Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.8T ei ahda, ongelma selvisi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 1.8T ei ahda, ongelma selvisi.

    Olen siis ihan uusavuton turbotekniikan suhteen ja selaillut forumia ja käyttänyt hakua, tarvitsisin nyt kuitenkin täsmäapua.

    Eli vm. 97 Audi lakkasi yht äkkiä ahtamisen, eilen pesin auton ja tänään kun lähdin ajamaan niin kakkosella varsinkin nyki jonkin verran ja ahdot oli hukassa, eli ei väännä.

    Taustaa sen verran että auto on täysin vakio, ajettu 140tkm ja viime viikolla tsekattiin vikakoodit Doc-Powerissa kun kyselin lastutuksesta ja selvisi että bypass venttiilissä ja lämpötila-anturissa voi olla vikaa. Näitä ei siis vielä ole vaihdettu, voisiko pelkästään näistä johtua että ahtaminen loppui nyt kokonaan? Tähän asti auto on toiminut mainiosti, onko jotain pahempaa odotettavissa, voiko ahdin sanoa sopimuksensa irti noin vain tai voiko ilmamäärämittari tai joku muu kallis osa kosahtaa noin vain?

    Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle, olisiko suositella jotain asiallista pajaa Espoon lähettyvillä josta apua löytyisi vai pitääkö viedä merkkihuoltoon? Entä jos saan jossain vaihdettua itse by-passin ja lämpötila-anturin niin alkavatko ne toimimaan ilman vikakoodien nollausta tms. toimenpiteitä?

  • #2
    Ahtovuoto tai hukkaportin kalvo puhki. Tuo näytille tikkurilaan niin vilkastaan. Osote löytyy ylhäältä bannerin takaa.

    Jos et sitten pessyt myös konehuonetta?

    Comment


      #3
      En pessyt konehuonetta, sen verran tiedän että sitä ei kannata tehdä :) Vaikka eihän noista pesukaduista tiedä minne sitä painevettä suihkuaa...mut joo toisin auton erittäin mielelläni näytille jos ehtisit vilkaista kun Audi-huollossa tuntuu olevan viikon jonot ja ajamaan joudun päivittäin...onnistuisiko by-passin ja lämpöanturin vaihto samalla+vikakoodien luku ja nollaus? Pitänee soittaa sulle aamulla.

      Comment


      • #4
        Huomenna olen dynolla päivän, tavattavissa liikkeellä taas iltapäivästä. Soittele ihmeessä, kyllä se kuntoon saadaan. Tai ainakin vähän foorumiarvailuja tarkempi diagnoosi.

        Comment


          #5
          Auto taas kunnossa, kiitos Jyrkin. Kaasuläppä häiriö, vikakoodien nollaus poisti oireet.

          Comment


          • #6
            Vahva MUTU, mutta omassakin 1.8t:ssä oli läpän sopeutus epäonnistunut juuri bypass venttiilin rikkoutumisen tiimoilla.

            Comment


              #7
              Bypassissa ei ollut mitään vikaa. Oli muuten hauska tilanne kun menin Pitäjänmäen Stockmann autoon kysymään uutta bypass venttiiliä, siellä kysyttiin että "mikäs se semmoinen on?" :)

              Comment


              • #8
                Niin sille on suomenkielinenkin nimi. "ahtopaineen takaisinkierrätysventtiili"

                Varaosatiskeillä kun pääsääntöisesti puhutaan suomea eikä internettiä :D

                Comment


                • #9
                  Pörhöllä myös bypass tuntematon laite. Siellä ne puhuit sujuvasti hyvinkin mielenkiintoista numerokirjainkoodikieltä =)

                  Comment


                  • #10
                    Oli muuten hauska tilanne kun menin Pitäjänmäen Stockmann autoon kysymään uutta bypass venttiiliä, siellä kysyttiin että "mikäs se semmoinen on?"
                    Pörhöllä myös bypass tuntematon laite
                    Kesällä soitin paikalliseen merkkiliikkeeseen selvittääkseni vakion pyypassin hintaa, kun kaveri halus sellasen multa ostaa. Tyyppi kysy, että mikä?! Sanoin uudelleen ja kun ei auttanut vaihdoin kotimaiselle. (joutu hetken miettimään suomenkielistä vastinetta) Ei löytynyt, ainoo mitä tarjottiin oli ahtop. säätöventtiili. Yritin vielä selittää ulkomuistista jotain 710-alkusta "koodia", sekä selittämällä venttiilin toimintaa, kun myyjä _itse_ sitä kysyi. Lopulta puhelu päättyi siihen, että mää en nyt kyllä tiedä mitä sää tarkotat... Saattohan siellä olla vaikka joku kesätyyppi eikä se ihan ainoo osa oo mitä kysellään, mutta aika paljonhan noita kuitenkin vaihdellaan. Jäi meleko hölömö olo ittelle. :)

                    Comment


                    • #11
                      mutta aika paljonhan noita kuitenkin vaihdellaan
                      1,8T moottorit ovat kuitenkin varsin harvinaisia normaalissa huoltoliikkeessä.
                      Pääasiassahan kaluston on tätä 1,4 1,6 litraista

                      Comment


                      • #12
                        No varmasti totta tuokin. Viittasin vaan siihen, että ehkpä yksi yleisimmin juurikin tuohon 1.8T:hen vaihdettavia osia.

                        Comment

                        Working...
                        X