Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TFSI softa
Collapse
X
-
Vieras
-
Vieras
APR tarjoaa DL501 softaa. Itse olen niitä ohjelmoinut eri koreihin jonkin verran. Paljon sen toiminta softalla paranee. Toki riippuu softasta ja tekijästä. Oma kokemus APR:stä nyt viidettä vuotta.
Comment
-
Terho laittoi pajassaan molemmat hihnafillarit ja stage 2 softan. Paremmin hengittää kuin vakio juu. Terho ajoi myös (on omakin vcds mutten vielä osaa) logiajon mm. ilmamääristä mutta kaasuläppämodi ja laatikon softa tulee vielä laitatettua.
Muoks: just sain viestin, että ilmamäärän mukaan laskettuna 477 hv.Viimeksi muokannut marre; 2.6.2018, 22:03.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Mikäs noiden ovh on yhteensä? Jos siis ottaa molemmat hihnapyörät, jäähdytyksen ja tuon kaasuläppämodin, sekä softat koneelle ja laatikolle? Mikä on asennuksen osuus noin?
Itsellänihän ei ole edes autoa, mutta kuume on kova, eikä tämä threadi auta asiaa. Jotenkin 450+ bensakoneesta kiinnostaa enemmän kuin nykyinen 300 dieselistä :D
Comment
-
Remmikoneiden kohdalla ei sitten ilmamäärä kerro suoraa totuutta voimansiirrolle asti siirtyvästä voimasta koska siitä on ensin vähennettävä remmin ottama teho.
Samoin MAP-ohjatuissa (uudemmat S ja RS mallit) ilmamäärä pätee vain jos volymetrinen hyötysuhde on softaan ohjelmoitua oletusta vastaava, näin ei tavallisesti ole jos/kun ahtoja nostetaan turboahdetussa ja pakopaine kasvaa.
Ihan vain huomiona ilmamääriä mittaillessa, vanhemmissa MAF-ohjatuissa ja ei-remmiahdetuissa eri asia.
Comment
-
Mallinnettu lie tässäkin koneessa ilmamäärä, eli penkkiinhän se olisi vietävä jos absoluuttista totuutta haetaan. Ovathan nuo APR-tuotteet tavanneet kyllä suorittaa sen mitä on pitänytkin.
Asennuksen osuus on tuotteiden hinnoissa aika vähäinen. Hihnapyörien kanssa keula otetaan huoltoasentoon ja siitä sitten neppaillaan vaihtaen. Sama juttu coolerisetin kanssa. Kaasuläppärungon vaihto on semmonen 1-2h josta puolet menee sytytystulppien vaihdossa. Softat portista jne.
Jere vois heitellä tähän vahvistettuja päivän hintoja tuotteille, mutta taidetaan siellä 7-9ke haarukassa pyöriä jos koko kattaus ladataan askisoftineen coolereineen päivineen.
Comment
-
Vieras
Äkkisältään haarukka on tuossa, lähempänä 7ke. Hinnastoa päivitetään 3.0tfsi osalta joten sen tarkempaan ei tähän hätään pysty.
Comment
-
Nyt kävi silleen hassusti, että tuommoinen vanhakoppainen s5 tulikin ainakin hetkeksi pihaan. Onko mitään merkitystä kenen hihnapyörän tuohon ottaa? Näkyy olevan halpoja kiinalaisia ja kaikkea muutakin tarjolla. Normiulosvetäjällähän tuon vanhan saa pois(siis tekemään joutuu, mutta kuitenkin), joten voinee ostaa pelkän pyörän ja hihnan. Vanhalla softalla voinee ajaa ns. säätöön saakka, kunhan ei yrmäyttele.
Comment
-
Ulosvetohommaan ei ihan kaikista halvinta ulosvetäjää kannata ottaa, pyörä on Tiukassa. Lisäksi keulan huoltoasento on aika nuuka, ihan minkälainen tahansa ulosvetäjä ei mahdu. Jos keulapalan irrottaa kokonaan niin asia tietysti eri.
Hihnapyörässä oleellista on että hihnauraprofiili on koneistettu oikein ja keskireikä on toleranssissa. Krymppisovite niin ei passaa montaa satkua heittää reiän koko että on a) asennettavissa b) ei sudi asennettuna tyhjää. Fillari uuniin 200 astetta, 10-15min ja nopealla ranneliikkeellä uunista akselille. Jos on toleranssit kohdallaan niin lumpsahtaa perille heittämällä. Paineilmaa perään ettei ahtimen vetoakselin stefa pahastu.
Comment
-
Ei nyt just oo, mutta kyllähän niitä saadaan tarvittaessa. Laita sähköpostia niin sovitaan kuvioista tarkemmin: terho@terhonpaja.fi
Comment
-
Terho upotti vaihteistoon stage 2 ohjelmiston (DL501), enempää en siitä vielä osaa sanoa, mutta ei enää yhtä hanakasti hae isompaa vaihdetta rauhallisemmassa ajossa. Vissiin sisältää paljon muita arkiajeluun(kin) sopivia muutoksia.
Alkuperäinen softakin pelasi setä-ajelulla oikein hyvin, mutta annetaan tälle nyt mahdollisuus. Kerhon ratapäiville voisin uskaltautua kokeilemaan.
Muoks: ja jos ratapäivät alkavat enemmän napostelemaan, niin jäähdytystä varmaan seuraavaksi parannellaan.
Comment
-
A5 SB 3.0TFSI -13 harkinnassa joten katselin softatarjontaa. Huomasin että MTM:n mukaan heidän softansa (295kW/500Nm) parantaa 0-100 kiihtyvyyttä 6s->5.4s. Se on edelleen enemmän kuin mitä luvataan vakiolle S5:lle (5.1s). Ei sillä että tuo olisi merkityksellistä, mutta kiinnostaa miksi näin on. Onko vaihdelaatikon softissa eroa?
Comment
-
Vieras
-
Rauta on mielestäni ~täysin samaa, mutta ainahan jokin pieni nippeli voi erota. Mutta ainakin ahdin, suuttimet, nokat, moottorin sisuskalut yms. ovat samalla osanumerolla. Moottorinohjaus taitaa olla pykälää antiikkisempi 4F:ssä.
Viestissä #83 näkyy yksi dynolappu softatusta ja hihnapyörän vaihdon kokeneesta yksilöstä, joten hieman ihmettelen tuota alle 400hv toteamusta. :) Eräästä yksilöstä olen logittanut 366g/s ilmamassoja, joka ahtimen häviöiden jälkeenkin jäänee yli neljän sadan, mutta mittaus ei niin luotettava ole minun tekemänä.Viimeksi muokannut Sound; 20.8.2018, 18:39.
Comment
-
Vieras
No yksi tai kaksi hyvää mahtuu varmaan aina mukaan, riippuu kuka ja missä mittaa ja säätää :) Samoja lukemia ei kuitenkaan tule kuten muista ko.koneella varustetuista.
Comment
-
Vastaus ei tyydytä :) Mitä pitää tehdä, että saa samoja lukuja, jos lähdetään siitä että rauta on samaa(?)
Katselin osia ETKAsta läpi, ja asia näyttää olevan kuten Juho tuossa totesi. Rajoittaako vanhempi ECU, vai joudutaanko tehoista tinkimään tiptronicin takia (epätodennäköistä)?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiSuosittelen myös jäähdyttimen vaihtoa.
Comment
-
Mitkä ovat vaihtoehdot kun autossa on simos 8.31 ecu?
Hyvää olisi jos Vaasan lähellä löytyisi tekijä.
Comment
-
-
80 ajetut tulpat. Huomaako joku näistä jotain letaalia?
Muoks: Ilmeisesti on muistakin ok. Tasalaatuisesti kärkiväli 0,8 mm, yhdessä 0,85.
Uusien tulppien (NGK PFR8S8EG) kärkivälin laitoin 0,71 mm. Login mukaan yhdessä sylinterissä näyttää puolen tunnin vaihtelevalla ajolla misfireä 5 kpl, muut sylinterit nollaa. Ei voi mitenkään olla kiinni softasta, ja kokeilenkin ensin kasvattaa hieman tuon yhden tulpan kärkiväliä, jos ei auta niin pienentää.Viimeksi muokannut marre; 16.2.2019, 19:13.
Comment
Comment