Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Muutoskatsastusongelma: Coupe quattro 2.2 20 VT turbo AAN vm:87

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    joo nii näytti muuten olevan myynnissä!

    Comment


    • #32
      On ahdettulla motilla coupe quattroja kilvissä, kuten kasi ja ysikymppejäkin. Eikä sillä nyt tässä tapauksessa ole väliä mikä kone siellä on.

      Comment


      • #33
        No eikö sellasta voisi käyttää vertailu kohteena?

        Comment


        • #34
          Vertailu kohteena käytetään saman mallisarjan tehokkainta, eli tässä tapauksessa tuota KV moottorllista ja teho saa ylittää sen 20% joka tekee 163hv. Tuon tehon alittavan penkkilapun hommaat ja menet sen kanssa katsastamaan autosi omavalmistemoottorilla. Käsittääkseni näin on kaikki muutkin ahdetut coupe quattrot katsastettu.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Okkok Näytä viesti
            Jos kerta inssille pitää ahtopaineet näyttää niin josko laittaisi kuristimen kiinni turboon. Joku 15mm kuristin ja lataat 2 kiloa ahtoa niin ois siinä katsurillakin miettimistä.
            Ei tuu kuristimen kans tollasia paineita,ja taitaa olla tämä vielä motronicilla eli aika vaikeaksi menis.

            Comment


              #36
              Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
              Siis se pitää "kuristaa" tuohon sallittuun 163hv, ja esittää tästä todisteena penkkilappu. Ja coupe quattron tehokkain moottori on ollut 2.2 10V vapari, eli ilman t:tä.
              Juuri noin.
              Penkkiin, ahdot niin alas että sopiva tehonumero saadaan paperille. Ahtopaine vaikka vielä paperille.
              Paperin kanssa konttorille, ilmoitat että kone on omavalmiste. Selvitykseksi että vaikka männät ja nokat uusittu, jos sellaista vaatii.
              Jos tulee nurinaa ahtopaineiden pienuudesta, ei sillä ole merkitystä. Laki ei määrää minimi ahtopainetta, sitä saa olla vaikka 0.1bar.
              Voivat vaatia jotain 0.3bar minimiä ( tätä on kuulunut viime aikoina ympäri Suomea), mutta siitä voi vaatia näytettäväksi lakipykälää, jota ei löydy mistään.

              Ja vaihda konttoria nyt heti ensimmäisenä.

              Comment


              • #37
                0.5 vaaditaan ahtopainetta. Kysyin tuon konttorilta ennen kuin muutoskatsastin keväällä tuon oma 80q:n.

                Comment


                  #38
                  Vaatia saa, mutta mitään perustetta en ole lakipykälistä siihen löytänyt. Katsureiden tyhjää jauhamista.
                  Volvo 940 matalapaine turbossa on 0.3bar vakiona, näin kuriositeetiksi.

                  Edit: Heti kun joku näyttä pykälän minimiahtopaineesta, otan takkini ja poistun.

                  Comment


                  • #39
                    Okei kiitoksia noista. Eikait se auta kun penkki aikaa hommaamaan.. Onko muuten kellään tietoo missä oulun seudulla olis neliveto penkki?

                    Niin ja eikö tämä pysy ei vähäpäästöisenä eikä tarvi kattia?
                    Maahan tuoja ainakin meinasi ettei kattia tarvi asentaa koska autossa sitä ei koskaan ole ollut.
                    Ja vaikka moottorissa olisi ollut nii se menee kopan iän mukaan.

                    Comment


                    • #40
                      Koppa määrää päästöt, ei kone.

                      Comment


                      • #41
                        Ahdot tiputtaa peruspaineille ja toivoa että se riittää.

                        Comment


                        • #42
                          Ainahan sitä voi penkittäjälle vihjata, että pitäisi saada alhainen tulos. Ja AAN muuten muuttuu paineista huolimatta melko tehottomaksi kun pakopuoli on tukossa.

                          Comment


                          • #43
                            Riippuu dynosta. Luultavasti ei riitä vaan ollaan jossain 185 hepan tienoilla.

                            Kaasuvaijerin löysääminen tai läpän asennon rajaaminen on aika halpa kikka...

                            Comment


                            • #44
                              DynoTestCenter on vissii ainut Oulun seudulla oleva neliveto penkki.

                              Comment


                              • #45
                                Pyhäjärvella on kans neliveto penkki

                                http://www.jtm-motors.fi/index.html

                                Comment


                                • #46
                                  Ahdot tiputtaa peruspaineille ja toivoa että se riittää.
                                  Vertailun vuoksi, ur-quattron 200hv 10vt moottori n. 0.3 bar paineilla antoi penkissä 119kW. Vaati tosin takaiskuventtiilin hukkikseen kalvon yläpuolelle, johon posket lommolla imasin alipainetta=) Mutta noin saatiin paperille sopivat tehot ja muutoskatsastus suoritettua. Ko auto oli vm.87 typ85 80 GTE quattro.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Niin ja eikö tämä pysy ei vähäpäästöisenä eikä tarvi kattia?
                                    Maahan tuoja ainakin meinasi ettei kattia tarvi asentaa koska autossa sitä ei koskaan ole ollut.
                                    Ja vaikka moottorissa olisi ollut nii se menee kopan iän mukaan.
                                    Toi katin tarpeellisuus ei riipu vähäpäästöisyydestä. Jos auto on käyttöönotettu ENNEN 1.7.1987, niin omavalmiste moottorin ollessa kyseessä riittää katsastuskonttorin pakokaasutesti päästöjen osalta.
                                    Jos käyttöönotto on 1.7.1987 tai sen JÄLKEEN, omavalmistemoottoriin pitää asentaa 'sopiva' katalysaattori, ellei muutoin pysty osoittamaan pakokaasumääräysten täyttymistä (ei riitä normi päästötesti konttorilla.) Katalysaattorin ei välttämättä tarvi edes toimia, koska päästömittauksen arvot eivät muutu vähäpäästöisen arvoiksi!

                                    Comment


                                    • #48
                                      Olen kuullut huhua, että AAN moottori varustettuna MTM pikkuhybridiahtimella, n75 johto irrotettuna ja kaasuvaijeri löysättynä olisi tuottanut 181hv @ 0,4bar. Katalysaattorin kun tuon ikäiseen laittaa, niin kannattaa panna putki sinne katin sisälle kun muuten tulee ikävästi turbulenssia kaasujen virtaukseen.

                                      Comment


                                      • #49
                                        No niin nyt olisi penkissä käyty ja saatiin tehtyä pieni lappu ;) Saa nähä mite huomenna käy...

                                        Comment


                                        • #50
                                          kuinka pieni :)??

                                          Comment


                                          • #51
                                            Missä kävit penkittämässä?

                                            Comment


                                            • #52
                                              159 tehokasta hevosta :) pyhäsalmessa kävin, siel oli kyllä asialliset vehkeet ja palvelu, suosittelen lämpimästi! :)

                                              Niin ja moottorista löyty samalla enenpi hevosia kun piti, ja kone on tikissä tuli ihan kehuja :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Sehän on sitten 1 hevosvoiman tehokkaampi kuin tuo minun kanttiquattro. :) Mutta mullapa onkin vaan 10 venttiiliä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No niin nyt on auto käytetty leimalla. Ei tarvi kun kylmän katin ja sivu vilkut.. Ihme hommaa kun tämä oulun konttori löysi vertailu kohteenkin koneeltaan ja ylivieskan S kirjaimella alkava paikka ei edes löytänyt vaikka luulisi et samat ohjelmat vai mitkä ovatkaan... Pistää kyllä niin vihaksi et noin:300€ on tavallaan mennyt turhaa rahaa ekan konttorin johdosta!!

                                                  Meinasivat Oulussa ihmetellä sitä penkki lappua minkä näytin, et mihi piruun on kadonnut nuin paljon hevosia. :) Mutta nyt tulee rek otteeseen kumminki AAN koneen teho merkintä 169kw. :)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Oulaisten konttori oli ainut missä sain käytettyä vitoskanttia vertailuna tuossa omassakin tapauksessa. Ylivieskan konttorit eivät löytäneet koneelta mullekaan vertailumalleja muuta kuin nelosmoottoriset. No nyt on 147hv 1,9 diisseli papereissa...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      No niin nyt on kilvet coupessa :) Eikä tarvinnu mitää muuta kun vaihtaa konttoria.
                                                      Papereissa seisoo 169kw.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Hienoa! :)

                                                        Comment

                                                        Working...