mapse, en oikeen tahdo jaksaa uskoa, että putkistoon, turboon, suuttimiin + megasquirttiin saan uppoomaan 7000 euroa.
Tämä olisi mielenkiintoista. Mulla oli se m62 remmiahdin jo tossa, mutta harmi, kun se oli liian pitkä. Pitäisi nyt alkuun hommata jostaki uusi vakioimusarja ja muokata se tuollaiseksi tai sitten jos sattuisi tulemaan s4 imusarja jostakin vastaan.
Tuo eka video taitaa olla tästä projektista.
Ideana tuo turbotus ei ole yhtään hassumpi, mutta tekemistä tommosessa piisaa. Jos siis ei mitään valmista kittiä osta.
No äkkiä siihen pioneerityöhön(lähestulkoon) saa menemään myös niitä yllätystonneja. Lopputulema lienee jossain 4-5k€ ja saat purkaa kaikki patentit joka katsastukseen pois.
Jotenkin luulen että siihen pioneerityöhön ei riitä edes 4-5ke. Jos laskee vähän.
- Männät 700-1000e
- Veivit varmaankin saa vaihtaa 500e?
- Tiivistesarjaa ja laakeria 200-300e?
- Turbo 800-1300e
- Kytkin 700e
- Kunnon cooleri putkineen klemmareineen 200-300e
- Koneistukset ym pienet vaihdettavat osat kansiin 200-1200e riippuen että mitä sinne haluaa. Pakovenat on kait turboissa vähän eri kamaa.
- Letkut, putket + yllätys muutostyöt 200-400e
Rahaa palanut 4-5ke ja kone ei edes vielä ole konehuoneessa. Siihen sitten moottorinohjausta sun muuta niin. Kyllä luulen että 7k€ on lähempänä totuutta hinnan suhteen jos riittääkään.
Jokainen joka on rakentanut moottorin, oli se sitten 4syl tai 6syl niin tietää että halvalla ei selviä. Ja tuohon palaa rahaa vielä enemmin kuin semmoiseen joka on jo alunperin turbo kone.
Ja jos leimata meinaa niin
-S4 vastaavat jarrut+ alusta
-VTT:n testi (oliko 1000 €/kpl) * niin monta kertaa kun joutuu käymään ennen läpimenoa.
Voihan jostain hankkia s4 tekniikan ja vaihtaa nykyiseen koriin. Saattaisi kai senkin saada jostain alle 7000€:n
mika .s: No se s4 tekniikka maksaa.. No nettiautossa halvin tällä hetkellä on 9000 euroa ja sekin farmari. Noita sedan malleja aika vähän on tarjolla ja jos sellaisen haluaa niin joutuu maksamaan 11000 euroa tai yli tällä hetkellä. Sille sitte single turbo modaus niin numerot jatkaa pyörimistä ylöspäin. Mutta miksi muutta tuplaturbo sinkuksi, se on taas toinen juttu sitten.
2.4 vapari maksoi minulle 3500e + kossupullo reilu 2 vuotta sitten ja hinta tuntuu olevan säilyneen V6 30v autoilla ja ehkä hieman arvokkaampi jos on sedan mallinen. Kyllä uskoisin noitten 2.4 sisuskalujen kestävän normaalin ahtopaineen. Jos sen pystyy ahtaa ilman koneen laakeroinnin ja kaiken muun vahvistusta remmiahtimella 270 hp:hen niin sen pystyy myös pakokaasuahtaa sinne myös kohtuullisilla ahtopainella.
Seuraava tekinen kysymys. Mun autossa on puristussuhde 10.5:1. 11.0:1 alkaa olemaan aika kova juttu jo bensakoneessa joten mitenkä mun koneen puristussuhde muuttu, kun 10.5:1 puristusuhteeseen ahdetaan 0.5 bar. Vai muuttuukohan se ollenkaan?
Toki jos remmillä saa ahdettua 270, saa sen tehtyä normi turbollakin. Vieläpä paremmin, kun herääminen tapahtuu myöhemmin->kääntöä samaan tehoon yleensä hieman vähemmän.
Silti ahtimella sata heppaa, eli +60% on aika paljon vakiohiluille...
1500€ + rahti alkaen taitaa ebaysta saada 230hv 2.7t konetta. Ja oliko niin, että a4 mallisarjan tehokkaimmaksi katsotaan 2.8 30v, eli ei siihen juuri mitään muuta tarvi vaihtaa.
pv: joo ei ne kyllä kalliita oo, mutta ei ne kyllä taas ihan noin halpoja ole jos pitää saada kaikki sähköt, apulaitteet ja turbot koneen mukana. Ja jos saa niin linkitä nyt edes yks jokin vastaava tänne sieltä.
Voisin uskoa, että noissa halvimmissa alle kahen tonnin kiuluissakin olis kaikki oleellinen mukana ;)
Konsonanttina menee hieman kalliimmaksi: http://tinyurl.com/bet9hn4
Toki uitto tuohon päälle/ajo, eli tuleehan tuollekin hintaa. Tosin sitten saa myytyä raadon ympäriltä, jos tahtoo->tienaa sen tonnin pisteosista kait kohtuu helposti kuitenkin.
pv: Onko nämä molemmat moottorit sitten vielä manuaalivaihteisesta? että joutuuko sen vauhtipyörän sitte ostamaan uuden jos se on automaatista. ei ainakaa google kääntäjä osannu auttaa minua saksan kääntämisessä sen vertaa, että olisin pominu automaatin tai manuaalin jostaki.
Tos on ollu harkinnan alla se v8 360hp laittaa sinne pellinalle, mutta sitte jos löytää jonkun halvan automaatti s8:n niin joutuu vaihtaa vaan sen vauhtipyörän ja se makso jotaki reilu 500 euroa uutena.
Kiva tässä pyöritellä näitä kaiken maailman vaihtoehtoja niin tietää mikkä sitten on ne kannattavimmat vaihtoehdot ja omiin tarpeisiin riittävät.
Ois ihan mukava seurata näitä remmi/turbo topicceja kun oikeesti tapahtuis muutakin ku pelkkää höpöhöpöä. Jotenkin tämä koko hommaa tuoksuu niin lapsenkengissä olevalle että eiköhän se auto pysy loppujen lopuksi 2.4 vakiovehkeenä.
mika .s: joo, minustakin olisi mukava kirjoitella itse asiasta tänne, mutta aina joku on änkemässä noita 2.7t koneita halvemman ja helpomman virittämisen johdosta. Jo toiseen kertaan herra nimeltä pv.
Seuraillaan nyt me muut tota 2.8 12v turbotuksen etenemistä.
wmpt: ehheii ei ei. Sen takia se on häjy jos löytäisi s8 manuaali 6 lovisella lootalla ei tarttisi kattella vauhtipyörää mistään ja saisi 6 vaihdelaatikon samalla.
Good luck with that. Mikä tahansa V8 6-gangilla on jonseenkin harvinainen kombo ja S8:ssa vielä kärjistettynä. Ei ole tarkoitus dissata projektia mutta kesken jää jos manuaali-S8 purkuautoa jää odottamaan.
Enkä tarkottanu mitään kirjottelemista vaan että siellä tallissa alkais jotain konkreettista tapahtua. Ei ne hommat muutu tai autot rakennu alottamalla foorumilla aina uutta topiccia virittämisestä.
wmpt: ehheii ei ei. Sen takia se on häjy jos löytäisi s8 manuaali 6 lovisella lootalla ei tarttisi kattella vauhtipyörää mistään ja saisi 6 vaihdelaatikon samalla.
Comment