa tämmöisen hienon aftermarketti bypassin niin onhan helpompi irroittaa siitä kaasuläppäkotelon vierestä, kun että joutuu takavaloja myöten purkaa autoa että saa sen siitä koneen edestä ahdingosta pois. Eli pelkkää plussaa :)

Comment

Sen pässin/dumpin paras paikkahan on juurikin mahdollisimman lähellä kaasuläppää. Kun pässi/dumppi aukeaa, niin virtaus säilyy kokoajan kaasuläpälle päin. Kun läppä taas avataan, niin ilma on tulossa heti imusarjaan päin eikä putkistoon synny ns. seisovia aaltoja.

Comment

Paras ja paras. Arvaan ettei tehtaalainen paikkakaan ihan hatusta ole heitetty.

Comment

Tehtaan paikka on se mihin se on saatu kustannustehokkaasti ja toimintavarmasti laitettua.

Comment

Working...
              X