Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rapakon takasi juttuja kyllä lukenu ahkerasti ja sieltäkin vähän ristiriitasta tietoa. Osa sanoo että täysin bolt-on ja toinen haukkuu ihan paskaks saman tuotteen :D

    Mutta pitääpä Luisulta kysellä kun on ajankohtasta.

    Comment


      On myös paikkoja jotka suolistaa OEM-katit ja laittaa metallikennoiset alemmas putkistossa. Mäntsälässäkin paja joka tehnyt useampia.

      Comment


        Kaveri hitsasi mulle putket missä katit laatikon luona, taitaa olla luisun downpipet ylempänä. Leiman sai sillä e40 seoksella dual pulley ohjelmalla. Taisi katsuri todeta että katit vetelisivät muka viimeisiään. Toki ohjelma test pipeille tehty niin voi vaikuttaa asiaan, tiedä siitä.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
          On myös paikkoja jotka suolistaa OEM-katit ja laittaa metallikennoiset alemmas putkistossa. Mäntsälässäkin paja joka tehnyt useampia.
          Pidetäänpä tämäkin mielessä.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Sami.M Näytä viesti
            Eli ratkaisu on siirtää katit taaemmaksi putkistoon vaihdelaatikon läheisyyteen mutta ilmeisesti sitten ei meinaa saada päästöjä kohilleen ainakaan 200cel kateilla? Olisiko tähän kokemuksia? Saako ne toimintalämpöihin ja päästöt rajoihin jos vaan antaa tarpeeksi monoa ennen mittauksia? Suositeltavaa katti valmistajaa millä onnistua? Mites 300cel katit, löysin parilta valmistajalta (G-Sport ja HJS mm) 300cel kennoja jos tekisi niistä?
            Nyt niitä kokemuksia =)
            Tässä yksi kokemus. Itse pääsin askeleen eteenpäin oman S8 B8 -09 katalysaattoriprojektin kanssa vaihdelaatikon takapuolelle asennetuilla katalysaattoreilla. Noille paikoille asennetuilla Flowmasterin 200 kennosilla kateilla ei tahtonut saada päästöistä läpi vaikka katteja lämmiteltiin ajossa ja vielä paikallaan 15min. Nyt alla Wagner Tuning 300cel EURO6 katit ja päästöt nyt rajojen sisällä kun auto ajettu lämpimäksi eikä tarvetta pitkään paikalla lämmitykseen. Moottorin osalta ei muita modauksia kuin ylähihnapyörä ja softa sekä CAI. Pakoputki on pakosarjasta lähtien muutettu, suorat decat putket orkkiskattien tilalla X pipe ja sitten katit, joten ei mikään bolt-on ratkaisu.

            Alunperin olin laittamassa G-Sport 400cell Gen2 EPA kun niitä löyty jenkeistä kohtuu hintaan ja ilmeisesti pitäisi kestää lämpöä. Eivät vaan saaneet niitä toimitettua 4..5kk aikana, joten sitten päädyin Wagner tuningiin, kun kuulin että niillä saatiin kanssa yhden RS5:n päästöt kohdilleen joista se ei mennyt Magnaflow(?) kateilla, jotka about samoilla kohdin kun mulla.

            Tässä päästömittaus ennen vanhoilla kateilla sekä uusilla, mittaukset tehty samalla laitteella. Aika näyttää miten kestää.
            Vanha 200 cell Uusi 300cell
            rpm 2730 2570
            HC 129 35
            CO 0.98 0.07
            CO2 13.6 15.1
            O2 1.67 0.46
            Lambda 1.045 1.017
            Tässä vielä kuva asennuskohdasta.
            Attached Files

            Comment


              Oiskohan tuosta putki-setupista ääninäytettä, miltä kuulostaa? Nimimerkillä pähkäilen mitä omalle tekis, kun lämpö ja päästöongelmat on tiedossa.

              Comment


                Uusilla kateilla olevaa ääninäytettä ei vielä ole, mutta sama putkisto jossa eri katit (tn. 400 cell ennen Flowmaster kokeilua) voi kuulostella tästä. Tuo putkisto on Marteliuksella tehty, keskivaimennin ilmeisesti Marteliuksen omavalmiste ja takavaimentimet Supersprintin. Kyllähän se äänekkäämpi on kuin orkkis kuulee kyllä asuntoon sisälle kun ajaa pihalle, mutta ei mikään liian äänekäs jos nätisti ajelee. Muuten hyvä putkisto, mutta dronea on kyllä liikaan 2000-2500 rpm ja sille pitää vielä keksiä jotain kun ei tuota matka-ajossa mielellään kuuntele.

                Voisin tehdä jossain vaiheessa uuden videon uusilla kateilla jos kiinnostusta, mutta en usko että se juurikaan tuosta eroaa. Lisäksi voisi katsoa jos saisi tehtyä verrokki videon S5:een jossa alkuperäiseen putkistoon vaihdettu Flowmasterin katit josta orkkis katit tyhjättty. Tämä muutos ei kuulemma juurikaan lisännyt ääntä sisällä.

                Comment


                  Eipä tuosta uutta tarvi jos ei radikaalisti muuttunut ääni kattien vaihdolla. Kiitoksia infoista ja näytteestä.

                  Comment


                    Kiitos laki erittäin hyvästä ja täsmällisestä vastauksesta! Taas osoitti tämä foorumi voimansa. Nyt on minullakin tieto millä kateilla voi lähteä projektia viemään eteenpäin kun se aika koittaa.

                    Comment


                      Resonanssidronea saa resonaattoriputki lisäkkeellä miedommaksi. Marteliuksel mun mielestä niit laitettu 3.0tdi putkistoihin. Toinen mikä omassa taannoin vähensi melua -13db oli takapöntössä toisen ulostulon laittaminen läpän taakse. Läppä aukesi painekellolla. Ahveniston klubipäiville ei päässyt ku 102db ja läpän kanssa 89db. Varsinkin matka-ajon mukavuus parani älyttömästi

                      Comment


                        A7 pomppas tänä vuonna päästöistä, katsoin endoskoopilla pakosarjan lambdoilta päin kattien kunnon. Liiteenä kuvat molempien puolien pahimmista kohdista mitä sain katsottua. Ei vaikuta sulaneilta?

                        Mitään vikakoodeja ei moottori myöskään anna, ja lambdojen arvot seuraavat toisiaan.

                        Comment


                          Tämä ratkesi uudella mittauksella vähän paremmin lämmitellyillä kateilla.

                          Comment


                          • Pitipä alkaa kyselemään täältä vinkkiä jos jollakin olisi kokemusta vastaavasta.

                            Eli oma auto (S4 B8 3.0TFSI) merkkiliikkeessä huollossa ja samalla vaihdettiin päivitetty huohottimen venttiili jonka piti vähentää öljyn kulutusta.

                            Ongelmaksi nyt muodostunut se että autoon ei saada ajettua liikkeessä tätä varren päivitettyä softaa. Autoon on Ruotsissa ilmeisesti ajettu viri päivitys ja syyksi epäiltiin tätä. No paikallisella viritys pajalla ajettiin nyt alkuperäinen softa ohjaimeen mutta vieläkään ei onnistu liikkeessä päivitetyn softan ajaminen.

                            Löytyisikö apuja?​​
                            Viimeksi muokannut Killeri; 29.12.2022, 23:38. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                            Comment


                              Oisko siellä liikkeessä väärä softa mitä ei saa tuohon ecuun ajettua sisään. Voihan tuo virisofta/ paikallisen ''alkuperäinen'' olla jotenkin vanhentunutta.

                              Miksi sinne pitää ylipäätään saada vakiosofta? Ainakin itse kun latasin 034 softan sisään, piti ensin ohjelmoida heidän laitteellaan vakiosofta turbotecin softan päälle ja päivitetyn vakion päälle sitten haluttu versio.

                              Comment


                              • tkaikkonen Kun ei kirjoitus onnistunut olemassa olevan softan päälle.
                                Niin meinasivat että kun saisi vakion takaisin niin onnistuisi.
                                Vaan ei onnistunut vieläkään ?
                                Laitoin sinulle yv viestin.

                                Lisäsin kuvan vcds missä näkyy ohjaimen malli eli onko tuo nyt 8K0 907 551 C vai pelkkä 8K0 907 551
                                Katsellut jo Ebay:sta vara ohjainta jos hankalaksi menee.
                                Click image for larger version

Name:	engine control unit.JPG
Views:	1779
Size:	33,5 Kt
ID:	1951158
                                Viimeksi muokannut Mikko_ALA; 1.1.2023, 14:49.

                                Comment


                                • Kannattaa kysyä Erikoismoottorilta lötyyko sieltä päivitettyä softaa (jos siis tiedät mikä versio sinne pitäisi ajaa). Oli vähän samantyyppistä ongelmaa huohottimen vaihdon jälkeen ja vein auton Tampereelle päivitettäväksi, kun ei marmori saanut päivitystä tehtyä (tosin kyse oli lopulta viallisesta OBD-liittimestä).

                                  Comment


                                  • No nyt on ecu vaihdettu ja päivityskin saatiin ajettua.
                                    Eli vanhaan ohjaimeen ei päivitys onnistunut, mutta Ruotsista tilasin käytetyn johon meni.
                                    PS. minulla on nyt noita ecuja (8K0 907 551) 2kpl kun tilasin vielä Norjasta toisen varalta.

                                    Click image for larger version

Name:	Uusi ecu VCDS 8K5 907 551.png
Views:	1490
Size:	7,9 Kt
ID:	1952226
                                    Click image for larger version

Name:	Asennettu HW H06 IMG_20230112_202828.jpg
Views:	1662
Size:	92,1 Kt
ID:	1952227

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
                                      Alustavaa kiinnostusta aiheeseen. Onko foorumilla kokemusta mekaanisen ahtimen porttaamisesta? En oikein löydä tietoa siitäkään, että onko tunnettua tekijää härmässä. Jos tuollaiseen modiin päätyisi, niin mahtanee tarkoittaa uudelleen ohjelmointia vrt. isommalle kaasuläppärungolle ohjelmointi.
                                      Tähän nosto. Porttaaminen voisi nyt olla ajankohtainen. Pienellä bensan RE85 blendillä, vesi-metanoliruiskulla ja 104 oct softalla turva- ja performance logit näyttävät tosi puhtailta.

                                      Onko jo tiedossa että ahdinta on Suomessa avarrettu, tai jos on tiedossa kuka sellaisen voisi tehdä?

                                      Comment


                                        Jenkeissä tuntuu olevan melko yleinen modi, mitä seurannut keskusteluita... Suomessa en oo törmännyt aiheeseen.

                                        Comment


                                          Tässä voisi olla jollekin pajalle tuotteistamisen mahdollisuus jos pystyisi moniakseliselle jyrsimelle ohjelmoimaan.

                                          Comment


                                          • Minulla on Audi S4 B8 2010, mitä ohjelmia olette käyttänyt Stage I? suosituksia ja missä Suomessa tämän saa tehtyä?
                                            034 tarjoaa itseohjelmointi pakettia, onko kukaan tätä kokeillut ja onko edes järkevää?
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2023, 00:06. Perustelu: Viesti siirretty.

                                            Comment


                                              Softaa lähtisin kysymään erikoismoottori.fi. Ei ainakaan tarvi sitten miettiä tuliko hyvä
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2023, 00:08. Perustelu: Viesti siirretty.

                                              Comment


                                              • Softasta myös sanoisin erikoismoottori.fi, takuuvarmasti on valmista dataa olemassa ja kokemusta kys koneen softaamisesta, en itse ainakaan näe mitään fiksua syytä käyttää tuollaista "itseohjelmointia".
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2023, 00:09. Perustelu: Viesti siirretty.

                                                Comment


                                                  034 on parasta mitä näihin b8 s4 saa. Ainakin turbotec yms. custom oli ihan kuraa siihen nähden mitä launch ominaisuuksia ja suorituskykyä 034 tarjosi. Nyt reilu 50tkm 034:n stage2+ e40 sekä laatikko softalla eikä mitään ongelmia. Tilaa sen softan ja kaapelin ja lähettää logit sekä vakiolla, että heidän ohjelmalla tarkastettavaksi. Sieltä selviää sitten jos jotain on pielessä, kuten itsellä oli suodatin tukossa eikä ahtanut tarpeeksi. Taitaa olla vielä 30pv tyytyväisyystakuulla

                                                  Comment


                                                  • Mielenkiintosta, onko sulla tästä jotain dataa/näyttöä olemassa näistä ominaisuuksista, suorituskyvyistä jne? Ihan puhtaasti mielenkiinnosta kysyn, koska konsepti on tuntematon itselle.Sattuuko olemaan isompaa otantaa, kellään muulla clubilaisella fiilistelykokemusta tästä? :)

                                                    Comment


                                                      Ainakin tökkivä laatikko ja kulku parani huomattavasti pelkillä softilla, mitään dragyaikoja tai dynotuloksia ei ole vertailuksi. Jos sitten katsoo isompaa skeneä ja haluaa dataa saada, niin ykskään custom tune ei näy olevan 3.0tfsi skenessä jenkeissä noussu nopeemmaksi mitä 034/IE ja viimeisimpänä jackal. Nyt tätä hommaa kohta 4 vuotta enemmän ja vähemmän seurannut useamman eri fb ryhmän osalta niin ei mikään hetken fiilis. Siellä kuitenkin tämmösiä remmiahdettuja viritettyjä ässiä löytyy jo tuhansia ja kokeilijoita riittää.

                                                      Jos vertaa vaikka vakiosoftaan mikä mulla oli laatikossa, niin nyt on launch+ viiksestä saa halutut launch kierrokset. Laatikkosoftia on kahta versiota, joissa toisessa haettu varttimailille vaihtokohdat vaihteleviksi ja toinen tais olla kiinteillä vaihtopisteillä. Moottorisoftassa vasemmanjalan jarrutus ja kaikkea muuta. Tuo e40 on ollu itelle mieluinen, kun on tankannu 50-50 95 ja e85. Pysyy litrahina siellä 1.7-1.8e paikkeilla jatkuvasti keskikulutuksen ollessa pitkälle ajalle 12.8l/100km.

                                                      Nyt mulla tämä käytössä lootassa ja liikahtaa mukavasti. Harmi kun ei
                                                      Variant: R1.5.2 7200, 7300, 7300, 7500, 7100 Shift +Advanced Launch

                                                      Comment


                                                        Koitahan tkaikkonen saada se autos vihdoin rullille, lupailuista huolimatta ei oo lappuja näkyny ? ;) luulis myyntiäkin auttavan todiste mustaa valkosella. Kiinnostais varmaan montaa muutakin täällä nähdä mitä ameriikan softilla saa aikaseks. Ja joo ei kiinnosta muista "vastaavista" laput/datat vaan tuosta sinun tekeleestä !
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 1.10.2023, 15:54. Perustelu: Tägäys kuntoon.

                                                        Comment


                                                          Ei niillä dynolapuilla mitään tee, kun ei ole mitään luotettavia vertailukohtia. Sen verran niissäkin laitteissa heittää lukemat ristiin ja rastiin, joten niistä ei taida kostua kukaan. Pitäs ruuvata vakioksi ja saman päivän aikana hilppeet kiinni, niin ois edes jotain vertailukelpoista dataa. Ens kesälle hommaan dragyn ja laitan siitä laput jos auto mulla edelleen on. Kulkupuolihan tässä lienee tärkeämpi, mitä yksittäinen teholukema kierrosalueen päässä. Toki vääntöhän tässä on melkein tärkein, kun ei perus kaupunkiajossa kierrokset ikinä nouse yli 3000.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti

                                                            Tähän nosto. Porttaaminen voisi nyt olla ajankohtainen. Pienellä bensan RE85 blendillä, vesi-metanoliruiskulla ja 104 oct softalla turva- ja performance logit näyttävät tosi puhtailta.

                                                            Onko jo tiedossa että ahdinta on Suomessa avarrettu, tai jos on tiedossa kuka sellaisen voisi tehdä?
                                                            Tähän sen verran väliaikatietoa, että keskusteluyhteys on nyt avattu pajalle, joka rakentaa virikoneita. Tällä hetkellä arvioidaan millainen ahtimen kanavien porttaus olisi hommana, ja ratkaistaan sen jälkeen miten edetään. Omana toiveena olisi, että keväällä asennetaan avarrettu ahdin ja aletaan taas ihmettelemään säätöjä.
                                                            Viimeksi muokannut marre; 21.4.2024, 15:30.

                                                            Comment


                                                              Onko kukaan härmässä asentanut Motorsport 034 nokkakeppejä? Ameriikan joen audizinellä ei taida olla yhtään asennuskokemusta. Suolainen hinta kyllä, kalliit lisäheposet ja väännöt. Muutenkaan kansitöitä ei ole vielä tehty.

                                                              https://www.034motorsport.com/034mot...-3-0-tfsi.html

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X