Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

POP UP VALVE

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    löytisikö keltään varastosta kuvaa omasta autosta missä näkyisi tuo bypass selkeästi. samalla kuvaa mistä olette haaroittanut ahtopainemittarille letkun.

    Comment


      #32
      Keskustelin aiheesta Oppaan kanssa ja hänen mielestään aivan turha kapistus joka ei tuo mitään muuta kuin äänen. Asennuksesta tulee enemmän haittaa kuin hyötyä joten kuuntelin asiantuntijaa ja päätin olla asentamatta mitään äänien vuoksi.

      Itse vien auton Petrille perjantaina, jää sinne siksi aikaa että saadaan viimein kiinni 3 barin MAP ja uusi MTM ohjelmisto sekä uusi iskari/jousisarja.

      Ottaa pikkasen päähän kun ei pysty itse ajaa autoa seuraavaan 5 viikkoon kun meni lätkämatsissa jalka paskaksi ja nyt on kipsi kytkinjalassa..... antaa vaimon vedellä mun puolesta ;-)

      Comment


        #33
        Paljonko tuli yhteis hintaa? Tuliko se 265hv? Olen kans pistämässä juuri saman satsin uusiksi omaani. Kunhan Petri ehtii. Pakkaa olla vain täältä Etelä-Pohjanmaalta pitkä matka Hyvinkäälle. 350km. Ja kun Petri ei tee töitä viikonloppuna.

        Comment


        • #34
          Jani, oletko keskustellut LMS:n poikien kanssa aiheesta? Hehän tuota MTM:ää ensisijaisesti Suomessa edustavat ja tekevät yleensä töitä myös viikonloppuisin.

          Petri on ymmärtääkseni vain LMS:n alainen myyjä.

          P.S. Pikkujuttu mutta tökkii silmääni kun kirjoitat kaikki pienellä ml. erisnimet ja lauseiden ekat sanat.

          Comment


          • #35
            Teppo LMS:llä EI tehdä tätä nykyä töitä siviiliautoihin viikonloppuisin

            Comment


            • #36
              Audibat, tuli ihan mieleen ensimmäinen koeajoni ässällä. Olin hajottanut nilkkani thainyrkkeilyreeneissä. Kävin kattomassa autoa silloisella omistajalla ja hän vei koeajelulle. Valittelin vähän jalkaani, mutta ajattelin,että kyllähän sitä nyt pystyy ajamaan. Tuli ässän jäykkä kytkin hieman yllätyksenä. Onneksi ei hirveesti tarvinnut vaihdella. Ja tosimieshän tekee vaihdot ilman kytkintä :D

              Comment


                #37
                Hinnasta en tiedä koska ko. toimenpide kuului auton ex omistajan antamaan pakettiin ns. kaveriperiaatteella. Itse asiassa täytyy kehua myyjää (tuttu kaveri), lupasi hoitaa kaiken kuntoon ennen kuin "kehtaa" myydä auton ja onpa autossa se aikaisemmin mainittu 6 kk. takuukin mekaanisten osien osalta mukana, joten katson tehneeni hyvän hankintapäätöksen muutamista aikatauluviivytyksistä huolimatta (ei johdu myyjästä).

                Käsitykseni mukaan MTM:n chippi, 3 barin MAP, asennus ja säädöt maksavat 1200 euroa. Varma en asiasta ole!

                Ja ostohetkellä myyjä lupasi vielä vaihtaa uuden tuulilasin, tehdä meikkaukset heti kun haluan ja mukaan tuli 17" kesäpyörät sekä 15" talvinakit 2 viikkoa ajetuilla hyvillä nastoilla. Autosta on vaihdettu takajarrumännät, kaikki levyt ja palat sekä vetarin kumi, nokkapyörät stefa jne. ja vuodenvaihteessa kun Opas saa etupään jarruja sisään niin menee uusiksi paskat Ufot. Sitten rupeis olee niinku kunnossa.

                Opas itse puhui chipistä 265+ tehoilla, mutta totesi vaan vaatimattomasti, että yleensä on kivempi kun lupaan jotain faktaa mutta tulos onkin 270+ joten katsotaan sitten....

                Comment


                  #38
                  Sen verran noista tehoista, että kun siirryin Golf V6 4-motionista nykyiseen autoon Audin A6:n V6 kautta niin olipahan eroa. Siis eihän Golfin V6:sta voi verrata käytökseltään turbopeliin mutta silti.

                  Tämän parin kuukauden hissukseen ajelun ja MTM:n chipin odottelun jäljiltä on sellainen fiilis ettei toi S4:kaan enää kulje minnekään joten kauhistuttavaa kyllä, vanha viritysvalssi jäi soimaan päähän ja seuraava askel onkin sitten toisen "siviiliauton" hommaaminen perheeseen (tarkoittaa että vaimo myy 10 K kauppakassin ja alkaa ajaa 2 K kauppakassilla heh heh) jonka jälkeen S4:n pistetään harrasteauto modeen ja aletaan hakemaan hieman lisää potkua persuksen alle.

                  Oikeestaan se oliskin teille seuraava kymysys. Miikkaahan tän on jo mm. tehnyt, mutta onko seuraava "järkevä" askel siirtyä suoraan isompaan turboon ja mitä sitten? Pakosarja, putkisto, KATit uusiksi ja jotain Hesteciä peliin??

                  Tavoitteena kuitenkin se 350+ tehoalue. Ja edelleenkään en lähde sitä tekee ilman moottorin täydellistä kuntotarkastusta ja kriittisten osien huoltoa/vaihtoa joten kyse ei ole vaan plug n pray ratkaisusta vaan tarkoitus on oikeesti harkiten lähtee kehittää tätä projektina eteenpäin. LMS, Opas ja Dahlbäck ton vois tehdä varmaan ihan jollain Kitillä mutta täytyneen katsastaa vaihtoehtoja!

                  Comment


                  • #39
                    Minä kävin jokunen kuukausi sitten Rollen kanssa viiden minuutin keskustelun kun koeajatin Ässän LMS:llä.

                    Laitettiin S1:n pakosarja, isompi turbo, MTM:n rosteriputki koko matkalta kilpakateilla ja sitten vähän ohjelmointia. Päädyttiin 350 hevoseen. Sitten todettin, että UFOt voi olla vähän köyhät siihen pakettiin, joten laitettiin Brembon nelimäntäiset 330 milliset kehiin. No ne vaati myös vannekoon kasvattamisen 17 tuumaan. Alustakin tuntui vanhassa autossa jo vähän löysältä, joten lisättiin vielä alustapaketti.

                    Summattiin nopeasti ja tuloksena oli muistaakseni jotain 10 kilorahaa plus asennus. Ai että kun olis oikeesti rahaa tuohon, nyt oli pakko jättää haaveilun asteelle. :-)

                    Comment


                      #40
                      En tiedä esitänkö tyhmän kysymyksen, mutta löytyykö urkista jo valmiina tehtaa by-pass venttiili? Ja eikös se paineen palautusletku kytketä ilmamassamittarin ja turbon imupuolen väliin? Pitää katoa jos vaikka tilailis vähä osia ensviikolla.

                      Comment


                        #41
                        Kyllä tuossa Sun Urkin RR moottorissa on tuollainen muovinen by-pass. Suosittelen sen vaihtoa esim. Forgen by-passiin mikä kestää paljon paremmin ja muutenkin toimii.

                        Comment


                          #42
                          Olisiko kellää lähettyvillä digikameraa ja kävis nappaamas kuvan konesalista. Varmaan s2 on aikalailla samassa paikassa kyseinen ventiili. Yritin eilen tutkiskella mut ei kyllä osunu silmään venttiiliä. Pitänee kattoa uuremman kerran.

                          Comment


                            #43
                            Nyt löytyi Urkin alkuperäinen by-pass. Ilmeisesti venttiili on kalvotoiminen. Näytti aika karvalakilta. Siihen tuli jokin sähköliitinki kiinni? mikähän se on? Tuo ilmanputsaritsydeemi on kyllä erikoinen. Mistähän mahtaa ottaa ilmaa.

                            Comment


                              #44
                              Tuohon by passiin ei kaiketi mitään liitintä tule.. Se taitaa olla WG:n solenoidi. Tosin äkkiä katsottuna tuo näyttää että johdot menisi tuohon bypassiin..

                              Comment


                              • #45
                                Orginaalia on tälläinen



                                Forge

                                Comment


                                • #46
                                  Onko tuon alkuperäisen boschin by-passin korvaamisesta forgella jotain ns.käytännön hyötyä, parantuuko kaasuun reagointi tai jotain muuta vastaavaa? vai onko kysymys ainoastaan ns.varmatoimisemmasta vaihtoehdosta?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja JPH
                                    Paljonko tuli yhteis hintaa? Tuliko se 265hv? Olen kans pistämässä juuri saman satsin uusiksi omaani. Kunhan Petri ehtii. Pakkaa olla vain täältä Etelä-Pohjanmaalta pitkä matka Hyvinkäälle. 350km. Ja kun Petri ei tee töitä viikonloppuna.
                                    Otappa yhteyttä sellaiseen firmaan kuin E-P:n Autokorjaamo, sijaitsee Seinäjoen Rengastiellä ja on pikkulintujen mukaan yksi parhaita pajoja turbollisille autoille. Lisäksi mielestäni varsin kohtuullinen hinnaltaan.
                                    Muutekin asiaa tunnetaan hyvin, toinen omistajista ajaa/on ajanut kiihdytysajoja ja harrastaa tehokkaampia jenkkejä joten tietotaitoa pitäisi löytyä. Parikin kaveria on kehunut että TurboVolvot saavat ainakin hyvää hoitoa siellä.

                                    EDIT: jos ääni kaipaa niin tällainen tilaukseen: http://www.sunamiturbo.com/sunamiturbo.html

                                    Comment


                                    • #48
                                      Forgen ja orkkiksen eropa ei ainakaan minun persdynoni havainnut. Korva kyllä oli sitä mieltä että F reagoi herkemmin kuin B.
                                      Ja mikä parasta, ei tarvitse pelätä venttiilin sisuskalujen joutumista ahtimeen...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ja kysymyshän on tuosta CL007P-mallista? käy ilmeisesti suoraan tuohon vanhaan ässäänkin vaikka tuolla sivulla lukee 1,8T ja 2,7T...
                                        http://www.coremotorsport.com/audi

                                        Comment


                                        • #50
                                          Bolt on, BTDT.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jyppe, juuri vastaava odottaa itsellänikin asennusta paikalleen, kunhan haen auton LMS:n hellästä hoidosta. Bolt-on pitäisi olla, kuten Teppo mainitsikin.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuolta sivuilta löytyy myös eri jäykkyisillä jousilla varustettu malli eli kysymys kuuluukin, onko tässä ratkaisu Oppaan mainitsemaan MTM:n chipin kanssa tehtävään ratkaisuun jossa siis chippi + 3 barin MAP ja jäykempi jousi by-pass venttiiliin?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kyllä se jousi yhä tulee hukkaporttiin. Jäykemmällä jousella saadaan suurempi peruspaine aikaiseksi.

                                                Nämä kun tuntuvat menevän sekaisin ja sivuilta puuttuu turbofaq (niitä löytyy muilta sivuilta kyllä), niin pieni kertaus (joka on opintojen äiti) bypassin ja hukkaportin funktiosta

                                                bypass, dumppi ja vastaavat:

                                                Kuten esim. roni tuolla alussa selitti, kun kiihdytyttäessä esim. vaihteita vaihtaessa kaasuläppä sulkeutuu ja turbo yhä pyörii vinhasti ahtaen ilmaa imuputkistoon, syntyy paineaalto joka iskee takaisin turboon. Työntämällä ylimääräiset paineet ulkoilmaan (dumppi) tai kierrättämällä ne MAFin ja turbon väliin (bypass). Tämän venttiilin jousen jäykkyydellä pystyy hieman optimoimaan ahtojen nousua takaisin ylös vaihdettaessa, mutta kysymys on siis ehkä sekunnin sadasosista tai kymmenyksistä eikä tällä ole ohjelman kannalta juurikaan merkitystä. Venttiilin suurin funktio on säästää turboa paineiskuilta. Ronin kokemusten mukaan (jos en ihan väärin muista) jopa ilman moistakin ahdot nousee takaisin hyvin vikkelään.

                                                Hukkaportti:

                                                Hukkaportilla säädetään ahtopainetta ohjaamalla osa pakokaasuista turbon turbiinipuolen ohi. "Mekaanisessa" hukkaportissa jousi pitää hukkaporttia kiinni kunnes ahtopaine avaa venttiilin. Nykyään tällaisia systeemejä ei käytetä, vaan lisäksi ECU säätelee hukkaporttia ahtopaineen mukaan. On myös käsittääkseni olemassa täysin sähköisiä hukkaporttejakin.

                                                Sen lisäksi, että hukkaportti säätää ahtopainetta, sillä on myös korkeilla kierroksilla pienellä turbolla toinenkin merkitys. Kun pakokaasuja virtaa paljon, ne eivät yksinkertaisesti enää mahdu turbosta läpi ja auto hyytyy yksinkertaisesti suureen pakovastukseen. Hukkaportin avautuminen siis antaa pakokaasuille lisää tilaa poistua ja alentaa pakovastusta.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vielä tuohon Janin kysymykseen hukkaportin jäykemmästä jousesta.

                                                  Se ei ole mitenkään välttämätön. Alkuvaiheessa riittää kun kiristää alkuperäistä jousta n. 10-15mm. Tällä saadaa aikaan se että hukkaportti pysyy ahtojen nousuvaiheessa pidempään kiinni (eli ahtojen rajoitus alkaa vasta korkeammilla paineilla).
                                                  Itsellä on lötkössä jäykempi jousi jota on vielä hieman kiristetty. Tällöin portti todellakin pysyy _kiinni_ ahtojen noustessa ja ahdin antaa kaiken heti: Todella mukavasti vääntöä jo pienellä kaasun lisäyksellä. Toisaalta hitaasti kiihdyttäminen on varsin hankalaa mutta vika lienee myös kaasujalassa...

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Hmm.

                                                    Mistähän noita jäykempiä jousia mahtaisi saada ja mihinkä hintaan? Itseäkin voisi moinen kapine joskus kiinnostaa jo ihan kokeilumielessä..

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Minä vielä sellaista kysyisin, että eikö kannattaisi ennemmin hommata sellainen värkki, josta jousen pystyy kiristämään ulkopuolelta,ilman että avaa dumpin? Ei ole oikein jäänny hyvää kuvaa sellaisesta jousellisesta mäntä-versiosta meinaan... Kun tuossa ylempänä olevassa kuvassa näyttäis olevan se säätö hankalasti toteutettu? Vai onko optinen harha?

                                                      [E] Poistin tahattomat rivin vaihdot /JaKa

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kun puhuin jousen kiristämisestä, tarkoitin kylläkin hukkaporttia en by-pass:ia.

                                                        Mitä tulee Forgen mäntäversioon niin mitään ongelmia ei ole asennuksen (1,5 vuotta sitten) jälkeen ollut.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Siis mistäs noita hukkiksen jousia saisi? Niitä itsekin tarkoitin...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Itse tuon joskus LMS:ltä (MTM) ostin. Sittemmin tilasin samasta paikasta pari kappaletta lisää kavereille mutta nämä sitten olivatki liiankin jäykkiä. Eräällä harrastajalla on ko. käytössä muistaakseni ooppelin venttiilin jousi...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              kertokaas nyt mikä on kivaa siinä dummy-venttiilissä eli blow off venassa. Ei se kyllä kummalta kuulosta .

                                                              http://www.boost4you.de/videos/bov.mp3

                                                              - tosin kone käy vain ilmeisesti 4:llä pytyllä....

                                                              tommy

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X