Eli apuaa mikä on menny paskaks auto on audi tt 1,8t APX kone turbotekin lastu... Tos talven jälkeen turbo rupes pätkimää 3,4,5,6 vaihteilla luulin aluks että se sanoo sopimiksensa irti mutta viime viikolla asensin ahtopainemittari niin 1,2 vaiheella se ei kerkea nosta painetta ku 0,5 ja 0,8b kolmosella 1,2-1,7 ja lopupäässä hukkaportti päästä läpi 1,8-2,0b paikkeilla yks veikkaus on bypassin kalvo rikki onko muita ideoita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbo ahtaa 1,8-2,0
Collapse
X
-
Tottakai se piikkaa ahtoja, jos hukkiksen letku on irti. Jos bypassissa olisi kalvo rikki, niin siellä olisi kalvo rikki, eikä paine välttämättä nousisi tai pääsisi pois. Mutta hukkaportissa jos kalvossa reikä, niin hukkaportti ei aukea ja paine nousee hallitsemattomasti. En suosittele vedättelemään autolla ennenkuin tuo vika on korjattu tai kohta on pannu silppua.
Comment
-
tota
No niin ajelenkki aika varovasti... mutta jos hukkiksen kalvos ois reikä niin senhä ei ois pitänny aukea ollenkaan plus se aukee ulospäin ja paine painanis sen pakopesä vastaan. Mutta se aukea 1, 8 - 2, 0 välil jote vika kai on mualla... mut nyt viikonloppuna kokeilen testata onko hyviä ehdotuksia miten pääse käsiksi siihen kelloon ku toi turbon irrotus tt:s on aika haastaava.
Comment
-
Ulospäin se läppä aukeaa ja pakopaine avaa sitä läppää myös. Ja pystyykö tollanen mandariinin kokonen ahdin edes työntämään yli kahta kiloa painetta yläkierroksilla? Vähän veikkaan, että ei...
Ota n75:lta letku irti ja puhalla sinne kellolle menevään letkuun renkaan täyttövempeleellä ilmaa 2bar. Näkee samantien mikä siellä on meininki. Pysyykö paine ja liikkuuko tanko.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viestiKyllä se pikkuahdin nimenomaan niitä paineita nostaa kun pakopuoli käy ahtaaksi
Comment
-
Vw eko td:n sai nostamaan paineet 2.0bar kun hukkiksen letkun irroitti, ahdin on pienen tomaatin kokoinen.
Uskallan toki olla myös väärässä ;) (monesti)
Jospa se kompurapuoli riittäisi pidemmälle kuin turbiinipuoli? Onko silloin mahdollista?Viimeksi muokannut sakarivo; 15.5.2013, 11:18.
Comment
-
Taitanee siinä sun ekodeessä olla pikkusta vaille vähempi kaakkeja ja sinne ne ilmamäärät on varmaan riittäneetkin. Oiskohan tollasen perus k04:n maksimit jossain 310hv nurkilla ahdin tapissa ja sillon painetta 1.8-1.9bar nurkilla. Tässä topicin alottajan autossa on hyvin pian öljyt tuulilasilla, jos kauan leikkii noilla paineilla.
Comment
-
Melkeinpä K04-020 on tapissa jo 290hp kohdilla. Omastani lokitin 230g 1.8bar viime kesänä. Piikkinä tuo ahdin työnti 2.2bar josta lopussa vain tuo 1.8bar. Jostain löytänen vielä excel graafin jossa laskennalliset teho/vääntö.
Itse topikkiin, hukkiksen kello ja läppä tarkistukseen. Ei olisi ensimmäinen ahdin josta läppä pääsee liikkumaan ja täten jumii kiinni. Ääni kuitenkin kellolle menevälle ohjaus letkulle. Ahtoputki pois ja kompuralla painetta kellon letkuun, kellon pitää pysyä auki niin kauan kunnes lasket paineen pois. Toinen letku mikä tarkistukseen on ahtoputkelta N75 tuleva letku.
Comment
-
Pitää olla joko 154kw tai 165kw K04 ahdin, 132kw ahdin on K03s.
APX käy suoriltaan muistaakseni vain K04-020, K04-022 ja K04-023 tarvitsevat nipat pakolämpömittauksen kohdalle.
Käytännössä kuitenkin voit heittää siihen ahtimen ainakin näistä koneista: APX, APY, AMU, AUL, AMK, BAM, BEA, BFV.
Perusahdin näissä pitäisi olla minusta sama, joissain on vain pakopesässä tuo lämmönmittaus paikka. Joku varmasti korjaa jos ihan omiani löpisin.
Comment
-
dodii
Nyt otin n75c irti niin paine ei nousee enää yli 0,5b elikäs kertooks se mitään, kokeilin puhaltaa turbon kelloon menevään putkeen nii kalvo on kondikses ei päästä ilmaa mistään läpi. Eli voiks olla vika jossain muualla ku turbos bypassis ilmamassamittaris lanbdas ja n75. Ai nii joo mikä ohjaa sitä n75 ja voiko olla että ohjelma on menny sekaisin. Tota turbon jälkenn alkaa 3" downpipe 3" 200cell katti ja loput on 2, 75" BSR pakosarja. Eli ennuskois että pakoputki kävis ahtaaks. Jos turbo ois menos rikki niin eiköhä se ei jaksais painaa 1,8b ja öljytki pysyy aika hyvin konees ku vaihon huohotinputken.
Comment
Comment