Onko porukalle tullu päästöjen kanssa ongelmia tuon downpipen asennuksen jälkeen? taikka leimalle saannin kanssa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TFSI lastutus.
Collapse
X
-
Toimivin softa ecu + tcu ea888 mk3 stage2
Onkos porukalla kokemuksia ea888 gen3 (CJXA ja variantit) Stage2 virisoftista ecuun ja loodaan?
Tarttis olla hyvä ja kestävä. Käsittääkseni Suomessa ainakin erikoismoottori.fi ja APR tarjoaa ohjelmia, mutta liekö muita, ja onko kokemuksia käytöstä? Tekeekö powerbyte softaa myös laatikkoon?
APR:n tcu-ohjelmaa ei ainakaan maailmalla kehuttu, tiedä sitten totuudesta. Euroopassahan noita olisi vallan monia vaihtoehtoja.
Tuntuu että paras olisi jos osaava kaveri tekee penkissä softan kuntoon autokohtaisesti, ja voi tarpeen mukaan jelppiä jos tulee ongelmia/muutoksia autoon myöhemmin.
Jotain mitä selaillut
APR Stage2
TVS Engineering (Ruotsi/Hollanti)
Erikoismoottori.fi
Powerbyte.fi
MRC Tuning (UK/Saksa)
Comment
-
Vieras
Isot valmistajat on hieronut ohjelmaa monta kuukautta niin dynossa kuin tienpäällä, jotkut useammalla autolla eri olosuhteissa tuhansia kilometrejä, jotta tulee katettua "kaikki" olosuhteet helteestä pakkaseen ja siltä väliltä.
En tiedä saako päivän tai kahden dynosessiolla samaa määrää dataa katettua.
Comment
-
Vieras
Varmasti löytyy kaikista jotain sanomista. Kyse on vain siitä että toiset hieroo ohjelmaa kuukausitolkulla ja kerää dataa ympäri maailmaa eri ajo-olosuhteista useilla eri autoilla
Miksi siis isot hieroo niitä niin kauan jos sen saa yhtä hyväksi päivässä tai kahdessa?
Simos on melko hieno ohjaus kaikkiaan ja kovasti erilainen kuin Boschin järjestelmä. Siinä on paljon sellaisia asioita joita ei Boschista löydy ja toisaalta asiat toimii aivan eri tavalla.
Mukautuvia ecut tosiaan on, kunhan se mukautuvuus ei katoa softaa tehdessä.
Edit: MRC joka on kohtuu pieni firma isojen joukossa, hieroo ekoja softia dynossa melko kauan, ennen kuin päästää maailmalle.
Tämän ei ole tarkoitus olla kenenkään "mies ja dyno" firman dissausta, onhan siitä faktaa että niistäkin tulee toimivaa ulos. Lähinnä avata sitä mitä isojen firmojen takana tapahtuu softan teon kanssa. Ne ei ole pelkkiä mainospuheita.Viimeksi muokannut Vieras; 23.4.2018, 18:48.
Comment
-
Vieras
Comment
-
2.0 TFSI 200 hv version lastutus
Tvs tarjosi kohtuu diiliä ecu ja dsg softasta - katotaan tuleeko mitään. Niiden dsg softahan on mm hgpn mörkövolkkareissa kiinni joten sen suhteen luotto pitäisi olla ok softaan (lupaavat 600nm keston vakio kytkimillä). Ecu puolesta en ole niin käsitystä mutta ovat noitakin tehneet jo jonkin aikaa
Comment
-
Eiköhän TVS ihan asiallinen bulaagi ole tuotoksien suhteen. APR ECU + TCU softat asennettuna ja hyvin tuntuu toimivan (tosin ei 200hv versio).Viimeksi muokannut Poikarukka; 30.4.2018, 09:21.
Comment
-
Taitaa apr stage2 olla kiinnostavin tällä hetkellä etenkin kun stage2 softa on vastikään päivittynyt entistä paremmaksi. Tvs stage2+ ja tcu stage3 olisivat hinnallisesti hyvät ja etenkin tcu softa nostaisi vääntökestoa kivasti - eivät vaan tee noita kuin valtuutetulla myyjillä joita Suomessa ei ole. Tokihan tuossa olisi saumaa jonkun napata edustus itselleen.. Joskus kuulemma ollut edustus Suomessa mutta mikä lie tarinan loppu..?
Comment
-
Kysytäänpä täällä, kun lastuttamiseen liittyy: jos vaihdan korkeapainebensapumpun korkeammalla tuotolla olevaan versioon (esim. APR, Vis Motorsport), onko auto säädätettävä heti vai toimiiko edes kohtuullisesti ilman säätöä? Täysi hyöty tehokkaammasta pumpusta irtoaa tietenkin vasta säädätyksen jälkeen, mutta voiko autolla ajaa ilman säätöä tai onko siitä haittaa?
Comment
-
2.0 tfsi optimointi, kokemuksia
Minkälaisia kokemuksia porukoilla on? Oma auto on 2017 mallinen A3 2.0 tfsi koneella, 190 heppaa. Mitä olette maksaneet ja onko ollut huomattavaa tehonlisäystä?
Comment
-
Tuossa juuri edellisessä viestissä kirjoitteleva herra on varteenotettava vaihtoehto eli https://erikoismoottori.fi/
- Likes 1
Comment
-
Ehdotuksia 2006 Tfsi A6 C6 EA113 (2006) laiskalle stage 1:lle
Eli Stage 1 tehty, optiomoijan mukaan 260 hp, ja vapaavirtaussuodatin. Tuntuu todella laiskalta 0-100km/h. 80/100km/h -> kyllä kihtyy kiitettävästi.
Ilmeisesti vaihteiston ohjelmointo muuttuu huomattavasti 0-100 kiihtyvyyhteen? Nyt vain lisännyt kierroslukuja kiihdytyksessä mutta ei muuta.
Downpipe odottaa asennusta, siitä ja vaihteiston ohjelmoinnin, ehkä stage 2 lisän 300hp-320hp?
Voiko tähän lisätä esim. korkeaainepumpun tai wastegaten tai dumpvalven enää ilman katsastusmuutoksia?
Jos turbossa vuotoja ja ei merkkivaloja, mistä varmoja merkkejä muuta kun huollosta tietenkin? Tuntuu kyllä antavan potkua 100 km/h jälkeen kiihdyttäessä.
Siis automaatti kyseessä-
Comment
-
Mitä Ville sekoilee? TFSI:n ko3:lla kuuluu vetää alhaalta ja veto on parasta pienillä vaihteilla, isommilla loppuu hönkä. Millainen A6:n vakiocooleri mahtaa olla, epäilen että ei tule kesälämmöillä 260hp. Mitä näyttää MAFfin adaptaatiot, sotkeeko suodatin mittausta? Laatikko vie omansa ja kutonen painaa sen verran, että ei siitä mitään rakettia tule ko3:lla.
Comment
-
Alakierrosten laiskuus voi hyvin olla peruja by-pass -venttiilin kalvon rikkoutumisesta. Uusi mäntämallinen venttiili palauttaa ryhtiä alavääntöön, jos näin on.
Tarkistaisin by-passin kunnon. Ei ole paha homma ottaa alakautta irti. A4 ei ainakaan generoinut vikakoodeja, vaikka kalvossa oli sormenpään kokoinen reikä. Vetoja kyllä puuttui.
- Likes 1
Comment
-
A4 -07 samalla koneella, quattro manuaali askilla, putkisto, ilmanotto, hpfp jne perus virit. Taitaa olla maksimitehot mitä voi vakioahtimella hyvissä olosuhteissa saada. Ei sekään ollut raketti pienissä vauhdeissa, vaikka alhaalta kovasti vääntikin. Piikkipaineet muistaakseni noin 1,4bar ja siitä alkaa tippumaan reilusti mitä ylemmäs mennään. Imulämmöt nousi myös aika rajusti vedossa (yli 50 asteseen) ja sen kyllä huomasi lämpöisellä ilmalla auton kulkupuolessa. On nuo vakiocoolerit vaan onnettomat. Käytin penkissäkin tuon jossa todettiin edellä mainitut asiat.
Comment
-
Joo eli etsin kokemuksia tuosta completoksen lastusta onko kuka kokeillut toimivuutta? https://www.completos.fi/fi/tuote/mo...3hp-racechip-s. Auto o -05 c6 koppanen 2.0t
Comment
-
Pitäisi joku saada tekemään ohjelma BUL koneiseen A4 B7:aan. Vehkeeseen tulee perus virit, S3 ahdin ja suuttimet, hpfp upgrade, RS4 fuel pressure valve, iso cooleri, putkisto, 3 tai 4 bar mappi ja varmaan vielä tankin bensapumpulle parempi ohjainlaite.
Kukahan tällaisen osaisi läntisessä Suomessa säätää vai pitääkö lähteä trailerilla kuskaamaan kauemmas?
Toki setti ei mikään ainutlaatuinen ole, että periaatteessa voisi kelpuuttaa valmiinkin ohjelman jos sellainen on jossakin jo tehty.
Comment
Comment