Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroad 2.7t ujeltaa, turbot menossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroad 2.7t ujeltaa, turbot menossa?

    Eli alkoi vm.2002 allroadista (2.7t) kuulua ujellusta varsinkin matalilla kierroksilla tai sitten reilummalla kaasulla. Ujellus seuraa enneminkin kaasupolkimen asentoa kuin kierroksia.

    Painetestissä ei ahtovuotoja löytynyt muita paitsi y-putkesta alas menevät putket hieman vuotivat ennen turboja eli eivät ole painepuolella. Ei myöskään vikakoodeja vag-comilla. Auto ei savuta eikä vie öljyä!

    Oma veikkaus on surullisen kuuluisat turbot mutta mitä mieltä olette?

    Matalilla kierroksilla: http://www.youtube.com/watch?list=UL...yer_detailpage

    Hieman reilummalla kaasulla: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=0Sr7I4WLiSw

    Kilometrejä auto on niellyt 220tkm ja alkuperäiset ahtimet. Ujellus alkoi ohjelmoinnin jälkeen ja pikkuhiljaa pahentunut. Ahtopaineet maltilliset automaattilaatikon takia
    Viimeksi muokannut Hexa`; 27.8.2012, 18:55. Perustelu: Tarkennuksia

  • #2
    Kyllä tuo aika vahvasti turboilta kuulostaa.

    Comment


    • #3
      Niin vähän arvelinkin. Eli pääsee moottorin irroitukseen. Sain tarjouksen uusista turboista 2250e 2v takuulla, kuulostaako järkevältä hinnalta vai kannattaako tilata ulkomailta? Päivitysahtimet eivät tule automaatin takia kyseeseen
      Viimeksi muokannut Hexa`; 27.8.2012, 19:49.

      Comment


      • #4
        Kuulostaa kalliilta, tilaa ulkomailta.

        Comment


        • #5
          Jep takuuvarmasti ahtimet,nimimerkillä omat meni =)

          Comment


          • #6
            Puhutaan monikossa turboista, mutta tuskimpa molemmat siellä on kerralla mennyt.
            Pitääkö tossa irrottaa moottori, että saa turbon vaihdettua?

            Comment


            • #7
              Pitää. On niin rupinen savotta, ettei niitä kannata yksitellen vaihdella. Ei se toinenkaan enää kaukana huonosta ole, vaikka vielä ehjä olisikin, jos toinen on jo mennyt.

              Comment


              • #8
                Oisko yksi vaihtoehto noiden vanhojen kunnostaminen esim. Finturbolla? Tulisi halvemmaksi kuin uudet ja nuo ei uutta häpeäisi. Toki sillä varauksella, että ne saa huollettua...

                http://www.fin-turbo.fi/

                Mulla viheltää tuon Risan turbot samalla tavalla, mutta vasta kun mennään yli 1,2bar:n ja silloinkin hiljempaa. Omat hyrrät menee Finturbon kautta jos niistä saisi vielä pelit.

                Tosin jos tehoja lähdetään samalla kasvattamaan niin asia on hiukan toinen...

                Comment


                • #9
                  Audin korjausmanuaali sanoo että turbot pitää vaihtaa pareittain. Ja tuossa tapauksessa on aivan hullua jättää se toinen vaihtamatta.

                  Comment


                  • #10
                    Jo työmääränä on niin järetön savotta tuo vaihto, että pareittain vaihtaen...

                    Comment


                    • #11
                      Juu molemmat kyllä ehdottomasti menossa vaihtoon. Mitäs luulette uskaltaako autolla enää ajaa ollenkaan vai tuleeko pahempaa tuhoa? Esim matka-ajossa tasakaasulla ei erotu mitään vihellystä. Nyt auto on kyllä pihassa seissyt enkä sitä tarvitse mutta pitää se tuosta eteenpäin jollain siirtää.

                      Comment


                      • #12
                        Tuttu ääni.. :D

                        Sanoisin että uskaltaa

                        Comment


                        • #13
                          Itse en kovin pitkälle päässyt kun vihellys oli alkanut =(

                          Itse olen semmosessa luulossa että molempien ahtimien sisäkalut saa vaihdettua n.700€

                          Comment


                          • #14
                            Vihellyksen alun jälkeen ajettu ainakin 100km eikä tuo ole ja hyvin auto muuten toimii eikä savuta.

                            Uudet turbot siksi mielessä että aion autoa pitää vielä useamman vuoden ja ahtimet ovat alkuperäiset 220tkm ajetut, vai saako niistä vielä huoltamalla uuden veroiset?

                            Comment


                            • #15
                              Ei se omakaan muutoin herjannut kuin yllämainittua vihellystä,sit se kerrasta kajautti savut pihalle.

                              Eiköhän ahtimet saa uudenveroiseksi huoltamallakin,riippuu varmasti niiden kunnosta eli: pakopesien kunto,siivet,välyksellisyys noin alkuun. Omat ahtimet tosiaan antautuivat n.270tkm:n kohalla (olin juuri saanut porkkiksen softan kiesiin).

                              Comment


                              • #16
                                Kessillä oli vikaa jo valmiiksi kun ei koeajollakaan jaksanut oikein mennä vaan jäi pyynneistä niin paljon että antoi vikakoodin. Ahtovuotoahan kai lähdit sieltä sitten etsimään.

                                Antilla taisi ensimmäinen kaasun painallus viritettynä olla jo kohtalokas, kun sieltä heti joku sivuääni ilmestyi. Oliskohan joku epäpuhtaus päässyt imuletkusta tai suodattimesta siipeen kun ilmavirta ekan kerran oli aiempaa isompi.. mene ja tiedä.

                                Harmillisia juttuja ovat, mutta mahdottomia ennalta arvata. Molemmat autot ovat vieläpä automaatteja eli max ahtopaineet nousee virityksessäkin hyvin maltillisesti pysyen alle yhden barin.

                                Comment


                                • #17
                                  Saksan tarjouksia turboista odotellessa tuli katseltua jenkkien tarjontaa http://www.ebay.com/itm/GENUINE-OEM-...00e6a1&vxp=mtr

                                  n.1600e pari veroineen ja toimituksineen. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta lafkasta?

                                  Edit. juuri tuli viesti TurboZentrumista että heiltä ei saa k03 ollenkaan, vain k04
                                  Viimeksi muokannut Hexa`; 29.8.2012, 17:02.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei nekään ole huono vaihtoehto. Niiden lisäksi pitää vaihtaa imuputket, muuten ne sopivat suoraan. Ohjelmaakaan ei tarvitse pakosti vaihtaa jos ei halua niitä piilossa olevia tehoja. Veikkaisin että nuo turbot kestävätkin paremmin kun niistä ei oteta niin paljoa irti kuin K03:ista.

                                    Kysy myös Turbolader.netistä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo Porkkis ja löysinkin melko heti vuodon Y-letku oli mennyt,mut se ei vaan herjannut sitä ennen ku kiihdytti reilusti.Sitte päivänä eräänä kiihdytin taas aika makiasti ja nautiskelin työsi hedelmistä ni eikö perkule alkanu vihellys ja loppu onki historiaa =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla on hyvän aikaa, varmaan jotain 50 tkm, kuulunut vihellystä, mutta vielä ei turbot lie historiaa kun kulku tuntuu persdynon mukaan olevan jotakuinkin kohdallaaan. Että ei kai se vihellys aina ole indikaatio korjaustarpeesta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se riippuu äänen laadusta. Kerran jo niin pitkästi olet päässyt, vinkuna ei varmasti ole kova.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla on joissain autoissa kuulunut vihellystä, joissain ei. Yhtään solmua en omiin ole joutunut vielä vaihtamaan. A3:n solmusta kuului selvä ääni, mutta ei se öljyä vienyt tai sysännyt sen huonommin. Taannoinen biturbo taas oli ihan hiljaa, myös porkkiksen huollon jäljiltä.

                                            Varmuuden saisi, jos pääsisi ottamaan akselin päästä kiinni ja koittamaan, onko välystä ja minkä verran.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Paljonko sitä välystä saisi olla ?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vähän, sen verran että sen tuntee.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sivusuunnassa sitä voi olla millin pari, akselin suunnassa millin kymmenyksiä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt on uudet turbot kiinni ja ujellukset hävisi. Porkkiksen epäilyt osuivat oikeaan eli jotain roskaa oli turbosta läpi mennyt, toisen siivissä selvät jäljet. Toivotaan että nyt kestävät taas seuravat 200tkm =)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Terve, hyvä että auto on taas iskussa. Tuliko sulla nyt tuonne nuo k04:t? Vaihdoitko itse vai teetitkö muualla? Jos teetit niin paljonko laskuttivat tunteja?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tyydyin automaattilaatikon takia k03.
                                                        Tilasin tuolta ebayn linkistä minkä aiemmin laitoin, vähän yli 1500e tuli maksamaan posteineen ja veroineen ahtimet. Tiedä sitten saako noita jostain halvemmalla mutta ihan kilpailukykyinen hinta suomen hintoihin verrattuna.

                                                        Ulkopuolisella teetin urakkana työn...
                                                        Viimeksi muokannut Hexa`; 19.9.2012, 17:52.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Allroad tiptronic ja K04?

                                                          En hakemallakaan löytänyt tarkaa tietoa siitä mikseivät K04:t sovi tippi-Allroadiin, vuosimallia 2002 ARE-koneella. Aion uusia turbot talvella ja nyt pitäisi tietää mihin joutuu jos haluaa K04:t.

                                                          Kiitokset tiedoista jo etukäteen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä ne sopii, mutta tuota lootan väännönkestoa jotkut pelkäävät ja sen takia laittavat vakioturbot. Hurjapäät eivät pelkää, ja laittavat isommat hyrskyttimet :) Lootakin pitää vissiin uudelleenohjelmoida jos laittaa K04 softan koneelle.

                                                            Tuohon 2.7 Allroadiin on kaikista hankalinta (biturboista) tehdä turboremontti, siinä on niin paljon lisähilpettä verrattuna muihin, ja on tietty vielä ahtaampaa.

                                                            Comment

                                                            Working...