Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2:een KKK27 ahdin mielipiteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2:een KKK27 ahdin mielipiteitä

    Juu tässä olis taas hieman purtavaa audi kuruille.

    Eli S2:een KKK27 ahdin?

    Tiedossa on että autolle on tehtävä muutakin kuin vaihtaa pelkkä ahdin.
    Auto on lastutettu edellisen omistajan mukaan 280+ hp.

    Mut mielipiteitä sopivuudesta

    Muokkaus.

    Tehoja hakusessa 450-600hv ajan kans.

    Parempi kysymys on ehkä minkälainen autosta
    tulee ajaa tuolla ahtimella jos lähtö kohta tehot on n.300hp

  • #2
    No et edes kerro minkälaisille tehoille tuo olisi tulossa? Jos tavoitteet ovat luokkaa vähän tuosta 280hv:sta ylöspäin, niin aivan liian iso turbo. Jos taas tavoitteet on jotain 600hv, niin sitten ehkä.

    Ja käyttämällä hakua löytyy lisää asiaa.

    Comment


    • #3
      No niitä kaksseiskojakin on eri kokoisia. Aika tyypilliset viritykset saksanmaalla sisältävät k27/26 hybridin tuonne johonkin 400 luokkaan. 27:ään ei taida olla pakopesää joka vakio/rs -sarjaan menee. Se (rs) on tuossa noin 400:ssa vielä käypänen joskaan ei varmastikaan paras ratkaisu.

      Kysymyksesi muuten on niin laaja että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Sen sijaan tavoite voisi olla vähän paremmin määritelty ja kerro myös käytettävissä oleva rahamäärä. Tuolla 400 toisella puolella saa jo vaihtaa "kaiken" = $$$$$.

      Comment


        #4
        Jos laitetaan alku tavoitteeksi n.400hp.

        Mitä ehdotuksi muutoksiin on ja mistä niitä on järkevin kysellä.
        Oulun alueella on vielä kohtuu rajallisesti harrastajia/ asiantuntioita.

        Tutullani olisi myynnissä kkk26 tai kkk27 ahdin. muisteli sen olleen peräisin vanhemmasta 10vt koneesta.

        Ajattelin käydä tulevalla viikolla Oulun tekulla penkittämässä auton.
        Onpahan alku dokumentti mistä lähtä. Pistän penkityksestä tietoa myöhemmin.

        Raha määrää en ole vielä päättänyt mutta pitemmällä tähtäimellä projektiin tulee menemään
        paljon rahaa. Kuten Teppo sanoi 10te on vielä pieni raha näissä hommissa...

        Comment


        • #5
          10vt ahtimet ei yli kolmeasataa taida pukata edes 20v:stä ja ohan ne nyt herran jumala 20 vuotta vanhaa kamaa. Mitä jos ostaisit jotain uutta ja nykypäivää?

          Comment


          • #6
            400+ lukemien budjetti n. 10.000 ?

            Täydellinen koneremontti, veivit, kansityöt, pakosarja, ahdin, cooleri, putkisto, softa tai ohjelmoitava ruisku
            Kaikkiin noihin ei tuo kymmenen kiloa välttämättä edes riitä. Pelkästään koneen laakereihin, renkaisiin, tiivisteisiin yms. menee helposti 1500e.

            Comment


              #7
              Nykypäivän ahtimena Tarkotetaan garretin kuula laakeroituja/ vastaavia?
              Vai Oliko se näin Jarkko. Ei ollut tarkoitus sitä 20.v vanhaa ahdinta pellin alle laittaakaan.


              Auto on tekniikaltaan erinomaisessa kunnossa. Mitä sitä on keretty läpi käymään.
              Saksan poika on siihen jonkin lastun laittanut kylkeen jolla on luvattu 280+hp 1.2baarin ahdoilla ja sen jälkeen nostanut ahdot 1,6 barin paikkeille (ruuvi on pohjassa) muuta tietoa laitosta ei ole.

              Luulisi penkityksen jälkeen saavan jotain tietoa.

              Comment


              • #8
                Topiccia lainaten ja kun noi 20v vanhat kkk haukuttiin. 5syl,20V moottoria koskien. Onko jollain kokemusta k26/29 hybrideistä? Kuinka kestää sport quattro kopio pakosarjat, paremmin kuin rs2? Ja onko moniltakin orkkisveivit katkenneet/vääntyneet kun 400hv lähestyy? Vääntyikö veivi vai menikö pultti? Menikö uusi laakeri rikki(alapäästä tietty) jos, niin minkä merkkinen? Oletteko laskeneet puristussuhdetta männillä vai paksummalla kansipahvilla? Onko imuilma merkittävästi kylmempää jos siirtää imun siihen keulalle? Kuinka paljon olette ottaneet ulos vakiokannella? Näistä kaipaisin ENSI KÄDEN/Käyttäjän tietoa. Mieluummin ei mitään spekulointeja : )

                Comment


                  #9
                  Tuommosessa "isossa" projektissa se ahdin on melkein viimeinen komponentti hankinta listalla. Toki se on kiva ostaa ensimmäisenä ja hypistellä mutta sen hankinta kannattaa jättää myöhempään. Ensin esim. perusmoottori siihen kuntoon, että se kykenee nielemään sen mitä se ahdin sinne tulee tarjoilemaan.

                  Comment


                  • #10
                    Niin, Garretit taitavat nyt olla rendikkäitä ja pirun hienoja, mutta onhan noita muitakin 2000-luvun laitteita. Vaikkapa mitsulta vois löytyä jotain sopivan sorttista. Ihan näin puhtaasti ehdollistaen.

                    Mutta kuten Toni mainitsi. Muualla on ensisijaisia töitä.

                    Comment


                    • #11
                      Toni kyllä kiteytti koko homman melko hienosti. Ahtimen valinta määräytyy jollei täysin ja ainakin varsin pitkälti muun raudan kunnon ja kestävyyden mukaan. Vanhan ja jo enemmän tai vähemmän väljistyneen koneen kylkeen on suorastaan järjetöntä pultata tuoretta hyvin tuottavaa puhallinta.

                      Juhan kysymyksiin muutaman yritys vastauksiksi:
                      "SPQ":n sarjoja tiedän äkkiseltään pari kappaletta ajosta ja kummankaan en tiedä haljenneen. Tokikaan en noita kovin läheltä ole seurannut. Saattaa johtua parempi kestävyys myös siitä että noiden jatkeena ei ole yleensä suurella vastapaineella ajettavia vakioahtimia jolloin terminen kuormakin lienee pienempi.

                      Risan edellinen viripaketti oli n. 380hv 1.9bar paineilla 55/55 mitoilla olevalla K26/27 hybridillä. Vakioveivi tuli kyljestä kattelemaan kun peli pääsi n. 2,3bar ylipaineille. Oliko tappaja sitten nakutus vai voima, siitä paha mennä sanomaan. Laakerit olivat kuitenkin alle 10tkm ajetut.
                      Antillahan noista vääntyneistä ja katkenneesta veiveistä on myös yhden koneen osalta kokemusta. Molemmat tapaukset tietääkseni sattuneet orig. laakereilla joita kokeneemmat kuitenkin pitävät parhaina, kuten myös orig. männänrenkaita (maksavat myös vittumaisen paljon).

                      Prässejä on laskettu tähän asti männillä kun samalla on vahvuuden varmistamiseksi vaihdettu 22mm männäntappeihin ja niihin sopiviin kunnollisiin veiveihin. Vasta äskettäin näin ensimmäisen tehdastekoisin vakiota paksumman monikerros peltipahvin kaupan 034efi:n sivuilla. Hintakin oli varsin havaittavasti vakiota korkeampi. Toinen syy "kuparipahvien" välttämiseen lienee se että 20v:n peltinen vakio on käsittämättömän vahva.

                      Imun siirtäminen keulalle vaikuttanee lähinnä kaupunkiajossa, ei niinkään maantiellä.

                      Vakiokannella ja nokilla (AAN) tiedän todistetusti hiljattain otetun yli 450Hv/600Nm lukemia ongelmitta.

                      26/29-hybridiin en kyllä "siivilivehkeissä" ole törmännyt. Ainut kohde jossa äkkiseltään muistan 29:iä käytetyn löytyy täältä: http://www.bufkinengineering.com/RebuiltK27.htm

                      Comment


                      • #12
                        Kiitokset Tepolle. Hassua,luulin että tuo on yleinen, koska tiedän 3*200 20V missä on,tai on ollut tuo k26/29(hiukan eri kokoisina). Ja muistelen foorumeilla törmänneeni myös S2:siin. Ei kyllä kuulemma oikein tyrkkää alle 3000-3500, mutta sen jälkeen on taivas auki. Tuohan tosiaan menee ainakin pienemmällä k29 kompuralla jopa rs2 pakosarjan kanssa. Saksassa ainakin on ollut liikkeellä paksumpaa kansipahvia,tekijää/merkkiä en ole vielä tajunnut kysyä. Mun oma k26/27 on 55,5 ja 54 mitoilla mut paineet jäänevät kauas 2.3bar. Lähinnä olin kiinnostunut millä osilla ja millälailla on k26/29 saatu "jytäämään".

                        Comment


                        • #13
                          Noi sun ahtimen mitat kuulostaa vahvasti siltä mitä Risassa oli kiinni. Rokkas ylhäällä ihan jees mutta alhaalta aivan kuollut. Toki koneessa oli muutenkin sanottavaa joten kaikki ei välttämättä ollut ahtimesta kii.

                          Comment

                          Working...
                          X