Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo ahtaa 1,8-2,0

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbo ahtaa 1,8-2,0

    Eli apuaa mikä on menny paskaks auto on audi tt 1,8t APX kone turbotekin lastu... Tos talven jälkeen turbo rupes pätkimää 3,4,5,6 vaihteilla luulin aluks että se sanoo sopimiksensa irti mutta viime viikolla asensin ahtopainemittari niin 1,2 vaiheella se ei kerkea nosta painetta ku 0,5 ja 0,8b kolmosella 1,2-1,7 ja lopupäässä hukkaportti päästä läpi 1,8-2,0b paikkeilla yks veikkaus on bypassin kalvo rikki onko muita ideoita?

  • #2
    Pikemminkin hukkaportin kellosta kalvo rikki. Pätkiminen johtunee yliahtamisesta.

    Comment


      #3
      Piikkaa ahtoja myös jos hukkiksen paineletku on irti. Suhisee äänekkäästi.

      Comment


      • #4
        Tottakai se piikkaa ahtoja, jos hukkiksen letku on irti. Jos bypassissa olisi kalvo rikki, niin siellä olisi kalvo rikki, eikä paine välttämättä nousisi tai pääsisi pois. Mutta hukkaportissa jos kalvossa reikä, niin hukkaportti ei aukea ja paine nousee hallitsemattomasti. En suosittele vedättelemään autolla ennenkuin tuo vika on korjattu tai kohta on pannu silppua.

        Comment


        • #5
          tota

          No niin ajelenkki aika varovasti... mutta jos hukkiksen kalvos ois reikä niin senhä ei ois pitänny aukea ollenkaan plus se aukee ulospäin ja paine painanis sen pakopesä vastaan. Mutta se aukea 1, 8 - 2, 0 välil jote vika kai on mualla... mut nyt viikonloppuna kokeilen testata onko hyviä ehdotuksia miten pääse käsiksi siihen kelloon ku toi turbon irrotus tt:s on aika haastaava.
          Viimeksi muokannut Basilisk; 14.5.2013, 23:55. Perustelu: lisäys

          Comment


          • #6
            Ulospäin se läppä aukeaa ja pakopaine avaa sitä läppää myös. Ja pystyykö tollanen mandariinin kokonen ahdin edes työntämään yli kahta kiloa painetta yläkierroksilla? Vähän veikkaan, että ei...

            Ota n75:lta letku irti ja puhalla sinne kellolle menevään letkuun renkaan täyttövempeleellä ilmaa 2bar. Näkee samantien mikä siellä on meininki. Pysyykö paine ja liikkuuko tanko.

            Comment


            • #7
              Kyllä se pikkuahdin nimenomaan niitä paineita nostaa kun pakopuoli käy ahtaaksi

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viesti
                Kyllä se pikkuahdin nimenomaan niitä paineita nostaa kun pakopuoli käy ahtaaksi
                ei se omissa tapauksissa ainakaan noin ole toiminut.

                Comment


                • #9
                  Miten se painetta nostais jos ei sieltä ilmaa tule määräänsä enempää...

                  Comment


                  • #10
                    Vw eko td:n sai nostamaan paineet 2.0bar kun hukkiksen letkun irroitti, ahdin on pienen tomaatin kokoinen.

                    Uskallan toki olla myös väärässä ;) (monesti)

                    Jospa se kompurapuoli riittäisi pidemmälle kuin turbiinipuoli? Onko silloin mahdollista?
                    Viimeksi muokannut sakarivo; 15.5.2013, 11:18.

                    Comment


                    • #11
                      Taitanee siinä sun ekodeessä olla pikkusta vaille vähempi kaakkeja ja sinne ne ilmamäärät on varmaan riittäneetkin. Oiskohan tollasen perus k04:n maksimit jossain 310hv nurkilla ahdin tapissa ja sillon painetta 1.8-1.9bar nurkilla. Tässä topicin alottajan autossa on hyvin pian öljyt tuulilasilla, jos kauan leikkii noilla paineilla.

                      Comment


                        #12
                        Melkeinpä K04-020 on tapissa jo 290hp kohdilla. Omastani lokitin 230g 1.8bar viime kesänä. Piikkinä tuo ahdin työnti 2.2bar josta lopussa vain tuo 1.8bar. Jostain löytänen vielä excel graafin jossa laskennalliset teho/vääntö.

                        Itse topikkiin, hukkiksen kello ja läppä tarkistukseen. Ei olisi ensimmäinen ahdin josta läppä pääsee liikkumaan ja täten jumii kiinni. Ääni kuitenkin kellolle menevälle ohjaus letkulle. Ahtoputki pois ja kompuralla painetta kellon letkuun, kellon pitää pysyä auki niin kauan kunnes lasket paineen pois. Toinen letku mikä tarkistukseen on ahtoputkelta N75 tuleva letku.

                        Comment


                        • #13
                          Noh parikyt heppaa sinne tänne. Dynohepat vs. Ilmamassahepat. Pikkusen tota k04:sta saa parannettua pakosarjan ja pakopesän avarruksella ja sen 300hv:n yli pääsee. Mutta offtopikkia... Ootellaas mikä tästä autosta on rikki, niin viisastutaan kaikki. Alkuun pääsee näillä vinkeillä.

                          Comment


                          • #14
                            Hmmm.. sitte vielä sellainen kysymys jos vaikka löydän turbon jostain tt 8N mallista onko niis kaikissa samat turbot? Vaikka moottori vaihtoehtoja on APX/BAM/AMU Eli jos mulla on kone apx käykö siihen bam tai amu moottorin turbo?

                            Comment


                              #15
                              Pitää olla joko 154kw tai 165kw K04 ahdin, 132kw ahdin on K03s.

                              APX käy suoriltaan muistaakseni vain K04-020, K04-022 ja K04-023 tarvitsevat nipat pakolämpömittauksen kohdalle.
                              Käytännössä kuitenkin voit heittää siihen ahtimen ainakin näistä koneista: APX, APY, AMU, AUL, AMK, BAM, BEA, BFV.
                              Perusahdin näissä pitäisi olla minusta sama, joissain on vain pakopesässä tuo lämmönmittaus paikka. Joku varmasti korjaa jos ihan omiani löpisin.

                              Comment


                              • #16
                                dodii

                                Nyt otin n75c irti niin paine ei nousee enää yli 0,5b elikäs kertooks se mitään, kokeilin puhaltaa turbon kelloon menevään putkeen nii kalvo on kondikses ei päästä ilmaa mistään läpi. Eli voiks olla vika jossain muualla ku turbos bypassis ilmamassamittaris lanbdas ja n75. Ai nii joo mikä ohjaa sitä n75 ja voiko olla että ohjelma on menny sekaisin. Tota turbon jälkenn alkaa 3" downpipe 3" 200cell katti ja loput on 2, 75" BSR pakosarja. Eli ennuskois että pakoputki kävis ahtaaks. Jos turbo ois menos rikki niin eiköhä se ei jaksais painaa 1,8b ja öljytki pysyy aika hyvin konees ku vaihon huohotinputken.
                                Viimeksi muokannut Basilisk; 20.5.2013, 20:23. Perustelu: lisäys

                                Comment


                                • #17
                                  No jos vaikka koitat uudella N75 venalla? Jos N75 jumii, niin paineet nousee hamaan tulevaisuuteen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    joo

                                    on vaihtannukki sen venan oli n75c nyt on n75e. Ja sama tarina jatkuu. Nyt rupee usko loppumaa...

                                    Comment


                                      #19
                                      Aja logia 114 + 115 kanavilta ja laita tänne tulkittavaksi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        tota

                                        Joo heti ku saan jostain vehkeet niin pistän logit tänne.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X