Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TFSI softa

    Hei.

    Mennä viikolla yritettiin laittaa a6 koneeseen apr:n softa, mutta jostain syystä ei suorilta onnistunut. Täytyy katsoa, palataanko asiaan myöhemmin.

    Vaihtoehtoja tässä yrittänyt kaivella ja tuli vastaan doc-powerin välittämä revo. Onko tästä kokemuksia ihmisillä ja/tai muista? Asennus onnistuisi nähtävästi, mutta pitäisi arkipäivänä sipasta hesaan ja tässä ei juuri vapaita ole tulossa, mutta on tehtävissä.

    Nähtävästi tuohon ei suomessa vielä customsoftia tehdä? ABT taitaa tarjota jotain, mutta hinta on jo saksassa 4k€, joten ei kiitos.

    #2
    Miksi APR;n asennus ei onnistunut?

    Comment


    • #3
      Uusi työkalu ei saanut ECUun yhteyttä. Eiköhän se siitä selviä, Jarkko varmaan tiedottaa enemmän.

      Comment


      • #4
        Juu, eiköhän tuo asia selvinne. Lähinnä alkaisi kiinnostaa kesäkelien ja reissujen tullessa saada softa päälle. Mikäli tuo venyy tulevaisuuteen, nyt kiinnostaisi muut vaihtoehdot. APR on kiinnostavin ja REVO:sta on kahtalaista koulukuntaa, jonkin verran negatiivistakin kuullut, siksi kyselen tässä. Se vain voisi olla nopeammin saatavilla tällä hetkellä.

        Comment


        • #5
          Vaihtoehto?
          http://www.mtm-online.de/en/Audi/A6-...?FZID=A6C6213Q

          Comment


            #6
            Löytyisikö läntisemmästä Suomesta 3.0TFSI autoa ohjelmointiin arki-illaksi/yöksi? Sovin tuotetuen linjoille niin eiköhän saada laite toimimaan ja lopulta Samulillekin softa autoon.

            Comment


            • #7
              Itse käyn porissa satunnaisen epäsäännöllisesti. Itseasiassa 9.5 on auto siellä, mikäli se auttaa asiaa? Alunperin oli tarkoitus, että rouva menee junalla ja minä autolla perässä, mutta lienee sovittavissa(pitää keskustella rouvan kanssa), että auto olisi reposaaressa noudettavissa esim. pe aamuna/to iltana.
              Eikös tuo rauman vieressä ole(pyhäranta)?

              Comment


                #8
                Vähän toista tuntia on matkaa Reposaareen, mutta mahdollista toki. Soittele Samuli (www.kalectro.com).

                Comment


                • #9
                  Korjatkaa jos olen väärässä. 3.0TFSI:n ohjelmointi ei onnistu OBD-portin kautta, minkä vuoksi ohjainlaite täytyy irroittaa autosta ja sen jälkeen uuden ohjelman päivittäminen onnistuu esim. APR:n kohdalla tälläisellä laitteella? Onnistuuko 3.0TFSI:n ohjelmointi suoraan kotimaassa esim. APR:n tai MTM:n edustajien luona vai täytyykö ohjainlaitetta lähetellä merten taakse ohjelmoitavaksi? Vai onkohan minulla nyt vain vanhaa tietoa?

                  Comment


                  • #10
                    Ei onnistu odb:n kautta, ei. Käsittääkseni ohjainlaite otetaan autosta irti ja laite liitetään suoraan siihen. Näitä kuitenkin ainakin APR:llä kiertää kait ympäri maailmaa, eli ecua ei tartte lähetellä enää jenkkeihin, kuten vielä vuosi sitten. Selvisi ongelma minun autoon ohjelman laitossa, oli laite mennyt kuljetuksessa rikki. Odotellaan uutta ja enköhän minä malta sen apr softan odotella. Kuitenkin on eniten kehuttu ja ainakin vähiten haukuttu :)

                    Comment


                      #11
                      Juuri kuvan mukaisella laitteella APR-jälleenmyyjät ohjelmoivat ECUt Suomessa. Valitettavasti takana näkyvä APR UPD oli rikkoutunut kuljetuksessa ja uutta odotellaan nyt hetki.

                      Comment


                      • #12
                        Näinpä. OBD-ohjelmointi on käytännössä estetty muilta kuin merkkitestereiltä tehokkaalla salauksella. Nykyäänhän homma toimii lähes kaikkialla (myös siellä MTM-edustajalla) niin että ecu avataan ja pöydällä tehdään pikku muutos ohjelmapuolelle, jonka jälkeen ecu asennetaan takaisin autoon ja ohjelmoidaan OBD-portista. Sama koskee Siemens-ohjainlaitteita uusissa dieseleissäkin.

                        Comment


                        • #13
                          Jahas ja nyt on tämänkin kohdalla OBD:n kautta ohjelmointi ratkaistu. Helpottanee asiaa huomattavasti.

                          http://www.audizine.com/forum/showth...r-the-3-0-TFSI!

                          Comment


                          • #14
                            Oho, tosin oma kulkine on prkl sielä viimesten päässä.. No samapa tuo, kunhan nyt ennen juhannusta sais ton(alkaa ruotsin reissu).

                            Comment


                            • #15
                              Mielenkiintoista on nähdä myös, että tuleeko vaikuttamaan hintaan laskevasti. Asennuspuolella työ helpottunee ja nopeutunee ilmeisen paljon. Kyseinen softa kiinnostaisi itseänikin jatkossa.

                              Comment


                              • #16
                                Eipä oo tietysti tuolla 2.5TFSI:tä. Taitaa noissa joutua aina irrottaa ECUn...

                                Comment


                                  #17
                                  Valitettavasti 2.5TFSI vaatii edelleen ECU;n irroituksen.
                                  Viimeksi muokannut pulla; 2.7.2013, 09:52.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Osa 2.5 tfsi ecuista on portista ohjelmoitavia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Osa? Voisitko Jyrki kertoa tarkemmin? Mun kippo rekisteröity -12, vm. -13. RS+ malli manuaalilaatikolla. Jos tuo nyt yhtään auttaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Osa Alkusarjan, eli about vuoden 2010 ttrs:istä menee portista, kaikki uudet ovat digitaaliallekirjoitettuja ja siten penkissä ohjelmoitavia. Toistaiseksi kaikki vastaan tullet rs3 ecut ovat myös penkkiohjelmoitavia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok, kiitti nopeasta vastauksesta...onkos tuohon tulossa kenties muutosta vai onko turha edes odotella näihin uudempiin helpompaa ohjelmointia?
                                          Viimeksi muokannut Peke78; 2.7.2013, 14:42.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niin tämä 2.5tfsi porttohjelmointi oli meille kaikille uusi asia, koska kaikki suomessa ohjelmoidut autot ovat olleet penkkiohjelmoitavia. Itselle vain tuli taannoin vastaan auto joka meni kyselemättä portista, ja se oli Englannissa.

                                            En usko, että lähiaikoina olisi tulossa ds ecujen porttiohjelmointimahdollisuutta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.facebook.com/photo.php?v=175292452641772
                                              5s 0-100km/h

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitoksia länsisuomen suuntaan. Nyt on softa paikallaan ja hymyilyttää :)
                                                Hieman jäi kiusaamaan, olisiko se hihnapyörä pitänyt sittenkin ottaa, mutta mennään nyt pelkällä softalla. Tuntuu perä olevan vähän liukas silläkin, joten on erittäin mukava taas hetki päästellä. Suurin ero tosiaan tuo, että vetää todella raikkaasti punaselle saakka, kun ennen oli vähän semmonen nyppäsy väännössä, minkä jälkeen meno alkoikin jo rauhoittua.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  miten näissä ahtoja nostetaan,jos välitys pysyy samana??

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Orkkis käsittääkseni dumppaa aika paljon paluupuolelle takaisin. Samoin kuin normi ahtimessakin, eihän siinäkään softalla tehdä muuta kuin nostetaan pyyntiä. Samalla tavalla siinä on resursseja, kuin normihyrrässäkin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mitäs pienemmästä pyörästä sit on hyötyä??

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No saahan sillä ruuvin pyörimään nopeammin suhteessa koneeseen, ja sitäkautta enemmän ahtoa jos sitä softalla pyydetään.

                                                        Aika hassulta tuo kyllä kuulostaa että ahtoja kierrätettäisiin takaisin imupuolelle. Sehän on suoraa hyötysuhteen huononnusta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sepä se, ihmeellisesti on Audi tuon suunnitellut.
                                                          Pienemmällä pyörällä saadaan etenkin alapäähän lisää voimaa, mitä ei vakiopyörällä saada edes softalla aikaiseksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itseasiassa en ole varma miten tuo tehdään, mutta ruuvin koko potentiaalia ei kuitenkaan ole käytetty alkuperäisessä softassa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X