Että saisin lisää tehoa autooni, nykysin se 110kw/150hv paljonko voi saada lisä tehoa näillä normaali/alkuperäis osilla?
Ei mitään satoja heposia vaan esim. 200hv.
Kannattaa kanssa varmistua, että auto on muilta osin kunnossa. Softaus tai lastutus ei nimittäin tuo kulkua yhtään lisää, jos auto on jatkuvasti vikatilassa. Rajoitettu ahtopainehan ei näy vikavalona tai OBD-vikakoodilukulaitteella ainakaan AWT-moottorissa.
Olisi hyvä päästä vertamaan omaa autoa kunnossa olevaan. Aikoinaan kun kävin koeajamassa näitä vanhoja 1.8T koneellisia, niin kaikissa oli jotain häikkää kulkupuolessa. Välillä piti tarkistaa rekisteriotteesta, että auto on oikeasti turbo.
Eikös vikatilassa ahtopaineet ole 0.3bar ja normaalisti 0.5-0.6? Juuri tuon yllä mainitun takia mulla onkin ahtopainemittari mistä voi seurata, että paineet on ainaki tallella, vaikka auto onkin vakio..
Luonnollisesti lastuttaja/ softaaja tarkastaa, että auto on kunnossa, ennen kuin tekee itse ohjelmointia. Jos auto ei ole kunnossa, ei kukaan itseään arvostaja ohjelmoija tee autolle mitään.
Koeajolla näkee mitta-arvoista hyvin onko auto kunnossa vai ei.
Niin kyselin aikasemmin väännöstä, mutta jotenkin se jäi pähkäilyksi mitä tehdä :)
Tuossaon melko tuore turbo ja kaikki pitäs olla ihan ok, laatikosta en nyt sitten tiedä mikä se on.
Mutta toi lastutus, onko audilla olemassa mitään päivitystä, jolla saa tehoja ylemmäs softaamalla?
Toinen asia joka askarruttaa on sähköinen kaasupoljin, elikkä siis tuossa on vaijeri kaasu ja se pitäs muuttaa sähköiseksi kaasupolkimeksi, et sais vakkarin.
Onko se mahdollista ja miten jos on.
Yks kaveri oli ostanut jostain jenkeistä jonkun boksin jolla se sai muuutettua kaasun sähköiseksi.
Mutta toi lastutus, onko audilla olemassa mitään päivitystä, jolla saa tehoja ylemmäs softaamalla?
Lastutus=softaaminen=päivitys. Audilla ei ole mitään virallista tehopäivitystä. Kolmansien osapuolien tuotteiden puoleen pitää kääntyä.
Toinen asia joka askarruttaa on sähköinen kaasupoljin, elikkä siis tuossa on vaijeri kaasu ja se pitäs muuttaa sähköiseksi kaasupolkimeksi, et sais vakkarin.
Onko se mahdollista ja miten jos on.
Yks kaveri oli ostanut jostain jenkeistä jonkun boksin jolla se sai muuutettua kaasun sähköiseksi.
Mikäli haluaa orginaali vakkarin, niin pitää vaihtaa kaasuläppä ja moottorin ohjainlaite, sekä tietty ohjainviiksi plus jonkun verran johtoa. Kaasu toimii ihan vaijerilla kuten ennenkin, mutta kaasuläpän servomoottorissa on huomattavasti pidempi liike kuin pelkkä tyhjäkäynnin säätö. Huomattavasti fiksumpi tapa on laittaa esim Waeco MS400, toimii ihan yhtä hienosti kuin alkuperäinen. http://www.waeco.com/en/products/4374_700.php
Comment