Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tsihaus vaihdettaessa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Tsihaus vaihdettaessa

Auto kävi kansirempan (vaihdettiin pahvi) Oppaalla. Opas kertoi säätäneensä samalla koneen uusiksi. Kyseessä siis MTM:n chippi 3 barin MAPilla. Ensimmäistä kertaa mun omistajuuden aikana autosta alkoi kuulumaan vaihdettaessa tsiiih ääni paineiden tullessa pihalle. Kuuluu pelkääjän jalkatilan seutuvilta.

Nyt kun olen ajanut jokusen viikon niin tuntuu, että ääni kuuluu ihan normaali kaupunkiajossakin, jota olen hieman ihmetellyt. Tehoa tuntuu kyllä olevan, mutta kuuluuko ton äänen yleensä kuulua muutoin kuin kunnon kiihdytyksissä? Koneeseen ei ole vaihdettu mitään, ei imupuolelle tai muutenkaan. Kaikki alkuperäistä.

No kyllä sieltä sitten on letkuja auki jos ei kartiosuodatinta samalla laitettu.

Mitähän tarkoittaa "koneen säätäminen"? Näitä koneita kun voi tasan "säätää" kaasuläppäanturin paikkaa muuttamalla ja kaikki muut "säädöt" onkin sitten sellaisia, joihin ei tule puuttua.

Comment

Niin olen samaa mieltä sun kanssa. Tuntuu ihmeelliseltä, että tsihaus kuuluisi nyt kun se ei kuulunut aikaisemmin. Säädöillä lähinnä tarkoitin hukkaportin jousen kireyttä ja turboon liittyviä asioita, Oppaan mukaan se tsihaus kuuluu nyt asiaan, koska joku letku oli irti. Ota siitä nyt sitten selvää - pitäs saada joku taho joka osaa ihan oikeesti analysoida mitä pitää tehdä ja mitä ei. Tosin joku sanoi, että ilmanputsarin suodattimen vaihtokin saattaa jo vaikuttaa näin paljon.

Mä en jaksa enää funtsia näitä asioita. Vituttaa vaan koko projekti entistä enemmän, vaikka auto onkin erinomaisessa kuosissa niin nää "epävarmuustekijät" pistää kopan sekaisin vähemmästäkin.

Comment

Tosin joku sanoi, että ilmanputsarin suodattimen vaihtokin saattaa jo vaikuttaa näin paljon.
        Mikäli kartiosuodatin on laitettu, niin sihahdukset alkavat kuulua.

Comment

Mulla teki tuon äänen myös ilman kartiofiltteriä, kun orkkis bypass hajosi.

Comment

veikkaan vuotoa letkussa lähellä boksissa. Ahtaako kunnolla ? Forgen by pass "ulvoo"
            0 bar molemmin puolin. Boschin by pass vähemmän.
            Vaikeudet kasvattaa, puuduttaa ja kovettaa V-hermoa.

Comment

Jos suhistaa vain vaihtaessa, niin bypassiinhan se saattaa liittyä. Onko ennen ollut sen letkussa taikka toiminnassa mahdollisesti huomauttamista? Saattaa olla että nyt toimii oikein.

Sellainen lievä sihaus voi kuulua vakioympäristöönkin kun bypass aukeaa. Forgella ääni pikkaisen voimistuu, kartiosuodattimella todella paljon voimakkaampi huokaus.

Comment

Siis kyllä tuo sihaus on aika lievä ja normaali liikenteessä sitä ei huomaa kuin ihan äärivedätyksillä. Iltaisin kun on hiljaisempaa niin kuuluu ihan tavallisessa kevyessä ramppikiihdytyksessä. Mitään kartiosuodatinta ei varmasti ole vaihdettu, ainoastaan "mahdollisesti" vakion paikalle uusi puhdas suodatin (en tiedä varmasti kun Oppaan kanssa keskustelin vasta pikaisesti).

Vuodosta en ole niin vakuuttunut, Opas kun sanoi kiinnittäneensä ketkun joka vuosi aikaisemmin joten ainakin hänen mukaansa nyt toimii normaalisti, tosin epäilen kyllä nykyään ihan kaikkea missä viitataan "normaaliin" kun asiat näköjään muuttuu koko ajan.

Piru vie kun tuo Esson tapaaminen meni just ohi. Nyt olis apua siitä konkreettisesti kun vois verrata miten "tavallinen" auto käyttäytyy kun on kunnossa. Sitä puutuu omaansa ja muutaman viikon huoltoseisokin jälkeen tuntuu taas aika pirteeltä Clio 1.2:n jälkeen ;-) Eli hyvin vaikea sanoa onko lisää tai vähemmän potkua, mutta yleisesti ottaen tuntuu kyllä pirteemmältä. Saattaa tosin johtua siitä, että pakoäänetkin tulee kajuuttaa nyt selkeemmin kun asennuksen yhteydessä putkiston ahtauden takia ottaa kiinni runkopalkkiin. Opas "korjaa" tämän ja toivottavasti selvittää mistä on kyse sihauksessa ensi viikolla.

Comment

Kyllä pienen pieni sihaus kuuluu asiaan. Olisiko vuoto ollut juuri by-passissa tai sen ohjausletkussa aiemmin?

Comment

Mulla on Forgen bypass ja Dahlbackin modaama kartiofiltterihässäkkä ja suhauttaa todella voimakkaasti! Ennen tuota forgea ja kartiofilsua oli vakiokotelossa k&n:n vaparifilsu ja sillonkin tuhisi mut huomattavasti vähemmän....
                    Oon ite huomannu saman homman, eli kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen ja sit ku ite ei oo mikään "asentaja-arska" niin epätietoisuus toimivuudesta jne. kalvaa mieltä. Asian kanssa on vaan pakko elää... ;-)

Comment

Tässähän täytyy alkaa ajaa ikkuna auki vielä kun ilmat sen jotenkuten sallii. Mulla on orggis putsari (sisällä Rollen suosittelema Green filtteri) ja Forge, mutten oo kuullu juuri minkäänlaisia pihauksia vaihtaessa. Jos ei mitään kuulu, pitänee tarkistuttaa kuulo?

Edit: No nyt on koetettu kuunnella ikkunat auki eri tilanteissa. Mulla ei kyllä muu kuin henki pihise. Onko siis jossain jotain vikaa?

Comment

Mulla on greenfilsu, forge ja avarrettu filtteriboxi. Suhahdukset kuuluu 0bar molemmin puolin, vaihtaessa aika isosti.

Comment

Mitäs Mikko tarkoitat 0 bar molemmin puolin? Mulla kun ajotietokoneen näytössä liikutaan alueella 0,4 - 2,1. Onko sulla erillinen ahtopainemittari, eli tarkoitatko mun näytöllä lukemia 1,0 ympäristössä?

Comment

Sitäpä juuri tarkoitin, että sen 1.0 näyttämän molemmin puolin. Hiukan häiritsee se, että suhinaa kuuluu pintakaasullakin välillä. Yks ratkaisu olisi tietenkin jäykentää forgea niin, ettei aukeaisi ennen kuin takana on oikeasti painetta.
                            No tuo on ongelmista pienin, eilen kuulin (olen Espoossa) että akku on tyhjänä, navoista 0.3V. Alko heti kränään kun lähti reissuun. Jossain oikonen kun yhdessä yössä mennyt tyhjiin, tuskin akku itse oikosessa.

Comment

Onko vaivaan löytynyt lääkettä?

Isän 3B 200:nen rupesi pitämään samanlaista suhinaa kuin mitä Jan alussa kuvaili. Ääni kuuluu hyvin matka-ajossa kaasua nostaessa ja myös vaihtotilanteissa.

Oppaan asentamaa lastua lukuun ottamatta tekniikka täysin vakio.

Ennestäänkin "turbo" jo ulvoo tietyssä kuormituksessa (=normaalia?), joten eipä sitä mankkaa enää tarvitse kuunnella kun on korvat höröllä konehuoneen suuntaan...

Comment

Hei kertokaas kuka noita FORGE:n bypasseja myy?
                                Pitää kö asennuksessa tehdä mitään sen kummempaa, kuin ruuvata kiinni?

vaatiiko jotain säätöjä? (mekaanisia tai elektronisia)

Comment

Vaikkapa LMS:ltä.

Kannattaa huomata, että Forge ei ole huoltovapaa vaan sitä välillä pitää aukoa ja putsailla.

Itse ostin myös jousisarjan ja käytän jäykempää jousta. Vähentää pintakaasulla sihistelyä eli vaatii isomman alipaineen imusarjaan auetakseen. Mukana tulee löysin jousi.

Comment

Mitkäs on mietteet Tommis billet bypassille? tuo ainakin pihisee ja puhisee kun muillakin, miten vaikuttaa jos on värin päin laitettu?

Comment

Vaikkapa LMS:ltä.

Kannattaa huomata, että Forge ei ole huoltovapaa vaan sitä välillä pitää aukoa ja putsailla.

Itse ostin myös jousisarjan ja käytän jäykempää jousta. Vähentää pintakaasulla sihistelyä eli vaatii isomman alipaineen imusarjaan auetakseen. Mukana tulee löysin jousi.
                                      Mitäs Petri tuo jousisarja tuli maksamaan?

Comment

Öö. Hankintapaikka taisi olla docpower ja hinta jotakin 20 euron kieppeillä. Koita surffata.

Comment

Tekeekö muuten pahaa myllylle tai turbolle, kun tuo By pass on rikki?
                                          (suhiseehan se kivasti, mutta nykäsee joskus mukavasti ja tehoa varmaan kans sitte uupuu)

Joo taidan soitella tonne "Koira voima" firmaan. Ostellaan samalla nuo jouset ja Forgen by pass (007 Forge muistaakseni oli tuohon S4:ään?)

Comment

Itsekkin tänään otin koko bypassin pois käytöstä ja tuli ihan mukavasti vetoa lisää ja toimii paremmin = ei nykitä niin paljoa.. Mutta turbo ei tykkää tuosta tempusta varmaan tai siltä se ainakin kuulostaa, säksättää todella voimakkaasti..

Comment

Ostin sellasen FOrgen päältäpäin säädettävän By-passin.
                                              Pitää ruuvailla ja testailla tuossa viikonloppuna.
                                              (onko kokemuksia muuten sellaisesta by-passista?)

Comment

Paljon boschin pässin käyttöikä suurin piirtein?

Comment

Mulla on ainakin tietääkseni alkuperäinen boschilainen paikallaan ja kilometrejä 140tkm, vieläpä tuosta lastutettuna yli 100tkm. Mielessä ollu useamman kerran tuon Forgen hankkiminen mutta täytyy kai odotella että alkuperäinen antautuu ensin.

Comment

Working...
                                                  X