Mikäli pystyy rakentelemaan järkevän ahtokäppyrän, niin pitäisi saada pakokaasun virtaus myös selville. Siitä voisi ehkä turbiinikartan avulla yrittää arvioida mitä kompura jaksaa puristaa? Sitä kautta voisi korjata taas ahtokäppyrää.
Vielä noista turbiinikartoista:, mites noita pitäisi tulkita?
Oma tulkinta on että paras turbiinin hyötysuhde saavutetaan noissa painesuhteella 2.5-3.0 kun on pieni A/R, ja noin 2:lla kun on iso A/R. Hyötysuhde ei näytä tippuvan paineen mukana, eli ainakaan propellin takia pakopaineista ei tarvitse huolestua. Tietysti sylinterin täytöstä se heikentää.
Vielä noista turbiinikartoista:, mites noita pitäisi tulkita?
Oma tulkinta on että paras turbiinin hyötysuhde saavutetaan noissa painesuhteella 2.5-3.0 kun on pieni A/R, ja noin 2:lla kun on iso A/R. Hyötysuhde ei näytä tippuvan paineen mukana, eli ainakaan propellin takia pakopaineista ei tarvitse huolestua. Tietysti sylinterin täytöstä se heikentää.
Comment