Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ahtaa liikaa(ko)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 Ahtaa liikaa(ko)

    Elikkä tuli vkl sotkeennuttua ässiin ja laitettua tollanen musta pommikone sanojen mukaan.. Oli nettiautossakin ja täällä myytävänä kauvon jos sattuu vaikka om tai ed. omistajat tunnistaan.. Audiclubin tarrat ikkunoissakin..

    No mutta asiaan. Eli Ahdoilla alkaa pätkiin pensansyöttöä ja vikakoodiksi antaa 00544 AhtoP rajojen ulkopuolella, virheellinen signaali.. N75 on uusittu ja toimii ja on mitattu. Paineet nousee höpö höpö mittarilla 1.4 bar ja sen jälkeen lentää hampaat suusta.. ja sitten se alkaa jatkuvasti pätkiin jollain 0.4 ahdoilla. Mistäs kannattais vikaa lähteä etsiin ?



    Puolat oli 1.8T ja lisäksi siinä oli joka ruottalainen virilastu kuulema, nimeä en nyt heti muista.

    Lisäksi antaa vielä sellasen vikakoodin ku Käyntinopeuden signaali puuttuu vika koodi 00513 ?

    Olisiko äkkiseltää ehdotuksia niin aletaan sulkeen mahdollisuuskai pois..

    #2
    Ahtovuoto.

    Jälkimmäinen koodi tulee vitoskoneissa aina, jos moottoria ei ole pyöritetty.

    Comment


    • #3
      Niin unohtu vielä sanoa että vuodot on testattu ilmastointiputkella ja tubelessventtiilillä. Korviin pistäviä ei löytynyt yhtään.

      Ahaa okei siis toinen koodi on ihan "turha"

      Comment


      • #4
        Ahtopaineen ohjaus ei kuulosta oikein toimivalta, menee nähtävästi yliahdoille ja jää sitten turvaohjelmalle. Silloin tulisi ahtaa jousta vasten, eli juurikin about 0,5bar.
        Toinen vaihtoehto on toki ns. "paska softa", mutta taitaa olla harvinaisempaa. Onhan vakioahdin ja softa tuolle tehty?

        Comment


        • #5
          Itsellä oli aikoinaan s2:ssa samat oireet ja syyllistä etsittiin kaikkialta pensatankin ja konehuoneet väliltä kunnes lopulta vika löytyi puolivahingossa MAF:in liittimestä josta oli yksi karva huonolla kosketuksella.

          Comment


          • #6
            Ilmeisesti softa on tehty tuolle vakiolle.. Tai ainakin luulisi

            Täytyypä tarkistaa toi maffi homma pikimmiten, sekin on uuteen vaihdettu. Vissiin ed omistaja etsinyt samaa vikaa kun on antureita vaiheltu tai luulisin niin..

            Comment


            • #7
              Nonii elikkä maffin liitin tsekattu ja ei näkynyt mitään poikkeavaa omiin silmiin. Olisiko lisää ehdotuksia ?

              Tulpat käytin tuossa pois ja oli meinaan aika valkoiset kun oli ajanut noi 200km matkan.. nyt kun nollas vikakoodit ja kävi ajaa muutama sata metriä niin pikimustat.. Tulppina toimii boschin platinum plus FR50DP

              Lisäksi tyhjäkäynti humpaa aika hyvin.. saattaa jopa sammua kun kierroksilta löysää kaasun.

              Olisiko mitään pois sujettavia mahd vielä mielessä kellään ?

              Comment


              • #8
                Mites tuosa tuo hukkaportti, olisiko sitä voitu ronklata jotenki ? Onko mitään vippas konstia miten sen vois tarkistella

                Comment


                • #9
                  Onko hukkiksen keskellä oleva 6-kulma ruuvi kaivettu näkyviin ja ruuvattu pohjaan? Ei vakiossa ole näin ;) Myös jousi voi olla vaihdettu, mutta toteaminen vaikeaa ilman verrokkia.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Audiesel Näytä viesti
                    Tulppina toimii boschin platinum plus FR50DP
                    Olisikohan tulpat kuitenkin F5DP0R:t?
                    http://www.speedlifemotorsport.com/b...park-plug.html

                    Comment


                    • #11
                      Jos ei mulla nyt silmä aivan kieroon kattonu nii kyllä siinä luki toi FR50DP =) Kävin vielä tarkistaan.. Näyttää että tuota hukkista ei ainakaan ole kopeloitu tuosta keskeltä mitenkään..

                      Muita ehdotuksia ? =)

                      Comment


                      • #12
                        Meilläki oli samanlaisia oireita S4:ssa ja nuissa 1.8t:n puolissa on ollu ongelmia..
                        Jos vähänkään kylmänä on polettanu niin yleensä on vähintään yks puola menny. Toimii tyhjäkäynnillä normaalisti, mutta kun ahtaa niin ei jaksakkaan antaa enään kipinää.

                        Comment


                        • #13
                          Okei.. voiko nuita mitenkään testata kylmiltään sitten, vai onko uusien osto suoraan edessä ?

                          Comment


                          • #14
                            Tais mennä ihan kokeilemalla meillä..
                            35-45€ kipale saa nuita niin suoriltaan viis uutta ja ne paikoilleen niin jää tod. näk. 4 ehjää reserviin.

                            Comment


                            • #15
                              Löytykö vika?

                              Comment


                              • #16
                                Terve, ei ole vielä löytynyt vikaa.. Pikkusen jo inspiraatio tippu niin tuossa se on nyt maannu muutaman viikon ilman että siihen olen koskenutkaan,, =/

                                Niin ja en vielä nuita uusia puolia tosiaan kokeillutkaan.. Täytynee ne käydä hakemassa kuiten tässä kuhan jonku inspiraatiopistoksen saapi..

                                Sekö vois tosiaan katkoa sitä polttoaineen syöttöä jos yhdestä kipinä häviää ?
                                Viimeksi muokannut okkim; 1.9.2013, 20:31. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

                                Comment


                                • #17
                                  sullahan taisi tulla mukana erinäinen kasa osia, mm. sarja puolia joista sanoin että yksi on viallinen... ja itse kun ihmettelin satunnaista pätkimistä paineilla ajaessa huomasin ainakin että imusarjan kiristämisellä oli positiivinen vaikutus toimintaan vaikka painetestissä ei sieltä suhinaa kuulunutkaan, josta muistaakseni sanoinkin. Antureita vaihdon ns. "ennakoivana huoltona" koska antureiden iästä ja kunnosta ei ollut hajua silloin kun auton ostin, samalla vaihdoin myöskin hukkaportin kalvon kun oli riekaleeksi mennyt. Tutki myöskin huohotuspuoli (siitäkin taisin jotain sanoa). Pakosarjakin kannattaa tarkistaa koska aika haperossa kunnossa on todennäköisesti.
                                  Viimeksi muokannut demons; 13.9.2013, 07:36. Perustelu: lisää juttua

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu tulihan niitä osia siinä matkaan, mutta jos mikään ei auta. Nuista mainitsemistas asioista ei kyllä ollut puhetta kauppaa tehdessä, puhe nyt oli ihan toimivasta autosta ja kun oltiin luovarit kirjoitettu niin mainitsit sitten vasta että saattaa "vähän" pätkiä ahdoilla. Eikait tuo ole toiminut ahdoilla kertaakaan, aina osuu pää ikkunaan ku alkaa pätkiin polttoaineen syöttöä, Eikä se oikeen pientä ole. Vikakoodit kun nollaa niin sillon antaa kerran kiihdyttää kunnolla sit tökkää..

                                    Mitäpä tässä enää vatvoo kuka sano ja mitä, mutta tärkein ois ny saaha auto kuntoon.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X