joo nii näytti muuten olevan myynnissä!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Muutoskatsastusongelma: Coupe quattro 2.2 20 VT turbo AAN vm:87
Collapse
X
-
Vertailu kohteena käytetään saman mallisarjan tehokkainta, eli tässä tapauksessa tuota KV moottorllista ja teho saa ylittää sen 20% joka tekee 163hv. Tuon tehon alittavan penkkilapun hommaat ja menet sen kanssa katsastamaan autosi omavalmistemoottorilla. Käsittääkseni näin on kaikki muutkin ahdetut coupe quattrot katsastettu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Okkok Näytä viestiJos kerta inssille pitää ahtopaineet näyttää niin josko laittaisi kuristimen kiinni turboon. Joku 15mm kuristin ja lataat 2 kiloa ahtoa niin ois siinä katsurillakin miettimistä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiSiis se pitää "kuristaa" tuohon sallittuun 163hv, ja esittää tästä todisteena penkkilappu. Ja coupe quattron tehokkain moottori on ollut 2.2 10V vapari, eli ilman t:tä.
Penkkiin, ahdot niin alas että sopiva tehonumero saadaan paperille. Ahtopaine vaikka vielä paperille.
Paperin kanssa konttorille, ilmoitat että kone on omavalmiste. Selvitykseksi että vaikka männät ja nokat uusittu, jos sellaista vaatii.
Jos tulee nurinaa ahtopaineiden pienuudesta, ei sillä ole merkitystä. Laki ei määrää minimi ahtopainetta, sitä saa olla vaikka 0.1bar.
Voivat vaatia jotain 0.3bar minimiä ( tätä on kuulunut viime aikoina ympäri Suomea), mutta siitä voi vaatia näytettäväksi lakipykälää, jota ei löydy mistään.
Ja vaihda konttoria nyt heti ensimmäisenä.
Comment
-
Vieras
Vaatia saa, mutta mitään perustetta en ole lakipykälistä siihen löytänyt. Katsureiden tyhjää jauhamista.
Volvo 940 matalapaine turbossa on 0.3bar vakiona, näin kuriositeetiksi.
Edit: Heti kun joku näyttä pykälän minimiahtopaineesta, otan takkini ja poistun.
Comment
-
Okei kiitoksia noista. Eikait se auta kun penkki aikaa hommaamaan.. Onko muuten kellään tietoo missä oulun seudulla olis neliveto penkki?
Niin ja eikö tämä pysy ei vähäpäästöisenä eikä tarvi kattia?
Maahan tuoja ainakin meinasi ettei kattia tarvi asentaa koska autossa sitä ei koskaan ole ollut.
Ja vaikka moottorissa olisi ollut nii se menee kopan iän mukaan.
Comment
-
-
Ahdot tiputtaa peruspaineille ja toivoa että se riittää.
Comment
-
Niin ja eikö tämä pysy ei vähäpäästöisenä eikä tarvi kattia?
Maahan tuoja ainakin meinasi ettei kattia tarvi asentaa koska autossa sitä ei koskaan ole ollut.
Ja vaikka moottorissa olisi ollut nii se menee kopan iän mukaan.
Jos käyttöönotto on 1.7.1987 tai sen JÄLKEEN, omavalmistemoottoriin pitää asentaa 'sopiva' katalysaattori, ellei muutoin pysty osoittamaan pakokaasumääräysten täyttymistä (ei riitä normi päästötesti konttorilla.) Katalysaattorin ei välttämättä tarvi edes toimia, koska päästömittauksen arvot eivät muutu vähäpäästöisen arvoiksi!
Comment
-
Olen kuullut huhua, että AAN moottori varustettuna MTM pikkuhybridiahtimella, n75 johto irrotettuna ja kaasuvaijeri löysättynä olisi tuottanut 181hv @ 0,4bar. Katalysaattorin kun tuon ikäiseen laittaa, niin kannattaa panna putki sinne katin sisälle kun muuten tulee ikävästi turbulenssia kaasujen virtaukseen.
Comment
-
No niin nyt on auto käytetty leimalla. Ei tarvi kun kylmän katin ja sivu vilkut.. Ihme hommaa kun tämä oulun konttori löysi vertailu kohteenkin koneeltaan ja ylivieskan S kirjaimella alkava paikka ei edes löytänyt vaikka luulisi et samat ohjelmat vai mitkä ovatkaan... Pistää kyllä niin vihaksi et noin:300€ on tavallaan mennyt turhaa rahaa ekan konttorin johdosta!!
Meinasivat Oulussa ihmetellä sitä penkki lappua minkä näytin, et mihi piruun on kadonnut nuin paljon hevosia. :) Mutta nyt tulee rek otteeseen kumminki AAN koneen teho merkintä 169kw. :)
Comment
Comment