Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rs4 ahtojen pyynti/saanti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rs4 ahtojen pyynti/saanti

    Mikäköhän on vakio RiSan ahtojen pyynti / saanti?
    Logittelin kotimatkalla arvoja, niin n.3500 kierroksilla pyynti oli 1,7bar ja
    saanti oli jotakuinki samaa luokkaa..Yliahtaako??
    Auto tullut just kytkinrempasta eli kone on ollut irti, niin olisikohan tässä
    käynyt silleen, et siel on jotain löysällä/irti..

  • #2
    Jos se sitä pyytää, nii ei yliahda eli ohjelman mukainen.
    Se että onko tuo sopiva paine K04:lle, niin se on eriasia.

    Comment


    • #3
      Eikö vakio RS4 ahdot ole luokkaa 1.1 bar? Oisko mahdollista, että unohtunut tuosta 1.7 barista miinustaa meren pinnan 1 bar, eli ois 0,7 baria ylipainetta? Varsinkin jos vcds:llä logattu, kun se ei käsittääkseni näytä kuin 1.55 barin ahdot. Korjatkaa, jos höpöjä juttelen.

      Comment


      • #4
        On vakiona 1.1 bar. Tuo 1.7 baria on kyllä kummajainen, kun tosiaan yli 1.55 barin ei pysty logittamaan. Tarvis lisää tietoa...

        Mutta sinänsä ei ole ongelmaa jos pyynti ja saanti kohtaa. Lastullahan tuossa voi sen verran olla ahtoja.

        Comment


        • #5
          Jos on katottu VCDS:llä, niin Jannen kommetti lienee todenmukaisin. Eli ei tossa edes pyydetä vielä täyttä ahtoa.

          Comment


            #6
            Meneekö kuin perkele? Jos ei niin ks Jannen selitys : )

            Comment


            • #7
              Ei oikein alussa tunnu reagoivan hirveän hanakkaasti.Ihan kuin alavääntö olis vähä kateissa.Vikakoodeja ei tule ja N75 vähä aikaa sit vaihdettu. Nää on logitettu iha vaan VAG-Com:lla. Viikonloppuna pitää tarkemmin alkaa tutkii, ku on enemmän aikaa. Vai onko sitä vaan tottunut täs kahden vuoden aikana RiSan vauhtiin...

              Sorry, en ole tiennytkään et pitää miinustaa ahtolukemasta jotain.Aina oppii jotain uutta, ainakin Audin kanssa..
              Viimeksi muokannut okkim; 28.8.2013, 21:26. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

              Comment


              • #8
                Näkyykö se pyynti siinä logissa 1700 mbar vai 2700 mbar? Jos ensimmäinen, pyynti 0,7 bar, jos jälkimmäinen pyynti 1,7 bar.

                Pitää se normi ilmakehän paine meren pinnan tasossa (1000 mbar) miinustaa, niin saa ahdot. :)

                Comment


                • #9
                  VCDS näyttää ahtopaineen absoluuttisena, mutta mehän puhutaan siitä normaalisti mitä se on normaali-ilmanpaineen yli.

                  Comment


                  • #10
                    Pyynti tosiaan näkyi 1700mbar.Nyt pitää oikein uudestaan logittaa ja
                    katsoa tarkempaa.Täähän viel kääntyy kohta päälaelleen, et ei ahdakkaan
                    tarpeeksi.

                    Comment


                    • #11
                      Vedä punarajalle asti tällä kertaa lämä tiskissä. :)

                      Comment


                      • #12
                        Miksei suoraan rajoittimelle?

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä jos paikat on kunnossa niin ihan turhaan tuota rajoittajalle asti vetää. Esim. kolmosella vain länttäät lämän tiskiin ~3trpm tienoilla niin pyynnöt pitäis nousta melkein heti sinne maximiin ja ei siinä kauaa nokka tuhise kun pyynti on jo saavutettu (ainakin noilla vakio pyynneillä max. 1.55bar). Pysyy vauhdit vielä maltillisena =)

                          Comment


                          • #14
                            Tässä seurantaan vakion ahtopyynti.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Eilen sen verran logittelin, et vaik miten koitti vinguttaa niin pyynti ei noussut
                              yli 0,97 bar:n ja saanti oli n.0,85bar. Eli sellainen terävä repäisy puuttuu
                              autosta kokonaan 3000 RPM:n kohdalla.Noi lukemat tuli about 5500 RPM tienoilla.
                              Yksikseen on aika hankalaa seurata tietä ja lukemia, ku vauhtii alkaa piisaa.Viikonloppuna uudestaan.Emäntä kuskiks :)

                              Comment


                              • #16
                                Logittaminenhan on siitä kiva juttu että se tieto jää logiin. Eli sitä ei tarvii seurata reaaliajassa ;)

                                Eli laita se tallentamaan tiedostoon, ja sitten vaan vetoja. Kotona sitten voi katsella mitä se ahtoi.

                                Comment


                                • #17
                                  Aika jännä tapaus. Tuo ei edes pyydä maksimia. Normaalistihan pyyntö on se max. mutta sitä ei saavuteta jostain syystä (vuoto, turbot sökö yms.). Tuosta kyllä pitäisi tulla vikailmoitus, että pyyntöä ei saavuteta? Logita se N75:n duty cycle myös eli ohjaako se siellä mitään (tosin jos tuo ei toimisi niin siitäkin tulisi ilmo logeihin).

                                  En nyt muista paljonko tuo antoi nostaa ahtopainetta jos N75 on kokonaan pois pelistä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joku 0.5 baria se taitaa tuossakin olla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                      Kyllä jos paikat on kunnossa niin ihan turhaan tuota rajoittajalle asti vetää.
                                      Pointtina oli, että vetää koko alueen läpi ja jos kone on kunnossa, niin mikä estää rajoitimelle ajon?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mistä toi pyynnin vähyys vois johtua? En tiedä vaikuttaako asiaan, mutta
                                        ku pintakaasulla ajaa esim. 50km/h alkaa joku rele naksuttaa.Epäilen et
                                        bensarele, mut pitää viel varmistaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mistä se ääni kuuluu? Tuskin se bensarele on, muuten se voisi tuntua ajossakin.

                                          Jos ei ole vikakoodeja, eli ei ole vikatilassa (ja silloin se ahtaisi vähemmän), niin sitten on kyllä vaikeampi sanoa. Jos softa pyytää sen mitä haluaa, niin... ööö.. vika on softassa? Paitsi jos ennen ei ole tehnyt niin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ääni tulee sielt bensareleen luota.Perstuntumalla sanottuna auto oli pirteämpi
                                            ennen varsinki 3000rpm kohdilla.
                                            Vikakoodeja ei ole tullut ja normaaliajossa toimii. Ainoa et se RiSan räväkkyys
                                            puuttuu.
                                            Pitäiskö tohon ajaa uusi softa sisään vai mikä auttaisi??

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kun minulla oli MAF viallinen (ei ollut vikakooeja) niin oireet olivat juuri puutuminen. Uuden MAF:n vaihto muutti luonteen takaisin oikeanlaiseksi.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X