Ei varmaan jenkeissäkään kovin moni, sillä taisivat vasta tällä viikolla saada nuo b8.5/c7 nokat markkinoille. B8 olleet pitempään markkinoilla. Itse oottelen, että saisivat polttoainepuolelle jotain fiksun hintaista systeemiä kehiteltyä E85 varten. Nämä loppupään päivitykset alkaa olla jo vähän turhan arvokkaita, vaikka jo pitkään on tullut todettua että olisi ne softatkin voineet pelkästään riittää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TFSI softa
Collapse
X
-
-
Hinta karkaa hurjasti ”loppupäässä”. Just tilasin ahtimen, katsotaan mitä sille saadaa talven aikana tehtyä.
Vaikuttaa vahvasti entistä enemmän siltä, että tämä nykyinen siirtyy kevennettynä kilpien välissä pysyvänä leikkikaluna ja käyttikseksi tullee joku pikkuinen sähkökikkula.
Comment
-
Tuolla 207mm pyörällä ei mun käsityksen mukaan ole tarvetta yläpyörän vaihtolle. Vastaa välityssuhteeltaan dual pulley:ta. 207mm + vakio yläpyörä tulee välityssuhteeksi 3,273.
Hyvä vinkki tuo hihna. Täytyypä tarkistella saatavuus.
Saako muuten jotain kautta euroopasta järkevästi IE:n tai 034:n tuotteita?
Comment
-
-
Hei, minä haluaisin tiedustella jos joltain löytyy kokemusta tai tietoa auton moottorin ohelmoinnista. Minulla on tällä hetkellä 2017vm s5 tfsi ja haluaisin siihen laittaa tällaisen stage ohjelman, niin löytyykö antaa vinkkejä, että onko luotettava ja pysyykö auto kunnossa tämänkin jälkeen?
Comment
-
On niitä ohjelmoituna vaikka kuinka paljon. Osaavan tekijän jäljiltä ei tarvi jännittää. Pelkkä säätö ilman rautamuutoksia ei ole vielä kummoinen juttu ja kone kestää sen varmasti, jos vaan on lähtöjään kunnossa.
Ps. Ne staget voi olla sitten mitä vaan tekijästä riippuen. Stage 1 puhutaan yleensä pelkästä ohjelmoinnista, ns. lastutus. Stage 2 on jollain imuilmakitin vaihto, jollain jotain pakopuolejuttuja tai kuulerin vaihtoa, ehkä jopa kaikki. Niitä ei ole siis mitenkään standardoitu. Tästä syystä moni virivelho haluaa tietää vain, millaisen luonteen moottorille haluaa ja teholuokkatoiveen.
Comment
-
Stage 1 joo toimii lähes joka isolla ns tunnetulla valmistajalla jo mainitun Erikoismoottorin lisäksi mm. APR, Revo, MTM. Stage 2 kohdalla alkaa sitten jo eroja tulla, kun osia menee vaihtoon imu/pakopuolella niin ei ihan bulkkisofta aina osu kaikille niin hyvin mutta pääosin edellä mainitut toiminnee, jos niiden speksaamilla osilla kasattu.
Stage 2 imupuolen muutoksilla ja 200 c katilla on siis ihan varma tekniikka, katti vaan määrittää päästöt katsastukseen niin ei se kestävyyteen niin vaikuta oli cellit mitä tahansa. Moni noista stage 2 tekijöistä vaatii 200c katin vakion tilalle.
Sitten kun turbon muutoksia tulee niin aletaan vasta hakemaan niitä tekniikkaan koostuvia rajoja oikeasti, kaikki alle tämän on perussettiä koneelle/kestävyydelle, kunhan softa tulee osaavista käsistä.
Comment
-
Itse en rupea noita stageja määrittelemään, mutta periaatteessa asia on noin kun Vayne esitti. Tuon 3.0 tfsi -koneen kohdalla katin vaihto ja siirto hieman kauemmas pakosarjasta on jopa suositeltavaa. Niitä on hajoillut jonkin verran, ainakin lastuviritetyissä, yhtään kovemmassa käytössä. Eli jos mieli tekee esim. radalla käydä, suosittelen katin vaihtoa ja siirtoa.
Näistä löytyy forumilta lisää juttua toisista ketjuista.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
Tähän sen verran väliaikatietoa, että keskusteluyhteys on nyt avattu pajalle, joka rakentaa virikoneita. Tällä hetkellä arvioidaan millainen ahtimen kanavien porttaus olisi hommana, ja ratkaistaan sen jälkeen miten edetään. Omana toiveena olisi, että keväällä asennetaan avarrettu ahdin ja aletaan taas ihmettelemään säätöjä.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Comment
-
Hyvin mätsätty ahtimen inletin, sekä kaasuläpän ja ahtimen välisen tötterön pinta-ala. 80 mm kaasuläpän jälkeinen hormi on kauttaaltaan vähintään 76,5mm. Jos nyt oikein ja oikeita lukuja osasin laskea, niin imupuolen pinta-ala kasvoi 19,45%.
Porttaus ei pitäisi aiheuttaa välitöntä softaustarvetta, vaan lambdat hoitaa rikastuksen lisääntyneeseen ilmamäärään mukaisesti.
Seison kokemuksen opettamana korjattuna jos näin ei ole. Softauksesta voisi olla hyötyä varsinkin jos siinä pystytään huomioimaan optimaalisesti vesi-metanolin tekemä rikastus ylärekisterissä.
Comment
-
Onko remmiahdetussa suuttimet imusarjassa vai kannessa? Meinaan, että onko suurempia suuttimia saatavilla kuinka ja kuinka on sumutuskuvion laita viinalla? Ainakin tälläisiin ongelmiin törmäsin kuulopuheissa n 10v sitten...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiEn ole vielä loggaillut. Odottelen vielä tietoa siitä, että onko APR:llä vielä tarjolla 104 oct ohjelma ns. test pipe - versiona viime kesäiseen tapaan. Jos ei ole, niin softahommaa joutuu uudelleen miettimään. Siinähän tuo samalla menisi viinallekin.
Comment
-
Olekko marre millasia ilmamääriä loggaillu noilla avarretuilla hilppeillä ?
paljonko sulla menee ilmaa maksimissaan ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
APR ei enää pysty toimittamaan aikaisemmin käyttämääni ja haluamaani ohjelmaa. Vaihdan softaajaa, ja tilattu ohjalmointikaapeli tulossa ensi viikolla.
Katsotaan lisää kun kokemuksia kertyy, kai tuon pulkan saa rikki näinkin.
- 5 tykkäystä
Comment
-
Tuota Jackalia on ameriikoissa kovin kehuttu viime vuosina ja tais olla tässä kuukauden sisään kun 034 alotti niiden julkisen dissaamisen käytännössä ilman mitään kunnon todisteita... pari päivää jaksoin seurata sitä öyhötystä ja sen jälkeen ei vaan pystyny lukemaan aiheesta enää ilman naaman sulamista. Mutta on kyllä kiva saada kokemuksia kotimaastakin tuosta firmasta.
Comment
Comment