Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8T AVJ ahto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 1.8T AVJ ahto-ongelmaa

    Dodi, eli ei ensimmäinen eikä varmasti viimeinen B6 siin liittyvä ahto-ongelma

    Eli siis kyseinen laitos AVJ moottorilla ja moottori on ohjelmoitu, Bypass ja N75 vaihdettu juuri.

    Ongelma on seuraavanlainen: Moottori tuntuu vähän heräävän hitaasti, eikä loppujen lopuksi ahda kunnolla. Piikki käy kyllä 1.3 barissa mutta tämän jälkeen putoaa heti 1.0bariin. Kunnossa ollessaan tämä ahtoi sen 1.2baria. Lisäksi ongelman tekee jännäksi se, että sen esiintyminen tuntuu olevan kiinni tähtien asennosta taivaalla, eli mitään yhdistävää tekijää ongelman esiintymiselle ei ole löytynyt. Välillä saattaa kulkea hyvin ja ahtaa normaalisti ja yhtäkkiä saattaa muuttua taas vähän kesymmäksi. Ja sitten taas ihan yhtäkkiä voi alkaa ahtamaan taas kunnolla.

    Ahdot eivät siis heiaa edestakaisin, ne eivät vain nouse ripeästi eivätkä nouse tarpeeksi ylös. N75 ja Bypassin vaihdoin jo ja noin 40min toimi ongelmitta ja ehdin jo huokaista helpotuksesta. Mutta kuin salama kirkkaalta taivaalta samat ongelmat jatkuivat taas.

    Vikakoodien lukuun olisi tarkoitus viedä vaan niin pian kuin mahdollista.

  • #2
    Tee painetesti. Sieltä on nyt löytynyt uusi "heikompi lenkki" kun oot päivittäny osia, ehkä. Itellä just äsken oli samanhenkinen tilanne ja löysin reijän letkussa joka lähtee suction jetiltä huohotukseen. Tuossa letkussa siis ahdoilla ylipaine ja takaiskuventtiili on vasta siellä letkun päässä.

    Comment


    • #3
      Tuo on itsellänikin käynyt mielessä, mutta jotenkin tuntuisi oudolta, että ongelma esiintyisi vain silloin tällöin. Mutta täytyypä ottaa tuo painetestin tekeminen seuraavaksi hommaksi sitten. Mitenhän se on kaikista helpoin toteuttaa?

      Comment


      • #4
        Ja ongelmat jatkuu. Tietokoneen päässä käytetty ja mitään ei löytynyt. Nyt vielä vika on sellainen että bypass päästelee paineita pihalle milloin sattuu, kesken täyskaasukiihdytyksen ja ahtaa maximissaan 0.7-0.8bar. Kiihtyvyys on siis sellaista vruum, psiuhh, vruum, psiuhh, vruum, psiuhh. Kiihtyy kyllä koko ajan, mutta koko ajan päästää pätkittäin paineita pihalle. Tuttu joka on VAGgilaisiin perehtynyt antoi ohjeeksi, että täytyy alkaa alipaineletkuja+huohottimia+takaiskuja tarkistelemaan. Tarkoittaa siis mm. imusarjan irroitusta :D Tiedänpähän nyt sitten mitä syyslomani teen.

        Comment


        • #5
          Taitaa N249-venttiili aukoa passia omiaan nyt. Seuraa bypassin ohutta ohjausletkua imusarjan alle, ota se letku irti tuosta N249:sta ja laita imusarjan etupään nippaan johon nyt menee N249:lta samanpaksuinen letku. Venttiili on parin muun venan kanssa metallilevyssä kiinni joka taas on kiinni imusarjan alapuolella kolmella pultilla, tuon levyn irroittamalla setit saa vähän paremmin käsille.

          Tuolla alunperin imusarjaan menevällä letkulla voit sitten vaikka tukkia sen aukinaiseksi jäävän nipan sieltä venttiililtä.
          Viimeksi muokannut JarnoN; 19.9.2012, 18:21.

          Comment


          • #6
            Ei se huvikseen sitä aukaise. Kyllä se on varmastikin toivottu toiminto tässä tapauksessa. Syy sille vaan pitää selvittää.

            Oikea korjaus siis ei ole N249 poisto.

            Comment


            • #7
              Joo toki, mutta kuvittelisi generoivan jonkin vikakoodinkin jos aukomiselle on jokin syy.

              Comment


              • #8
                Jees vika löyty! Imusarjalta auton alkuperäselle ahtopaineanturille menevä letku oli rikki. Uus tilalle ja taas pelittää!

                Comment

                Working...
                X